1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Ilyama prolite xb2380hs

Discussie in 'Wat is dit nog waard?' gestart door Flipking94, 11 mrt 2019.

1. Flipking94

Flipking94 Senior Member

Sinds:
    4 nov 2015
    Beste HWI forumleden

Nu de zomer er weer aan zit te komen, begint het stilaan opnieuw bij me te kriebelen om een nieuwe monitor te kopen. Nu heb ik deze monitor, maar wat is hij nog waard?
    https://be.hardware.info/product/159584/iiyama-prolite-xb2380hs-b1
    • Leeftijd van het product: 5 jaren oud
    • Staat waarin de monitor verkeert: zeer goede staat, geen krassen, dode pixels of gebruikssporen te bekennen
    • Woonplaats van de aanbieder; Limburg, Belgium
    • Wijze van overdracht; verzenden, originele doos en alle toebehoren zijn nog aanwezig
    • Duidelijke melding of de prijs in- of exclusief verzendkosten is; nog NVT, ik dacht zelf aan 75-80 euro, dus pak dat ik hem voor 100 aanbied?

Alvast bedankt!

Groetjes
    Flip

2. Flipking94

Flipking94 Senior Member

Sinds:
    4 nov 2015
    Edit; Eigenlijk een andere vraag, maar betrekking tot mijn nieuwe monitor ben ik van plan een 4k-monitor aan te schaffen. Echter heb ik een vraagje hieromtrent; Heeft hier iemand ervaring met 1080p content op een 4k-scherm? Ziet dit er beter/slechter/hetzelfde uit als 1080p content op een 1080p scherm? Ik ben benieuwd naar jullie meningen :)

De reden voor de vraag is dat er, wegens de beperkte 4k content, er nog niet volledig gebruik gemaakt gaat worden van de 4k resolutie die het beeldscherm aankan.

3. Flipking94

Flipking94 Senior Member

Sinds:
    4 nov 2015
    Niemand een idee?

4. division

division Senior Member

Sinds:
    22 okt 2017
    Is een hele goede vraag die ik me nu ook de afvraag.. het lijkt mij ook dat beeld minder mooi word op 1080p. Maar de iets anders ik denk niet dat het de bedoeling is om deze topic te kapen ...

5. Jonas Verhofsté

Jonas Verhofsté HWI Forum Crew

Sinds:
    8 mei 2014
    Van kaping is alleen sprake als je een vraag stelt in een topic van iemand anders. ;)

6. Flipking94

Flipking94 Senior Member

Sinds:
    4 nov 2015
    @division op het net lees ik echt gemengde reacties, vandaar wou ik even vragen of er hier iemand ervaring heeft met downscalen op 4k. Dit omdat ik geen peperdure videokaart kan veroorloven om te gamen en vele content nog steeds 1080p/1080i is :)

7. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    Heel eerlijk gezegd mag je blij zijn als je er 50 euro voor krijgt...
    Je hebt tegenwoordig al full HD ips monitoren voor nog geen 90 euro!
    https://nl.hardware.info/categorie/...j6IWmu_v6G5gGQjP3naOxqfS52nMZe2n468MdDD0r6_AQ
    Zitten zelfs LG schermen tussen van 22 inch onder de 100 euro met freesync ingebouwd.
    Monitoren krijg je echt geen moer meer voor tweedehands helaas :(

Flipking94 vindt dit nuttig.
  8. Flipking94

Flipking94 Senior Member

Sinds:
    4 nov 2015
    Inderdaad, ik hoopte wat te compenseren in de 4k monitor, maar veel ga ik er dus niet voor terugkrijgen, misschien kan ik hem dan beter aan een vriend cadeau doen :confused: