1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

i5 2500k bottleneck 1070gtx of rx vega 56?

Discussie in 'Videokaarten & 3D-chips' gestart door alvinsluisje, 13 sep 2017.

1. alvinsluisje

alvinsluisje Senior Member

Sinds:
    29 jun 2012
    hallo

ik ben sinds kort overstapt van full hd naar 1440p, ik heb daarbij gekozen voor de AG271QX 1440p 144hz, die amd freesync ondersteund , nou lijkt de keuze dan logisch om voor een amd gpu te gaan, zal ik een verschil gaan merken als ik voor een 1070gtx ga , omdat het scherm geen gsync ondersteund.

ik ben ervan op de hoogte dat de i5 2500k een bottleneck kan zijn zelfs bij een oc, ik speel oa veel battlefield 1 als ik daar bijv met 64 man boven de 60fps kan blijven op ultra settings met dx 11 , dan kan ik een cpu ram moederbord upgrade nog even uitstellen.

is een 4,4 ghz oc al ver genoeg , of kan ik hem op stock laten.

pc specs
    asrock fatality p67 professional
    Intel core i5 2500k stock scythe mugen rev b2
    corsair 2x4gb ddr3 1600mhz
    amd 290x 4gb
    samsung he103sj
    coolermaster cm 690 ||
    Coolermaster gm series 650W

Laatst bewerkt: 13 sep 2017
  2. Andrathion

Andrathion Member

Sinds:
    15 jun 2011
    Het zal wellicht aan mij liggen, maar je vraag lijkt een beetje vreemd.

Als je namelijk genoegen neemt met (minimaal) 60 fps, dan zou jouw eigen RX 290x al voldoende moeten zijn. Kijk eens hier.

Ook je (niet-overgeclockte) 2500k zou naar mijn overtuiging hierbij geen roet in het eten moeten gooien.

Heb je het al uitgeprobeerd? Welke fps haal je?

Als je alsnog voor een hogere fps wilt gaan - wat je nieuwe monitor makkelijk aankan - wordt het verhaal vanzelfsprekend anders.

Laatst bewerkt: 14 sep 2017
  3. TrueTactiX

TrueTactiX Senior Member

Sinds:
    11 mei 2016
    Zal je verschil merken in FreeSync tussen een Nvidia gpu of een AMD gpu; JA, meer tearing.

i5 bottleneck; zowel stock als oc'ed ja maar niet enorm.

Een 1070 zal ruimschoots voldoende zijn voor 1440p 60hz, 144hz kun je vergeten.

4. alvinsluisje

Sinds:
    29 jun 2012
    Op dit moment zit ik rond de 50 fps bij de meeste Maps in bf1, en hetzelfde bij starwars battlefront, deze kaart komt net iets te kort voor die spellen.

5. Andrathion

Andrathion Member

Sinds:
    15 jun 2011
    50 fps (inderdaad een beetje laag) bij een stock 2500k? Heb je al geprobeerd te overclocken? Ik vermoed dat dat wel wat zal schelen, maar niet genoeg.

Terzijde: ik heb ook een 1440p monitor (maar dan 60 Hz) en een 2500k; ik speel BF1 echter niet. M'n videokaart is een Fury (geen Fury X), en daar ben ik tevreden mee. Dat is wellicht ook voor jou te overwegen en heeft als voordeel dat je Freesync kan (blijven) gebruiken. Een goede tweedehands kaart, zoals de Sapphire Nitro, kost je zo'n € 300,--.

6. alvinsluisje

Sinds:
    29 jun 2012

ah ok bedankt , ik heb de 1080gtx besteld, op max ict is er 1 van gigabyte die haast net zo duur is als een 1070gtx,

https://maxict.nl/product/7086583/g...MIx_DNsP2k1gIVnMqyCh3mxAYiEAQYAyABEgK_G_D_BwE

7. Gronaldo

Gronaldo Senior Member

Sinds:
    1 sep 2013
    Dapper hoor! Niet de shop reviews doorgenomen?

JensTX vindt dit nuttig.
  8. alvinsluisje

Sinds:
    29 jun 2012
    Lindenberger vindt dit nuttig.
  9. alvinsluisje

Sinds:
    29 jun 2012
    ik heb me cpu nu draaien op 4,2ghz , het is nog net te doen met een 1080gtx , ik wacht nu op de intel coffee lake processors , dat zal dan waarschijnlijk een core i7 8700k worden.

10. Vulcan84Raven

Vulcan84Raven Member

Sinds:
    31 jul 2012
    Inderdaad dapper , zogenaamd kunnen ze alles leveren. Heb ook paar jaar terug gehad met een videokaart ik had netjes betaald. En ze konden het ineens niet meer leveren. Kon geld terug krijgen of andere vervangend product uit kiezen.

11. Andrathion

Andrathion Member

Sinds:
    15 jun 2011
    Je zegt dat het nog net te doen is met een gtx 1080. Betekent dit dat je de bestelde 1080 al gekregen hebt? Ik vraag dit puur uit nieuwsgierigheid...

12. Eighty Three

Eighty Three Member

Sinds:
    17 aug 2017
    De update naar de 1080 levert in ieder geval meer op in games dan een CPU upgrade, een goede keuze dus. Max ict verhalen zijn vooral persoonlijk, laat dat maar achterwege hier.

XeG vindt dit nuttig.
  13. TrueTactiX

TrueTactiX Senior Member

Sinds:
    11 mei 2016
    Vond het best relevant eerlijk gezegd. Heb zelf namelijk enkel slechte ervaringen met betreffende winkel.

14. Eighty Three

Eighty Three Member

Sinds:
    17 aug 2017
    Het is een beetje oftopic maar zal een keer bij max ict bestellen voor een persoonlijke ervaring.

15. XeG

XeG Senior Member

Sinds:
    25 mrt 2009
    Je kan de 2500k makkelijk tot 4700mhz overcl0cken, dit zal je aardig wat meer fps geven.

16. Van

Van Senior Member

Sinds:
    27 okt 2009
    Je kan ook nog op high spelen ipv ultra, verschil zie je niet (tenminste ik niet) maar goed met die 1080 zal je wel genoeg fps hebben zelfs op ultra.. maar toch wil je dan het liefst in de buurt van de 144 fps zitten, dan zou ik ''high'' eens proberen.