1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Hulp nodig bij overklokken i7 8700k

Discussie in 'Koeling en overklokken' gestart door DutchLennart, 11 feb 2019.

1. DutchLennart

DutchLennart Senior Member

Sinds:
    9 jun 2016
    Hallo allemaal,

Ik hoop dat dit niet tegen de forumregels is om een nieuw topic te starten puur gericht op het overklokken.

Ik heb geen ervaring met overklokken, ik heb wel wat onderzoek gedaan op youtube, en andere sites.

Dit is mijn systeem:

https://nl.hardware.info/usersystemen/27965/game-pc-2018

Ik heb wat zitten testen omdat ik toch wat hogere temps kreeg bij het gebruiken van aida64.
    Aida64 5 min.png
    Dit zijn de resultaten met 5 minuten aida64. Hierna heb ik multi core enhancement en bclk adaptive voltage uitgezet en kreeg ik het volgende resultaat.
    Schermopname (34).png

De reden hiervan is dat met de hoge temperaturen ik niet moet gaan proberen om te overklokken, is er nog iets te veranderen in de bios om de temps naar beneden te krijgen voordat ik ga overklokken?

Zo niet, wat is een goed startvoltage en mhz om te beginnen? Moeten er essentiële dingen aan/uit of veranderd worden in de bios voordat ik start?

Alvast bedankt!

2. JWL92

JWL92 Senior Member

Sinds:
    9 jun 2017
    Aida is een stresstest, logish dat t warm word.
    Je heb zon 10 graden tot tjmax, dus of je wilt spelen is aan jou. maar zorg voor voldoende koeling.
    start voltage om te beginnen? 1.2-1.3v
    Maar als je mce uitzet vanwege temps, wat is dan je exacte doel?
    mhz? Niet aankomen tenzij je weet wat je doet, je wil de multiplier verhogen, als je begint met overclocken.

Ik zou je eerst verder inlezen voordat je je systeem omzeep helpt.

3. Enterprise1701