Ik kan Norton Security Scan niet verwijderen

Hallo allemaal,

Ik ben behoorlijk pissig op Norton/Symantec. Ik zal mijn probleem in het kort uitleggen, ik hoop dat iemand van jullie mij hierbij kan helpen.

Ik heb ooit Norton Internet Security gedownload op mijn windows 8.1 en kreeg daarbij een ander programma genaamd Norton Security Scan. Nou wilde ik graag beide programma's verwijderen omdat ik van mijn internetprovider een gratis abonnement van SafeOnline (andere antivirus software) heb gekregen. Ik kan SafeOnline niet installeren zolang beide Norton programma's nog geïnstalleerd zijn. Ik heb Norton Internet Security zonder problemen kunnen verwijderen, maar met Norton Security Scan heb ik meer problemen

Allereerst heb ik geprobeerd om het programma te verwijderen via het configurartiescherm. Wanneer ik rechtermuisklik op het programma, staat er: verwijderen/wijzigen. Wanneer ik dat aanklik, gebeurt er niets. Letterlijk niets. Bij mijn muis komt heel kort een blauw laad rondje te staan, maar dat verdwijnt na een seconde en vervolgens gebeurt er niets.

Hierna ben ik gaan speuren op het internet om een andere manier te vinden om het te verwijderen, en kwam uit bij een Norton Removal Tool. Die heb ik vervolgens gedownload en gebruikt. Wanneer ik dat programma opstart, kan ik kiezen om 'mijn norton product te verwijderen en opnieuw te installeren', of bij geavanceerde opties 'alleen verwijderen'. Ik kies voor alleen verwijderen en dan krijg ik een melding om de pc opnieuw op te starten. Dat doe ik, maar wanneer hij daarmee klaar is, is Norton Security Scan nog steeds geïnstalleerd.

Dus ik ging het internet weer op en iemand kwam met de tip om het programma opnieuw te installeren, en als hij geïnstalleerd is kan ik hem opnieuw verwijderen. Ik wilde hem dus opnieuw installeren, maar als ik het download en wil installeren krijg ik een melding dat het programma al is geïnstalleerd. Dat is heel raar want als ik Norton Security Scan probeer te openen staat er dat het programma verwijderd is van mijn computer. Daar heb ik dus ook niets aan.

Ik heb mijn computer ook al een keer opgestart in veilige modus, om vroegtijdig opstartende antimalware software uit te schakelen, maar als ik het programma dan via configuratiescherm probeer te verwijderen gebeurt er alsnog niets.

Ik ben nu ten einde raad, en mijn PC loopt ook gevaar op deze manier omdat ik mijn nieuwe antivirus software niet kan installeren zolang de Norton Security Scan nog geïnstalleerd is. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

met vriendelijke groet,

Sander vd Heuvel

wailingwimmy

Senior Member
Frustrerend probleem, de reden ik nooit Norton gebruik.
Heb soortgelijke problemen gehad, een nieuwe Windows installatie was de enige oplossing.
Maar wees gerust, Windows defender die al op je PC staat bied voldoende bescherming,

MZw

Senior Member
De ellende met die securitypakketten is meestal dat je ze moet stoppen, voordat je ze kunt verwijderen.
Optie 1:
1a) onder taakbeheer het proces Norton Security Scan stoppen.
1b) Daarna via Instellingen en Apps en onderdelen Norton Security Scan verwijderen.

Als dat nog niet lukt, dan optie 2:
2a) onder taakbeheer, Opstarten Norton Security Scan uitschakelen.
2b) PC opnieuw opstarten (en controleren dat Norton Security Scan onder Taakbeheer niet is ingeschakeld)
2c) Daarna via Instellingen en Apps en onderdelen Norton Security Scan verwijderen.

psychosammie

Senior Member
Zoals gezegd, gewoon met Revo proberen. Het probleem ligt niet bij Norton maar bij Windows of jezelf. Er is iets verwijderd waardoor de uninstall niet meer kan draaien.

En als je hem eraf hebt zou ik overwegen om het gewoon bij Windows Defender te houden en niet die Ziggo software te installeren.

Bovenaan