Hoe weet je of de pomp van je Sea Hawk AOI nog werkt?

Ik heb 4 Sea Hawk 1080ti kaarten in mijn systeem, die normaliter onder full load ergens rond de 50 graden uitkomen (ik gebruik ze voor 3D rendering, dus dat kan zomaar een weekend lang op full load zijn). Nu is een van de kaarten ineens 20-30graden heter dan de rest (blijft steken op 90-95 graden, de rest zit dan op 70 graden). Ik vermoed dat de pomp op deze kaart zijn werk niet meer goed doet, maar hoe check ik dat? Trouwens, hoe kan ik de desbtreffende kaart identificeren? Ik heb ze eind augustus 2017 gekocht - dan vallen ze nog onder de garantie toch? Is dat via de winkel of via MSI?

Bijlagen

MSI-Peter

Bedrijfsaccount
User systemen
Er lijkt inderdaad is misgegaan te zijn met 1 van de kaarten.
Om te controleren welke van de 4 kaarten het probleem heeft is er helaas geen makkelijke manier om die kaart aan te duiden.
Misschien zou je het verschil in temperatuur kunnen voelen. Of een optie is om voorzichtig de fan van 1 van de kaarten stil te houden, dan kan je met jouw sensor uitlees software zien of de fan stil gaat staan bij de kaart met de hogere temperatuur. Of natuurlijk de kaarten 1 voor 1 testen.

Test de betreffende videokaart eens in een ander systeem. Misschien zit er een luchtbelletje op de verkeerde plaats. afhankelijk van de locatie en orientatie van de radiator.

De videokaart heeft 3 jaar garantie. Om aanspraak te maken op de garantie moet u dan contact opnemen met de winkel waar u deze gekocht heeft.

Bovenaan