Hoe luister jij naar je PC?

Hoe luister jij naar je PC?

• Met actieve (pc-)speakers, een aparte hifi-set én een headset

Stemmen: 58 8,1%
  • Met actieve (pc-)speakers én een headset

Stemmen: 246 34,3%
  • Met actieve (pc-)speakers én een aparte hifi-set

Stemmen: 19 2,6%
  • Met een aparte hifi-set én een headset

Stemmen: 88 12,3%
  • Met alleen actieve (pc-)speakers

Stemmen: 107 14,9%
  • Met alleen een headset

Stemmen: 140 19,5%
  • Met alleen een aparte hifi-set

Stemmen: 40 5,6%
  • Heel aandachtig: de fans en coil whine zijn een soort van ASMR voor mij

Stemmen: 20 2,8%

• Total voters
    718

Axeia

Senior Member
User systemen
De goede oude Logitech Z-5500 hier doet nog steeds zijn werk via TOS-link, en een Kingston HyperX Cloud headset voor voice chat of simpelweg om andere mensen niet te storen met het geluid.
De headset is echter wel een keertje aan vervanging toe, er is weinig overgebleven van het nepleer.

Heb eind vorig jaar een Edifier 5.1 S760D Speakerset gekocht voor een nog intensere game en muziek ervaring als opvolger van mijn middeleeuwse Creative 5.1 5300 setje (die het overigens nog prima deed)
Goh wat een geluid joh en de kwaliteit van de speakers en MEGA subwoofer is indrukwekkend, to say the least.
De Steelseries 9H headset zit nog altijd ongebruikt in z'n verpakking aangezien ik nooit meer multiplayer game.
(Ja ik ben een van die mensen die voor z'n vermaak géén zin meer heeft om in z'n privé tijd ook weer de competitie aan te moeten gaan met mensen en leuke Co-op games zijn er wat mijn smaak betreft amper tot niet meer.)
Nee gewoon heerlijk de hele avond Panzer Corps of Order of Battle World War II spelen met deephouse op de achtergrond. *Gezegend* en uiteraard cheaten dat het een lieve lust is.
(Control - alt - shift - C >> Prestige )

Laatst bewerkt:
Afhankelijk van wat ik doe. Voor simpel YouTube-surfen en gamen over 't algemeen een 2.1 Edifier-setje. Wil ik écht muziek luisteren, dan gaat het geluid via een geluidkaart naar m'n Denon-versterker en speel ik het af op HiFi-speakers (via RCA, zit geen toslink op de versterker). Is moeders de vrouw en/of kind naar bed --> koptelefoon.

Wie heeft er nog pc-speakers tegenwoordig? Luistert elke gamer met een headset naar zijn spellen? Zijn er nog mensen die hun geluidskaart middels een digitale verbinding en dts connect aansluiten op een externe decoder/receiver en losse speakers? Dat soort dingen vroegen we ons af. Brand los!

(Excuses voor alle opties die we niet hebben genoemd, zoals een bij maanlicht vervaardigde DAC die middels subliminaal ingestraalde 99,99% zuurstofvrije platinumkabels verbonden is met hoofdtelefoonversterker die door een 98-jarige vakman op een winderige heide in noord-west Engeland met de hand in elkaar is gezet. Kies de optie die het dichtste aansluit, en laat ons vooral in de reacties weten wat we volgende keer beter moeten doen. ;-)

Ik. Logitech Z5500 uit de tijd dat Logitech nog goede producten maakte.

Standaard Bose Companion 2 boxjes voor de filmpjes e.d De boxen van de AOC monitor waren echt helemaal ruk.
Voor Gamen en soms muziek luisteren een Astro A50 draadloze koptelefoon

(Excuses voor alle opties die we niet hebben genoemd, zoals een bij maanlicht vervaardigde DAC die middels subliminaal ingestraalde 99,99% zuurstofvrije platinumkabels verbonden is met hoofdtelefoonversterker die door een 98-jarige vakman op een winderige heide in noord-west Engeland met de hand in elkaar is gezet. Kies de optie die het dichtste aansluit, en laat ons vooral in de reacties weten wat we volgende keer beter moeten doen. ;-)
LOOOOL :):)

govie

Senior Member
User systemen
Ik heb nog nooit zo'n goed geluid gehad, in verhouding zijn die pc-setjes gewoon erg matig. Volgens mij ligt dat vooral aan de goedkope tweeters, slecht uitgevoerd versterkergedeelte (veel vervorming in het laag) en een klotecrossover.
Dus gewoon effe markplaatsen en klaar is klara, soundstage van hier tot tokyo op 1 meter afstand van je bakkus! :D Maar ben van plan alles te verkopen en zelf een setje te engineeren, waar ik alle meetapparatuur al voor in huis heb gehaald. Heb de opzet al wel gekozen maar moet er nog aan beginnen.

Speakers: Magnat Monitor B, bij mij zit er een mooie zwarte grill voor (+/-1985)

Versterker: Standard Radio Corp Tokyo (tegenwoordig Marantz) PM158W (is in ieder geval ouder dan introductiejaar 1975)

Laatst bewerkt:
Bovenaan