Hoe spelen jullie Tomb Raider?

seb83

Senior Member
User systemen
Met controller of muis/keyboard? Ik speel op dit moment Rise of the Tomb Raider met een Xbox 360 controller. Speelt heerlijk, alleen bij het schieten mis ik wat precisie. Wat zijn jullie ervaringen met deze game reeks?

Tomb Raider speel ik met alleen het toetsenbord.

"Uncharted with boobs" Mouse + Keyboard. Wat Rhianna Pratchett voor verhaal heeft geschreven heeft niets meer met Lara Croft te maken.

Nieuwste overigens nog niet gekocht. Matige reviews, zelfs voor mensen die de vorige games geweldig vonden.

Laatst bewerkt:

Flipking94

Senior Member
User systemen
Ikzelf speel altijd met muis tobo combinatie, niet alleen de accuraatheid is groter, maar ook de reactietijd. Een muis kan veel sneller reageren dan een joystick :).

Maar betreffende speelplezier lijken me allebei de keuzes goede opties.

7

78134

Gast
User systemen
muis/toetsenbord.
Kortgeleden een "PS3 controller" bij de action gehaald en dit even geprobeerd.
Is alweer enige tijd geleden dat ik verder ben gekomen. Ik zat toen vast :D
Daarna weinig tijd meer.

Shadow of the Tomb Raider moet ik nog halen.

seb83

Senior Member
User systemen
Tomb Raider speel ik met alleen het toetsenbord.
Als in deze?

Kan me nog goed herinneren dat die uitkwam, lovende reviews in de Power Unlimited en PC Gameplay. Toch vond ik het niet zo'n fijn spel, met name aan de console achtige camera die altijd net de verkeerde hoek koos kon ik moeilijk wennen.

Ikzelf speel altijd met muis tobo combinatie, niet alleen de accuraatheid is groter, maar ook de reactietijd. Een muis kan veel sneller reageren dan een joystick :).

Maar betreffende speelplezier lijken me allebei de keuzes goede opties.
Toch maar es muis en keyboard proberen. Al lijkt het me dat de gevechten dan wel erg makkelijk worden. Ik speel nu op 'seasoned raider' (oid) en word regelmatig gedood, maar dat komt met name omdat het richten zo lastig is.

seb83

Senior Member
User systemen
Na de eerste twee delen van de reboot met veel plezier te hebben gespeeld, ben ik een paar weken geleden begonnen aan Shadow of the Tomb Raider. Om één of andere reden vind ik dit de minst geslaagde van de drie. De graphics zijn fantastisch, daar ligt het niet aan, maar ik heb continu het gevoel dat de actie onderbroken wordt. De toffe locaties van Rise, zoals de Goelag / mijn of de Geothermal Valley waar veel te ontdekken viel en de gevechten en puzzels mooi in elkaar overgingen mis ik een beetje in Shadow. Het voelt allemaal wat lineairder aan en er wordt ook iets teveel geouwehoerd. De flashback naar Lara's jeugd vond ik trouwens wel erg sfeervol. Ixik.

division

Senior Member
User systemen
Als in deze?

Kan me nog goed herinneren dat die uitkwam, lovende reviews in de Power Unlimited en PC Gameplay. Toch vond ik het niet zo'n fijn spel, met name aan de console achtige camera die altijd net de verkeerde hoek koos kon ik moeilijk wennen.

Toch maar es muis en keyboard proberen. Al lijkt het me dat de gevechten dan wel erg makkelijk worden. Ik speel nu op 'seasoned raider' (oid) en word regelmatig gedood, maar dat komt met name omdat het richten zo lastig is.
Zo dan das lang geleden! Ik kan me nog herinneren dat mijn 486DX toen die tijd er moeite mee had om het te draaien.

seb83

Senior Member
User systemen
Ik speelde 'm ook op een 486. In mijn beleving draaide dat best goed, maar destijds waren we met 30 fps al heel tevreden :D Resolutie? 640 x 480 :cool:

Was best een zware game toen. Had hem volgens mij met interlacing op pc gezien om nog goede performance te hebben
De PC had perspective correction op de textures, maar PS1 meer kleuren, wat extra effecten en... muziek? :p Vreemde keuzes toen, maar gelukkig dat ze bij deel 2 wel de moeite genomen hebben om een fatsoenlijke PC versie neer te zetten

DS4=DualShock4.

Bovenaan