Hoe ver zou een 'leftie' gaan om fatsoenlijk te gamen?

Zo ver !

Bv. gemaakt voor die rechtse hand in MMO's waar toetsen op je keyboard attacks zijn en je linkse volop de muis moet bedienen om je te richten naar je vijanden.

Het rechtse alu plaatje is Jump, dan zie je de 4 arrow 'keys' en tenslotte zijn er alvast 5 attack 'buttons' aanwezig om met je duim te bedienen.
Dit alles werkt via de Makey Makey in de achtergrond en het principe van een gesloten stroomkring. Contact maken is voldoende om de keys gelinkt via USB te bedienen. Wel niet vergeten de 'ground' met je lichaam te verbinden via bv een polsbandje.

Dit is een prototype op maat voor mijn hand, gemaakt van afval. De volgende zal (dunne) koperen lanen hebben en een steunblokje (op maat) voor m'n handpalm.
En die game muis met 9 toetsen voor een linkshandige kostte toch wel wat meer, terwijl je met Makey Makey nog zoveel andere dingen kan ;-)

So. Can you make your own keyboard?

ehm.. voor zover ik weet heb je toch left hand editions van bijv game muizen (bijv Razer: http://nl.hardware.info/productinfo/100605/razer-deathadder-left-hand-edition) ? en een toetsenbord zoals de logitech g13: http://nl.hardware.info/productinfo/49196/logitech-g13-advanced-gameboard

die laatste zou je dan gewoon rechts kunnen zetten? Als ik google op 'left hand keyboard' zie vooralsnog alleen resultaten bij 'images' waarbij het numpad aan de linkerkant is geplaatst.. maar ik weet niet of daarmee de ongelukkigheden voor iemand die linkshandig is

Roel1966

Senior Member
User systemen
Mijn broer is ook een "leftie" en schrijft linkshandig maar gebruikt de muis gewoon met de rechterhand, wat mij ook wel eens verbaasd heeft maar hij vond dat zelfs gemakkelijker dan met links. Maar als een muis trouwens een probleem oplevert is altijd wel een mousepad van b.v. Apple eigenlijk wel gemakkelijk en maakt links of rechts niet uit.

7

78134

Gast
User systemen
Mijn broer is ook een "leftie" en schrijft linkshandig maar gebruikt de muis gewoon met de rechterhand
Ik ben ook links, en bedien de muis ook met rechts. En voor zover ik me kan herinneren ben ik wel begonnen met links met een Logitech Pilot Mouse in Windows 3.11
Ergens heb ik de switch gemaakt naar rechtshandig gebruik, maar wanneer dat geweest is zou ik echt niet meer weten.
Als ik nu terug zou moeten naar links, zou ik geen kills maken in een FPS game :D

Bovenaan