Hou oud is je monitor?

Hoe oud is je (vaakst gebruikte) monitor?

• < 1 jaar

Stemmen: 121 17,1%
  • 1-2 jaar

Stemmen: 137 19,4%
  • 2-3 jaar

Stemmen: 105 14,8%
  • 3-5 jaar

Stemmen: 139 19,6%
  • > 5 jaar

Stemmen: 206 29,1%

• Total voters
    708
de ene is van december 2011 en de andere van de zomer 2012, het zijn vrijwel identieke monitoren. En beide 1080p / 60 hz. Opzich zou ik wel een nieuwe monitor willen (vooral ivm helderheid en kleuren enzo), maar dan moet ik eigenlijk wel 2 dezelfde (ik hou van 2 monitoren in mijn setup, die ook gelijk zijn qua kleuren etc) Beide zijn ze overigens 24 inch.

Mocht ik de stap een keer maken dan ga ik denk ik wel meteen voor 1440p en/of 144 hz. Opzich ben ik nu ook tevreden met 60hz en 1080p, klinkt misschien gek maar ik vind het gewoon een vloeiende weergave, zelfs bij racegame. Ik heb ook een Xbox One en ja daar merk ik wel als ik GTA V bijvoorbeeld speel dat het gewoon wat trager aanvoelt.

Werk elke dag op een packard bell. scherm was er al voordat ik er begon met werken. ik zelf werk nu ruim 5 1/2 jaar.
elke keer als ik mijn tekenprogramma afsluit zie ik rechts boven een mooie inbrander.
mn werkgever vroeg wel aan mij of ik niet een nieuwe scherm nodig had. maar zolang die het doet zie ik de nut er niet van in.

Ik schrok ervan dat mij Acer XB270HU (27" 1440p 144Hz G-Sync) inmiddels net 3 jaar oud is.
Dit is samen met z'n Asus broertje (1ste RoG Swift) zowat het eerste model dat de monitor evolutie in stroomversnelling gebracht heeft.
Nog steeds een heel aangename monitor. :)

Ik gebruik een Dell 24" 2405FPW en een Dell 20" 2005FPW. Beiden uit... 2005! En ik gebruik ze nog dagelijks voor vele uren. Super monitors. De 24" heeft me indertijd een rib uit mijn lijf gekost (1200 euro ofzo), maar die heb ik ondertussen al dik terug verdiend. Mijn volgende monitor wordt zeker weer Dell!

Na 12 jaar een Philips 200W6CS in gebruik te hebben gehad dit jaar toch maar eens een nieuwe monitor aangeschaft, een Iiyama ProLite XUB2792QSU-B1. Ik ga weer voor de 10+ jaar.

Ik heb mijn huidige Dell UltraSharp U2312HM ondertussen al 7 jaar uit noodzaak.
Het beeldscherm dat ik wil bestaat gewoon nog niet: 27" IPS, 1440p, 144hz, G-sync. :(

En ja ik weet dat er enkele modellen uit zijn maar die hebben allemaal last van ghosting, color banding, verschrikkelijke BLB of QC issues.

Begin vorig jaar een gebruikte Asus PB328Q gekocht bij de buren voor 350 eur. (nieuwprijs is momenteel nog 550 eur)
Dit is een 32 inch, 1440p, MVA 4ms monitor. Lekker groot en goede kleurweergave. Tevens 1440p! Nog steeds dik tevreden mee.

Mijn monitor is 8 jaar oud. Een LG W2253V-PF die ooit een HWI Gold award had.
Werkt zonder enige hapering.

Ik wil wel tzt overstappen naar een ultra wide scherm.

Ik speel geen spelletjes.

Bovenaan