Internet lag spikes met ziggo modem

Zou je kunnen proberen in één venster een speedtest.nl uit te voeren, terwijl je in een ander venster een ping -t 8.8.8.8 laat lopen?

Dat de ping tijden iets oplopen tijdens de speed test is te verwachten, maar als ze meer dan verdubbelen is er een configuratie probleem bij je provider. Bij Ziggo lopen de ping-tijden op tot boven de 750ms en ze willen niet begrijpen dat dat een probleem is.

seb83

Senior Member
User systemen
Dit topic is al een tijdje dood. Trouwens het probleem is wel actueel. Ik zit ook op Ziggo (wachten op glasvezel, contract is er maar nog niet bekend wanneer ze gaan aanleggen):

1594197564941.png

royrc

Senior Member
User systemen
Dit topic is al een tijdje dood. Trouwens het probleem is wel actueel. Ik zit ook op Ziggo (wachten op glasvezel, contract is er maar nog niet bekend wanneer ze gaan aanleggen):

Bekijk bijlage 47705
Met Ziggo had ik ook packet loss/lag spikes problemen. Het begon met regelmatig uitval van het internet 's avonds/'s nachts en werd geleidelijk erger naarmate de 14 dagen bedenktermijn verstreek. Dit was allemaal bekabeld.
Ze hadden het modem telkens vervangen en monteurs gestuurd, maar zij konden het probleem niet oplossen en ook niet vertellen waar het aan lag.

Zelfs met brakke ADSL ervoer ik meer stabiliteit.

seb83

Senior Member
User systemen
Ik heb zelf geen problemen gehad met uitval in de twee woonplaatsen waar ik Ziggo heb gehad. Waar ik nu woon biedt KPN max 17 mpbs down / 2 up, dus dat is niet echt een alternatief. Het enige wat ik dus heb is die hoge ping, maar in de praktijk heb ik er niet echt last van. Het schijnt ook een beetje inherent te zijn aan kabel?

Dus ik blijf bij Ziggo totdat er hier glasvezel ligt. KPN zegt dat ze in 2020 beginnen met de aanleg maar ik heb daar m'n twijfels bij.

Het probleem is inderdaad actueel. Recent is mijn Cisco modem vervangen door een Ubee modem en toen is het probleem (bij mij) begonnen.

NB ik werk er om heen door zelf in de router achter het modem mijn bandbreedte te beperken op ongeveer 90% van wat ik van Ziggo krijg. Dat is alleen een optie bij wat geavanceerdere routers.

Bovenaan