1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

In AHCI mode voor SATA?

Discussie in 'SSD's, harddisks en opslagmedia' gestart door Rigel, 13 dec 2010.

1. Rigel

Rigel

Sinds:
    3 nov 2010
    Uit een aantal reviews is mij bekend dat het instellen van AHCI voor het SATA kanaal van een SSD zowat een verplichting is wil men optimaal gebruik maken van de mogelijkheden van dit nieuwe medium ... maar loont het om gewoon alle SATA kanalen in AHCI mode te zetten (of net niet? en waarom?)
    Ik zie dat de default instellingen in de BIOS van mijn nieuwe mobo (Asus P7P55D-E PRO) voor alle SATA kanalen op [IDE] staat ... Is daar een reden voor? .. volgend de handleiding is dat dan PATA emulatie ? wat schiet ik daar mee op ;)?? help? :lol:
    TIA!

2. Rigel

Rigel

Sinds:
    3 nov 2010
    Heb ondertussen het antwoord gevonden op Tomshardware ...

3. karimVSmesut

karimVSmesut Senior Member

Sinds:
    15 jan 2007
    Ok dan (laat het link hier achter van Tomshardware zodat andere mensen het ook snel kunnen vinden.)

Bedankt voor de medewerking.

4. Rigel

Rigel

Sinds:
    3 nov 2010
    heu? .. schijnt uiteindelijk geen mens te interesseren ... :lol: .. en wie het wel interesseert weet ondertussen waar te zoeken ... :8)

5. karimVSmesut

karimVSmesut Senior Member

Sinds:
    15 jan 2007
    OK dan