1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

IP wijzigen in Linksys WAG354 (modem/router)

Discussie in 'Routers, NAS-apparaten en netwerkapparatuur' gestart door Haddock, 27 mei 2007.

1. Haddock

Haddock Senior Member

Sinds:
    4 okt 2004
    Hallo,

Als ik het IP-adres in mijn modem/router wil wijzigen (staat nu op 192.168.1.1) in bijvoorbeeld 192.168.1.7 of een andere waarde) wordt deze wijziging niet opgeslagen. De browser staat stil en als ik de browser sluit, kan ik niet meer in het modem. Alleen een reset helpt dan. Ik heb dit op twee computers geprobeerd (desktop en laptop).
    Andere wijzigingen (bijvoorbeeld DHCP uitschakelen) kan ik wel doorvoeren.

Wat doe ik verkeerd of wat doe ik niet wat ik wel zou moeten doen?

2. Matthias Helder

Matthias Helder HWI Redactie

Sinds:
    23 jan 2004
    Je probeert dus je LAN-IP adres te wijzigen. In dat geval neem ik aan dat je dit al bekeken hebt?

3. Haddock

Haddock Senior Member

Sinds:
    4 okt 2004
    Ik heb gedaan zoals is aangegeven, maar de nieuwe instelling wordt niet gesaved. Bij de poging tot saven wordt geprobeerd de pagina 192.168.1.1/apply.cgi te openen, maar dat lukt niet.

4. timmeke

timmeke Senior Member

Sinds:
    10 apr 2005
    als je het ip van je router verandert, kan het dan ook niet zijn dat je url veranderd.

in je voorbeeld:
    vroeger: http://192.168.1.1
    nieuw: http://192.168.1.7

dus daarom kan het zijn dat de pagina niet vernieuwd.

5. Haddock

Haddock Senior Member

Sinds:
    4 okt 2004
    Hij blijft steken in het save proces. Als ik dan na een paar minuten de browser sluit, kan ik niet meer in de modem/router komen. Ook niet met de nieuwe URL. Uitschakelen en/of vernieuwen van het IP adres helpt niet. Alleen een reset helpt, maar dan heb weer de default IP.

6. timmeke

timmeke Senior Member

Sinds:
    10 apr 2005
    bij linksys online heb ik gevonden dat je na het instellen van het nieuwe ip van je router
    je eigen ip moet vernieuwen

7. Haddock

Haddock Senior Member

Sinds:
    4 okt 2004
    Dat had ik al gepobeerd, zoals je had kunnen lezen. Maar ... het is opgelost. Ik heb verscheidene url's geprobeerd, bijvoorbeeld 10.0.0.1 en 192.168.1.22 en ook 192.168.2.1 enz. Uiteindelijk lukte het met 192.168.1.62. Misschien dat het ook met andere url's zou slagen, maar daar waag ik me maar niet aan. Het resetknopje heeft veel te verduren gehad, en wellicht heb ik het nog wel een paar keer nodig.
    Waarom het met bepaalde, genoemde url's niet lukt, weet ik niet. Voor een verklaring houd ik mij ten zeerste aanbevolen.

Dank in elk geval voor de reacties.