1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Internet lag spikes met ziggo modem

Discussie in 'Routers, NAS-apparaten en netwerkapparatuur' gestart door Mosquishe, 9 mei 2019.

1. Enterprise1701

Enterprise1701 Senior Member

Sinds:
    5 dec 2010
    In ziggo gebied kan je dit alleen telefonisch regelen en doen hun het voor je, in oud-UPC gebied zit er een optie in het modem om te switchen tussen bridge en router mode

2. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    Als ik mij goed herinner was dit bij mijn modem/router ook mogelijk dit zelf te veranderen ondanks dat ik niet in een UPC gebied zit. Maar ik had zoiets van laat het Ziggo maar doen en hoef ik zelf niet zitten te sleutelen eraan, en gaat het mis dan is het hun verantwoording :),

3. DatAccountz

DatAccountz Senior Member

Sinds:
    13 nov 2012
    Misschien ook handig als OP eens begint met reageren.

4. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    Precies wat ik ook wilde voorstellen. Die witte modem van Ziggo is echt DRAMATISCH!!

5. Nutscss

Nutscss Senior Member

Sinds:
    29 nov 2010

Hoi,

Heb je inmiddels al een utp ping test kunnen doen?!?
    Want als dat wel goed is idd misschien een eigen wifi Router opzetten (of lenen om te testen), maar voordat je het gaan doen kan je de modem ook eens hard resetten. 40 a 50 sec. de achterkant reset knop ingedrukt houden totdat de lampjes uitgaan en aan ..na lang knipperen (let wel op na resetten kan het tot 8 min duren voordat alles weer werken).

je hoeft niet perse de modem in bridgemode te zetten ja kan ook de wifi gewoon uitzetten in de modem om te testen met een andere wifi router.

Mocht dat allemaal niet werken , wil ik weten welke AOP (beginpunt) aansluiting je hebt, heb je nog zo'n "ouderwets" beginpunt , dus afgelopen 1 a 2 jaar geen monteur geweest en meestal hangt nog een beginpunt met splitter - 3 uitgangen en op de splitter zelf zit er in reliëf geschreven UMU -1xxx . zou je in aanmerking kunnen komen om een monteur te laten komen en een nieuw beginpunt met braun AOP op te laten zetten (gratis, vraag duidelijk of dat gratis is bij klantenservice!) het kan zijn dat de splitter die na paar jaar geen goed signaal doorgeeft en of kwaliteit.

En zelf firmware opzetten op de connectbox gaat niet, het wordt idd beheerd door ziggo zelf. en ook al lukt het je of heb je iets gevonden, zal ik streng afraden.

Succes.

6. jurrian120

jurrian120 Senior Member

Sinds:
    26 aug 2011
    Zelf juist groot fan van. Zelf al een aantal jaar en eigenlijk geen problemen mee. 2 keer iets in 3 jaar tijd. Maar er zijn ook genoeg die zeggen dat het bij Bol altijd goed gaat, alleen dat moet ikzelf dan nog meemaken.

7. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    Heb er 2 gehad en beide hadden last van een veel voorkomende kwaal.... Zodra je veel data binnenhaalde (10GB+ per dag) sloeg die modem op tilt... Je devices gaven aan Wifi verbinding met toegang tot internet, maar er gebeurde helemaal niks...
    Meerdere malen ziggo over gebeld en bleek aan de software te liggen intern en daar zou al een jaar lang een update voor "komen"....
    Op een gegeven was ik het wachten echt zat en heb ik de router modus van die modem uitgeschakeld en mijn eigen router aangesloten. Problem solved!

8. The Apex13

The Apex13 Member

Sinds:
    26 sep 2018
    Als je interesse heb kan ik even mijn topic zoeken van een half jaar terug met precies dezelfde problemen.

Bespaar jezelf de moeite, dien een klacht in en eis een schadevergoeding (ik kreeg €20 p/m dat ik mn abonnement verhoogt had) en zeg heel het spul lekker op. Ik heb nu t-mobile als isp en dit gaat een stuk beter, je hebt niks aan 300mbit als het niet stabiel is. Nieuwe Ziggo tv box is dan weer wel goed

9. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    Ik heb zelf een zwart modem maar daar heb ik Wifi nooit van uitgeprobeerd omdat ik voorheen bij @home alleen een modem had en dus vandaar ook een eigen router erbij moest gebruiken. Nu staat die router aan de andere kant van de kamer en daar ook dan alle netwerkaansluitingen op zitten van het hele huis en ik geen zin erin had die allemaal om te gaan leggen. Dus ik heb meteen toen van begin af aan de modem/router laten bridgen en gebruik alleen dan mijn Asus RT-AC3200 router. Kwalitatief natuurlijk ook geen vergelijk met die interne router van dat Ziggo modem.

Hier bij mij heb ik in al die jaren eigenlijk zelden tot nooit problemen met Ziggo en voorheen @home gehad. Haal nu tegenwoordig iets van rond de 530 Mb down en 40 Mb up dus prima binnen de marges qua snelheid.