ik heb een Core i5-4590 is upgraden naar Ryzen 3 1200 zinvol ??

jefrobo2006

Member
ik heb een Core i5-4590 is upgraden naar Ryzen 3 1200 zinvol ?? en nog een vraag werkt een GTX 1050 Ti Goed samen met mijn Core i5 ? of is er bottleneck ? grotere videokaart lukt niet heb maar een sff Computer.

Gebruikte systeem
HP ProDesk 400 G1 SFF
12GB DDR3-1600 mhz
GTX 750

philpend

Senior Member
Een ryzen 3 1200 zal op zijn best gelijkwaardig zijn aan de 4590 maar vermoedelijk iets minder.Geen goede upgrade dus. Een 1050Ti zal een prima kaart zijn in combinatie met de 4590.
Zoek eerst wel uit of de bios van de hp de 1050Ti accepteert, soms zijn de biossen van dit soort pre-builds gelocked.

jefrobo2006

Member
Een ryzen 3 1200 zal op zijn best gelijkwaardig zijn aan de 4590 maar vermoedelijk iets minder.Geen goede upgrade dus. Een 1050Ti zal een prima kaart zijn in combinatie met de 4590.
Zoek eerst wel uit of de bios van de hp de 1050Ti accepteert, soms zijn de biossen van dit soort pre-builds gelocked.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ik heb nu een MSI GTX 750 Ti die pakt hij gewoon dan moet een GTX 1050 Ti toch ook kunnen ??

philpend

Senior Member
Bij een zelfgebouwd systeem wel, maar pre-builts hebben soms een bios dat alleen door de fabrikant goedgekeurde kaarten accepteert. Een google search zou je een antwoord kunnen geven op die vraag.

suijkerbuijk

Senior Member
boel verkopen en dan een upgrade doen.
Verschil tussen de 750ti en de 1050ti is zonde van je geld .
Zeker voor de prijs dan ben je beter uit voor een amd rx570\580 serie als je voeding sterk genoeg is

Dan de ryzen 3 1200 zal ik al helemaal niet doen de verschil is zo minimaal dat je net zo goed je ouwe i5 kan houden.
Dan zal je echt naar de ryzen 1400 moeten gaan voor echt wat verschil en dan zal ik nog niet in zo ouwe cpu besteden .

Spaar door en doe het in een keer goed .

Als je een ryzen wilt moet je namelijk alles gaan vervangen .
De moederbord en de geheugen plus voeding en kast .

Bovenaan