Hoeveel cores heeft jouw processor?

Hoeveel cores heeft jouw CPU?

• Gewoon, 1

Stemmen: 1 0,3%
  • 2

Stemmen: 4 1,1%
  • 3

Stemmen: 0 0,0%
  • 4

Stemmen: 157 45,0%
  • 6

Stemmen: 104 29,8%
  • 8

Stemmen: 65 18,6%
  • 10

Stemmen: 2 0,6%
  • 12

Stemmen: 6 1,7%
  • Meer dan 12

Stemmen: 10 2,9%
  • Ik weet het niet.

Stemmen: 0 0,0%

• Total voters
    349
Hangt er van af hoe je het bekijkt.
Mijn 16 core threadripper draait linux, met o.a. hosting van servers en virtuele machines.
Daarin maak ik zelf vaak gebruik van een 8 core virtuele machine met een GTX980 doormiddel van pci passthrough.

Of als ik met zijn tweeën ben; start ik 2 virtuele machines met beide 4 cores en een GTX980 op.

Meer cores zijn voor mij dan ook altijd welkom. Ook al maak ik meestal geen gebruik van alle cores op één moment tegelijk.

ruftman

Senior Member
User systemen
4 cores, 4 threats. Ik heb hyperthreading maar uitgezet naar aanleiding van het MDS lek. Gezien de stokoude generatie waar mijn processor onder valt, verwacht ik geen patch. Overigens merk ik geen verschil in prestaties.

Ik heb momenteel een Core i7 6700K dit is een 4 cores 8 threads met een baseclock op 4GHz 8MB L3. In augustus 2019 is mijn computer 4 jaar dat ik hem gebruik.

Ik heb plannen om te upgraden naar Ryzen 3900X 12 cores 24 threads 3.8GHz ik ga dan enorm op vooruit in het aantal cores en snelheid. Ik ga de 8 cores 16 threads Ryzen 3800X in overwegen nemen op 3.9GHz naast de 12 cores.

Als ik ga upgraden neem ik alleen een nieuwe moederbord X570 en de processor, de hardware uit mijn huidige computer neem ik mee

Laatst bewerkt:

wouter99

Senior Member
User systemen
:DWouw, je zal het maar hebben:D
Complete verzameling cumelatief hè, dat zijn zeker 100 losse CPUs :p

Nog geen eens. Er stond namelijk "(als je meer dan 1 systeem hebt, noem dan het systeem met de meeste cores)"
Kijk dit had ik niet gezien. :oops: In dat geval is het 4 voor actieve systemen, 6 voor systemen die niet (meer) gebruikt worden, en 8 voor losse CPUs

Alleen als je ze zelf betaald hebt.
Merendeel heeft me niks gekost :D

i9 7940x met 14 cores.

Denk niet dat ik over ga stappen naar het mainstream platform, waarschijnlijk wel naar Threadripper in de toekomst (als het dan nog concurrerend is).

Complete verzameling cumelatief hè, dat zijn zeker 100 losse CPUs :p
Wouw, zoveel heb ik denk ik niet in mijn huis:O
Leuke hobby, cpu's verzamelen:)
Kijk dit had ik niet gezien. :oops: In dat geval is het 4 voor actieve systemen, 6 voor systemen die niet (meer) gebruikt worden, en 8 voor losse CPUs
Dus u had 1 core geselecteerd?:)
Merendeel heeft me niks gekost :D
Geluksvogel:cool: Of werk je op een computer kerkhof?:rolleyes:o_O

player-x

Senior Member
User systemen
Tijd geleden mijn X99 met 8 core cpu + Quad SLI kaarten verkocht, en terug gegaan naar nog steeds prima werkende maar veel zuinigere 4970K toen nieuwe 1080Ti, dus heb 4 core gedrukt.

Maar mijn server heeft een Epyc 7281 16 core cpu voornamelijk voor video (re)encoding.

wouter99

Senior Member
User systemen
Wouw, zoveel heb ik denk ik niet in mijn huis:O
Leuke hobby, cpu's verzamelen:)

Dus u had 1 core geselecteerd?:)

Geluksvogel:cool: Of werk je op een computer kerkhof?:rolleyes:o_O
Oude lab PCs die weggegooid worden. Wereld aan gratis Core 2 Duo's, P4s, P3s, P2s, Athlon 64, Athlon XP, dat soort dingen. Daarnaast ook het e.e.a. via een beetje handelen met PCs en setjes, waardoor de CPU die in de verzameling komt netto gratis werd :cool:

Forum m8

Senior Member
User systemen
Ryzen 2700X present, 8 cores. Kwam van 6 cores 6800K.
Echt een upgrade van niks. Waarom zou je zoiets doen?

Oude lab PCs die weggegooid worden. Wereld aan gratis Core 2 Duo's, P4s, P3s, P2s, Athlon 64, Athlon XP, dat soort dingen. Daarnaast ook het e.e.a. via een beetje handelen met PCs en setjes, waardoor de CPU die in de verzameling komt netto gratis werd :cool:
Dat is meestal tegen betaling van ophalen ;)

Bovenaan