i5 6600k

Dabomb

Senior Member
Wat is momenteel de huidige waarde voor de i5 6600k (algemene waarde)

Zie de laagste 2ehandse prijs voor 100 euro bij tweakers.
159 euro bij ebay duitsland.

200 euro een nieuwe..

Het is allemaal nogal erg verschillend..

Flipking94

Senior Member
100 euro lijkt me nu ook wat weinig. Mijn i7 4790 gaat gemiddeld voor rond de 150 euro weg, het lijkt me dat een i5 6600k toch wel iets meer waard is, alhoewel 200 euro wel goedkoop is voor een 6600k nieuw :eek:. Goede vraag eerlijk gezegd, i'm following!

Forum m8

Senior Member
100 euro lijkt me nu ook wat weinig. Mijn i7 4790 gaat gemiddeld voor rond de 150 euro weg, het lijkt me dat een i5 6600k toch wel iets meer waard is, alhoewel 200 euro wel goedkoop is voor een 6600k nieuw :eek:. Goede vraag eerlijk gezegd, i'm following!
200 euro voor een nieuwe i5-6600K is helemaal niet goedkoop. Normale prijs drie-vier jaar geleden was 250. Ding is praktisch allang EOL.

Etxalar

Senior Member
Meer dan €80 zou ik er niet van verwachten. 6600K is alleen interessant voor iemand die van een Celeron of Pentium gaat upgraden en die hebben doorgaans geen Z170/Z270 dus de K heeft geen meerwaarde. Upgraden vanaf een andere i5-6xxx is de moeite niet waard dus dat is niet de doelgroep. Weet ook dat een beter presterende i3-9100F €100 kost, nieuw! Is wel een ander moederbord voor nodig waar dan wel weer een behoorlijk upgradepad op zit.

Dabomb

Senior Member
Meer dan €80 zou ik er niet van verwachten. 6600K is alleen interessant voor iemand die van een Celeron of Pentium gaat upgraden en die hebben doorgaans geen Z170/Z270 dus de K heeft geen meerwaarde. Upgraden vanaf een andere i5-6xxx is de moeite niet waard dus dat is niet de doelgroep. Weet ook dat een beter presterende i3-9100F €100 kost, nieuw! Is wel een ander moederbord voor nodig waar dan wel weer een behoorlijk upgradepad op zit.
Dat is wel erg weinig dan, want voor 80 euro heb ik ze zelf nog niet gezien..

Nieuw is niet relevant. Niemand koopt meer een i5-6600K nieuw.
Kom dan minstens met een prijs indicatie.. Hier heb ik ook vrij weinig aan.

TrueTactiX

Senior Member
Er zijn tweedehands systeembouwers (dus tweedehands losse onderdelen kopen en hier van een systeem assembleren), die vast wel interesse hebben in deze proc.

Maar is al gezegd, je kan veel beter op Marktplaats/Tweakers advertentie plaatsen. Hier zal je er nooit de gunstigste prijs voor vangen. Je moet echt hopen op iemand die er hobbymatig/semi professioneel mee bezig is om systemen te bouwen. Dan krijg je er echt nog makkelijk 120+ voor.

Forum m8

Senior Member
Er zijn tweedehands systeembouwers (dus tweedehands losse onderdelen kopen en hier van een systeem assembleren), die vast wel interesse hebben in deze proc.
Die moeten er ook nog marge over maken, dus lijkt me niet.

Maar ik verbaas me verder ook wel wat 2e hands zooi nog opleverd. Wellicht moest ik mijn i5-6600K ook maar verpatsen...

Dabomb

Senior Member
Ik was niet van plan om een i3 te vervangen, hoe kom je daar bij? Je ziet toch ook wel dat die andere een ander systeem is.

Het maakt het verder ook niet uit..

De vraag is; hoeveel is de waarde van die processor nog om te kopen?

Etxalar

Senior Member
Je koopt die cpu niet om naar te kijken neem ik aan. Je zal er een moederbord en geheugen voor hebben maar vooralsnog vertel je niet welke. Heb je dat niet dan is een 6e gen Core i niet interessant, wat de prijs ook is.

Forum m8

Senior Member
Ik was niet van plan om een i3 te vervangen, hoe kom je daar bij?
Een gokje op basis van je usersystemen.

Dus je weet voor jezelf niet of iets het waard is? Dat is raar.

Ik zou er ook niet meer dan 80 euro voor betalen. Ding is uit modeljaar 2015; te sloom om goed BF1 / BF5 te spelen en om er het maximale uit te halen heb je een Z-bord nodig; totaal onzinnig om een nieuw systeem omheen te bouwen.

Bovenaan