Iiyama GB2488HSU-B1 monitor vraag.

Dabomb

Senior Member
User systemen
Ik zie dat in het OSD menu je een optie aan kan schakelen voor directe aansturing. ( In het handmatige beeldinstelling menu) Wat is hier het voordeel van?

Merk wel dat dan de I-style profielen dan worden uitgeschakeld.

Ik wil je niet zonder antwoord laten zitten, maar je maakt het niet makkelijk om geen merk en type in bericht te zetten, ik ga gokken dat het gaat om een iiyama scherm?

Contrast aanpassingen zijn uitgeschakeld wanneer directe aansturing uit staat. Aanpassingen van resolutie, refreshrate of het uitschakelen van het scherm in slaapstand kunnen dan ook niet meer werken als het uitzet. Maar dat is per scherm verschillend.

Ik zou zeggen, probeer het eens en kijk of je verschil merkt/ziet, ben erg benieuwd.

Nu ik het type weet (omdat @Etxalar mij terecht heeft gewezen op het merk en type :p) ben ik er achter gekomen dat het waarschijnlijk gaat om de functie "Scale directly" dat wil dus volgens mij zeggen dat als je bijvoorbeeld 1024x768 selecteert in plaats van bijvoorbeeld 1920x1080 dat je beeld dan niet word opgerekt om het volledige scherm word gebruikt, maar dat je dan een gecentreerd verkleind beeld krijgt welke dus inderdaad maar 1024x768 pixels gebruikt en dus niet word uitgerekt.

Kan je dat eens testen en laten weten of mijn theorie klopt?

Bovenaan