1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Hoe open ik een Compaq Deskpro PIII kast?

Discussie in 'Beginnersvragen' gestart door Smetske, 19 nov 2007.

1. Smetske

Smetske

Sinds:
    19 okt 2007
    mijn nichtje staat thuis nog met een p3 systeem
    ze zou dit graag aan haar ouders geven om gewoon eens te kunnen surfen en een mailtje te versturen
    ze heeft deze desktop gekregen op het werk
    merk compaq desktop pro
    wou hem formateren en win nt opzetten maar telkens ik wil opstarten of naar bios gaan om bootvolgorde te wijzigen krtijg ik deze melding

Power-on password ( met een sleutel daarachter)

weet hier iemand raad mee

2. Constant

Constant Senior Member

Sinds:
    24 apr 2004
    Bios batterij loshalen, tot 10 tellen, batterij er weer in. En dan doet hij het weer.

De documentatie van Compaq was destijds zeer goed. Meer info kan je vinden op www.hp.com en dan zoeken in de support sectie naar de manuals.

3. Verwijderde gebruiker 641

Verwijderde gebruiker 641

Sinds:
    7 jun 2000
    Voordat je het batterijtje eruit haalt natuurlijk wel eerst de netstekker uit je voeding halen.

4. Smetske

Smetske

Sinds:
    19 okt 2007
    ok...
    gaan we proberen. laat wel iets weten als het lukt

5. Smetske

Smetske

Sinds:
    19 okt 2007
    Disabling or Clearing the Power-On and Setup Passwords
    1. Turn off the computer and any external devices, and disconnect the power cord from
    the power outlet.
    2. Disconnect the keyboard, monitor, and any other external devices connected to the
    computer.
    3. Remove the computer cover.
    4. Locate the header and jumper labeled E49.
    5. Remove the jumper from pins 1 and 2. Place the jumper over pin 2 only, in order to
    avoid losing it.
    6. Replace the computer cover.
    7. Reconnect the external equipment.
    8. Plug in the computer and turn on power. Allow the operating system to start. This clears
    the current passwords and disables the password features.
    9. To re-enable the password features, repeat steps 1-4, then replace the jumper on pins 1
    and 2.
    10. Repeat steps 6-8, then establish new passwords.
    Refer to the Computer Setup (F10 Setup) instructions to establish new passwords.

Dit gevonden op de site
    Helaas... krijg die*******bak niet open.
    DE frontcover zit zo vast, ik krijg er geen beweging in.

6. Constant

Constant Senior Member

Sinds:
    24 apr 2004
    Eh dat is lang geleden, maar bij die oude Compaqs zit het front vast aan het chassis, je moet de kap (dat zijn de zijkanten) naar achter duwen (Edit: vergeet inderdaad die schroefjes aan de achterkant niet).

7. Jut

Jut Senior Member

Sinds:
    2 sep 2006
    Moet de voorkant er tegenwoordig ook al af soms?

Meestal zitten aan de achterkant schoejes en als je die eruit draait kun je de bovenste plaat en of de zijpanelen eraf schuiven.

8. Verwijderde gebruiker 641

Verwijderde gebruiker 641

Sinds:
    7 jun 2000
    Als je aan de achterzijde van de behuizing van die groen gekleurde duimschroefjes hebt, dan gaat alleen het zijpaneel eraf.

9. Smetske

Smetske

Sinds:
    19 okt 2007
    Zitten geen schroefjes aan achterkant.
    Enkel 3 stuks om de voeding op plaats te houden en een paar schroefuiteinden ( waarschijnlijk van mobo )

10. vdbeke

vdbeke Senior Member

Sinds:
    24 feb 2007
    Ik heb hier ook zo'n case, je moet het front eraf trekken en dan kan je de zijkanten losschroeven, aan de voorkant. Ik weet wel niet wat voor case jij hebt, maar bij mij is dit zo het geval. Gelukkig kon ik die case kapot doen, ben er toch niks mee, was verroest enzo. Veel succes ermee.

mvg

11. Spastie

Spastie Senior Member

Sinds:
    20 sep 2006
    Als ik het goed heb kun je na het indrukken van de twee knoppen (nummertje 11 op onderstaande afbeelding) de kast openmaken door deze naar achteren over het te chassis schuiven.

Als dat niet lukt dan met een brede schroevendraaier voorzichtig wrikken tussen front en kast (en ook gelijktijdig die twee knoppen indrukken natuurlijk)

Constant Mak vindt dit nuttig.
  12. Constant

Constant Senior Member

Sinds:
    24 apr 2004
    Het topic stond in Moederborden en Chipssets, ik heb het verplaatst naar het Beginnersforum. En het topic (P III) verandert naar een passender omschrijving.