In welke taal speel je games?

In welke taal speel je games?

• Engels

Stemmen: 328 86,8%
  • Duits

Stemmen: 0 0,0%
  • Frans

Stemmen: 2 0,5%
  • Nederlands

Stemmen: 14 3,7%
  • High Valyrian

Stemmen: 9 2,4%
  • Anders (reageer)

Stemmen: 7 1,9%
  • Ik speel geen games

Stemmen: 18 4,8%

• Total voters
    378

David van Dantzig

Hoofdredacteur Hardware Info
User systemen
Tegenwoordig worden vrijwel alle grote gametitels in het Nederlands aangeboden. Ooit was dat uitzonderlijk - bij de eerste Fable game bijvoorbeeld was het opmerkelijk. Wij waren benieuwd, spelen jullie games? Nederlands, Engels, een andere taal? En als je geen games speelt, kan je deze poll natuurlijk negeren - of vertellen hoe je het bij andere software instelt.

Forum m8

Senior Member
User systemen
Alles in het Engels. Vertalingen zijn vaker wel dan niet uiterst slecht. En trouble shooting op Nederlandstalige UI is ook klote; er is simpelweg veel meer te vinden in het Engels. Ik heb m'n telefoon in het Engels, al m'n Windows installaties zijn in het Engels en ik heb bij m'n werkgever direct m'n laptop weer ingeleverd en teruggekregen met een Engelstalige image. Want tja... Windows 10 bleef volharden op Nederlands, ook wel was zelfs het Nederlandse taalpakket verwijderd en de Engelse als standaard ingesteld...

Alles in het Engels. Vertalingen zijn vaker wel dan niet uiterst slecht. En trouble shooting op Nederlandstalige UI is ook klote; er is simpelweg veel meer te vinden in het Engels. Ik heb m'n telefoon in het Engels, al m'n Windows installaties zijn in het Engels en ik heb bij m'n werkgever direct m'n laptop weer ingeleverd en teruggekregen met een Engelstalige image. Want tja... Windows 10 bleef volharden op Nederlands, ook wel was zelfs het Nederlandse taalpakket verwijderd en de Engelse als standaard ingesteld...
Exact dit.

Erger mij bij series ook altijd kapot aan kromme of zelfs foute vertalingen en aangezien ik net zo makkelijk Engels spreek als Nederlands houd ik het mooi bij Engels, aangezien dat ook in 99,9% van de gevallen de taal van de originele release is.

eismc2

Senior Member
User systemen
aangezien dat ook in 99,9% van de gevallen de taal van de originele release is.
Da's een beetje een kortzichtige uitspraak..Genoeg game developers te vinden waarbij de oorspronkelijke taal niet engels is.
Ik denk even aan alle andere landen die engels niet als voertaal hebben.
Een goed voorbeeld daarvan is Detalion die in 1998 "Reah:Face the unknown" uitbracht. Oorspronkelijk in het Pools.
Hedendaags Russian Fishing 4, je raadt het al.. in het Russisch dus. ;)

Forum m8

Senior Member
User systemen
Exact dit.

Erger mij bij series ook altijd kapot aan kromme of zelfs foute vertalingen en aangezien ik net zo makkelijk Engels spreek als Nederlands houd ik het mooi bij Engels, aangezien dat ook in 99,9% van de gevallen de taal van de originele release is.
Ja. Laatst nog gezien;

EN: Download for Windows
NL: Download voor Ramen

EN: Clear Answers
NL: Duidelijke antwoorden

:(

Da's een beetje een kortzichtige uitspraak..Genoeg game developers te vinden waarbij de oorspronkelijke taal niet engels is.
Een goed voorbeeld daarvan is Detalion die in 1998 "Reah:Face the unknown" uitbracht. Oorspronkelijk in het Pools.
Tuurlijk, maar heel wat daarvan leveren gewoon Engelstalig werk af.

Zelfs bij het Europees Parlament klopt er vaak niks van de vertaling.

Laatst bewerkt:

TrueTactiX

Senior Member
User systemen
Engels natuurlijk!

bv. Uncharted in het Nederlands is f'ing cringe man.

Mijn zoontjes spelen Scribblenauts wel in het Nederlands (maar daarin wordt niet gesproken) heel leuk spel voor kinderen die een beetje leren lezen (tip!)

ruftman

Senior Member
User systemen
Juist door (vroeger al) alles in het Engels te spelen, is mijn Engelse taalvaardigheid goed vooruitgegaan. En dan niet alleen games in het Engels, maar ook series en films. Ik was vroeger fervent Transformers fan, dat werd op zaterochtend op Sky Channel zonder ondertiteling uitgezonden. En nasynchronisatie was iets dat destijds uitsluitend iets voor Duitsers was.

Laat ik hem even opnieuw stellen dan: games die gericht zijn op de Westerse markt zijn voor 99,9% Engelstalig, voornamelijk wegens lingua franca.

Hoofdzakelijk in het Engels omdat er vaak geen andere keuze is en omdat Nederlands vaak een beetje raar ervaren wordt, al wil ik soms wel eens Nederlandse subtitels gebruiken zoals in Driver San Francisco.
Maar er zijn natuurlijk wat oudere spellen bij die ik wel in het Nederlands had zoals Battlefield en vooral degene uitgebracht door Nederlandse ontwikkelaars. (denk aan Davilex)

Laatst bewerkt:

Axeia

Senior Member
User systemen
Engels, de enige Nederlands titel die ik kan herinneren is Dungeon Keeper (ja dat is een tijdje geleden ;)). Net zoals Forum M8 zet ik alles op het Engels anders raak ik simpelweg de weg kwijt in windows en programma menus.

Bovenaan