Internet valt weg: Standaardgateway niet beschikbaar

Sheep?

Senior Member
User systemen
Ik zou om te beginnen upnp eens uitzetten en kijken of dat wat oplevert.
Daarnaast krijg ik het idee dat de router onderuit gaat en een reboot doet op het moment dat zoals jij dat noemt "internet eraf gaat".
Kun je nergens in de webinterface de uptime zien van je router?
Dat zou een indicatie kunnen zijn dat deze een reboot/reset uitvoert.

PS
Als er iets verandert naar 169.x.x.x dan is dat je IP adres zelf en niet de gateway.
Je krijgt dan een 169.x.x.x adres zonder gateway en zonder DNS.
Ik heb UPnP al uitgezet en hij is er nog niet weer afgevlogen.
Had vanmiddag wel wat problemen met xfire, bij het inloggen bleef er maar staan: wacht op groepen.
Ook tijdens skype gaf hij aan dat mijn internetverbinding middelmatig was.
Misschien moet ik eens een keer een stuk van de kabel afhalen om het signaal te versterken?
Ik zit ongeveer 5-10 meter van de router af, maar ik heb nog een heel stuk draad achter mijn nachtkastje liggen, dus de draadlengte is zo'n 15-20meter.

Sprakeloos

Senior Member
User systemen
Xfire maakt zo te zien gebruik van upnp wat je overigens uit kunt zetten.
Open "c:\program files\xfire\xfire.ini" en voeg daar aan toe onder de [Xfire] groep : EnableUpnp=0
Zelfde gaat op voor Skype, ook daar kun je upnp uitzetten.
Tools - options - advanced - connection en klik (indien aanwezig) het vinkje weg bij Enable upnp
Voor wat betreft de kabellengte, dit mag geen enkel probleem zijn.
Tot een meter of 100 hoort eea gewoon goed te werken als je een fatsoenlijke kabel hebt.

PS
Zowel xfire als skype heb ik niet, de instructies voor het uitzetten van upnp heb ik gegoogled en ik hoop dat het de juiste zijn.

Sheep?

Senior Member
User systemen
Ik heb UPnP settings van xfire en skype niet veranderd, want ze doen het nog gewoon.
Ik dacht dat de kabellengte wel uitmaakte, maar ik had het verkeerd gelezen. Het ging over WLAN naar LAN met daarbij de afstand van je pc naar de router.

Voor nu werkt alles nog perfect met UPnP disabled, ik meld wel weer als internet eraf vliegt met UPnP op disabled.

Bovenaan