Hou oud is je monitor?

Hoe oud is je (vaakst gebruikte) monitor?

• < 1 jaar

Stemmen: 121 17,1%
  • 1-2 jaar

Stemmen: 137 19,4%
  • 2-3 jaar

Stemmen: 105 14,8%
  • 3-5 jaar

Stemmen: 139 19,6%
  • > 5 jaar

Stemmen: 206 29,1%

• Total voters
    708
7

78134

Gast
User systemen
Ik heb een Acer X243(Wbd???)
FullHD model, alleen 15pin VGA in elk geval

Geen idee hoe oud precies, maar ik heb nog fotos van COD WaW toen ik het speelde in 2009 op een C2Duo e6750.
Dan zou hij nu minimaal 9 jaar moeten zijn:eek:
Er zit een kras in het scherm door een verhuizing.
Om met de tijd mee te gaan (en met de rest van het systeem) heb ik hem een jaar geleden van zwart naar helder wit gespoten

Volgende wordt minimaal WQHD 27" , nog liever +30" en moet meerdere ingangen hebben, zodat ik ook de NES mini en C64 Mini eraan kan hangen.

Forum m8

Senior Member
User systemen
Een Dell U3014, al ruim 4 jaar.

En wat een miskoop... het is ofwel een dosis inputlag ofwel gore geeltinten.

Maar tenminste wel 16:10, in hoogte verstelbaar, meerdere DP ingangen en een DP uitgang en minimum helderheid is heerlijk laag.

Ik heb echt een enorme schijthekel aan inputlag, dus ook die 18ms van m'n U3014 in normal mode belief ik niet.

Vorig jaar september 2017 de LG 27UD68P gekocht een 27 inch 4K Ultra-HD 60Hz monitor. Ik had hem even bekeken op de HWI en was als winnaar Excellente Award uit de test gekomen en wou hem gelijk hebben. Daarvoor had ik een 27 inch Full-HD IPS van LG IPS277L-BN eveneens winnaar Hardware.info 4 jaar lang.

De 27UD68P kocht ik met een speciale aanbieding €368 normaal €449,- (via HWI prijsvergelijker) De monitor is in hoogte verstelbaar en heeft patriot modus. Gebruik hem via Displayport

LG 27UD68P: https://nl.hardware.info/reviews/7043/22-ultra-hd-monitoren-review-tijd-voor-een-nieuw-scherm

LG IPS277LBN: https://nl.hardware.info/reviews/3056/lg-ips277l-bn-review-de-nieuwste-generatie-ips-van-lg

Laatst bewerkt:
Dell u3415w hier.

3440x1440p, 60hz, ips. Ik zou opzich wel willen upgraden naar een high-refresh monitor, maar ik game steeds minder en mijn budget gaat steeds meer op aan andere dingen dan bleeding-edge hardware. Keuzes :p

Ik heb een HP 7550 CRT monitor uit (denk ik) 2003. Echt een top apparaat! Deze had ik van school gekregen.:)
Hier is een voorbeeld. Hij staat nu even opgeslagen vanwege een verhuizing.
Ik wil hem in de toekomst upgraden naar een nog luxere CRT monitor:cool:
naamloos.png

Afgelopen december met de actie van Iiyama twee nieuwe ProLite XU2492HS-B1 modellen besteld. M'n vorige schermen waren zo'n 5 en 7 jaar oud, beide ook wel toe aan vervanging. Bevalt erg goed met z'n tweeën op één voet!
Ik verwacht er de komende jaren mee vooruit te kunnen. Meestal doe ik zo'n 6 jaar met een scherm als ik kijk naar hoe lang de vorige modellen het uitgehouden hebben.

Ik heb 3 schermen voor m'n neus staan:
1. HP LP2475w (1920x1200)
2. Acer P203w (1680x1050)
3. Acer V223HQ (1920x1080)

Scherm 1 is m'n hoofdscherm en het ding werkt heerlijk.
Wellicht ooit nog een keer 3 1440p schermen voor m'n neus neerzetten, maar zolang m'n huidigen het nog doen, investeer ik er niets in. Gamen doe ik vrijwel nooit, dus de GPU upgraden hoef ik niet met een nieuwe resolutie.

Forum m8

Senior Member
User systemen
Deze had ik van school gekregen.:)
Je bedoeld dat school jou niet betaald heeft voor het verwijderen van een stuk afval? :D

Ik wil hem in de toekomst upgraden naar een nog luxere CRT monitor:cool:
Koop een Dell P1130 of soortgelijke monitor van ander merk. Moet lukken voor <15 euro. 133 KHz horizontaal. Doen 1600x1200 op 100 Hz. Mijn exemplaar is alleen een beetje slecht in de linkerbovenhoek; kleur lopen niet netjes over elkaar daar. Veel van die CRT's kun je wel aan tweaken via seriële poort. De verschuiving die ik wil zit namelijk niet standaard in het menu.

Of een Sony FW900, maar die zal wel een stuk duurder zijn.

Je bedoeld dat school jou niet betaald heeft voor het verwijderen van een stuk afval? :D
Zo zou je het vanuit de school kunnen bekijken:p

Koop een Dell P1130 of soortgelijke monitor van ander merk. Moet lukken voor <15 euro. 133 KHz horizontaal. Doen 1600x1200 op 100 Hz. Mijn exemplaar is alleen een beetje slecht in de linkerbovenhoek; kleur lopen niet netjes over elkaar daar. Veel van die CRT's kun je wel aan tweaken via seriële poort. De verschuiving die ik wil zit namelijk niet standaard in het menu.

Of een Sony FW900, maar die zal wel een stuk duurder zijn.
Bedankt voor de tip. Ik zal het onthouden.:)
Ik heb nog even zitten kijken, en mijn oog is gevallen op een LaCie Electron 22blue IV op Marktplaats. Een monitor met een maximale resolutie van 2048 x 1536 op 86 Hz en met een aperture grille.

Maar ik wacht nog even totdat het verhuizen klaar is, en het mooi is ingericht:)
Misschien komt de Sony FW900 nog wel voorbij:)

Ik ben nog steeds trots op mijn 2 × Philips 107S uit 2000. 17 inch man! Dat is het helemaal.
Er tussenin staat een LG Flatron uit 2006.
Die goede oude CRT's gaan wel lekker lang mee:)

Bovenaan