Hoe luister jij naar je PC?

Hoe luister jij naar je PC?

• Met actieve (pc-)speakers, een aparte hifi-set én een headset

Stemmen: 58 8,1%
  • Met actieve (pc-)speakers én een headset

Stemmen: 246 34,3%
  • Met actieve (pc-)speakers én een aparte hifi-set

Stemmen: 19 2,6%
  • Met een aparte hifi-set én een headset

Stemmen: 88 12,3%
  • Met alleen actieve (pc-)speakers

Stemmen: 107 14,9%
  • Met alleen een headset

Stemmen: 140 19,5%
  • Met alleen een aparte hifi-set

Stemmen: 40 5,6%
  • Heel aandachtig: de fans en coil whine zijn een soort van ASMR voor mij

Stemmen: 20 2,8%

• Total voters
    718
Netwerkkabel naar versterker (Devialet/Magnepan) voor de muziek vanuit Foobar.
Al het desktop geluid naar Harman Kardon Soundsticks.
En een koptelefoon via een koptelefoon versterker.

Microfoon: Scarlett Solo + AKG P5 + Boom
Speakers: SPDIF -> AudioEngine D1 -> AudioEngine A5+
Headset: SPDIF -> AudioEngine D1 -> JDS Labs Objective O2 Amplifier -> Bowers&Wilkins P7 + AKG 612 Pro + BeyerDynamic DT990 'Edition'.

Roedi

Senior Member
User systemen
Sinds mijn Trust tytan 2.1 set overleden is (ruis en rechterkanaal werkte niet meer) mijn oude Audio set vanonder het stof gehaald. Mss beetje overkill maarja lol.

2x 250 watt Jb Systems speakers voor middel-hoge tonen
1x 1000 watt Hertz subwoofer
1x Mtx Audio Thunder versterker voor subwoofer
1x Jb systems ax 700 versterker voor 250 watt speakers
1x Cooler master 1000w silent pro voeding voor de auto versterker

Creative HS800 Fatal1ty Gaming Headset

Bijlagen

Laatst bewerkt:

bokuohn

Senior Member
User systemen
Ik heb juist nog steeds alleen speakers, een fantastische 2.1 highend Harman Kardon set met subwoofer. Klinkt erg mooi en verveelt nog steeds niet. Gekocht 15 jaar geleden.

Iedereen accepteerd het geluid in huis, het staat nooit hard. Daarom nooit hoofd telefoon nodig. Is veel vrijer naar mijn mening. Zie me nog niet met een VR set gamen de komende 20 jaar. Heb op mijn werk alles al gezien ermee, en ook Hololens. Leuk maar niet meer dan speeltjes. Geloof wel in AR maar dat is weer een ander verhaal.

Hoop nog vele jaren van de HK set te genieten.

Ik ben benieuwd hoeveel mensen een een DAC gebruiken i.p.v. de onboard audio. Zelf heb ik een audiolab M-DAC mini i.c.m. met een audio technica ATH-AD1000x. Ik had ook zelfbouwspeakers, maar gebruik ik nu bij de TV.

Ik overweeg om iets met Dayton Audio exciters te knutselen, ik heb hier goede verhalen over gehoord en ik vind het een interessant idee.

AudioEngine A5+ voor alles behalve games
HyperX cloud headset voor games (PUBG, Battlefield)

Non-competitive games als RocketLeague speel ik wel over de speakers.
Films/muziek uiteraard speakers.

Zelf via een AudioEngine D1 naar of mijn Mackie MR5mk3 studio monitors of een van mijn koptelefoons; Sennheiser HD650 of Audio-Technica ATH-M50x (Sennheiser meer voor muziek en series, Audio-Technica meer voor games)

Sinds mijn Trust tytan 2.1 set overleden is (ruis en rechterkanaal werkte niet meer) mijn oude Audio set vanonder het stof gehaald. Mss beetje overkill maarja lol.

2x 250 watt Jb Systems speakers voor middel-hoge tonen
1x 1000 watt Hertz subwoofer
1x Mtx Audio Thunder versterker voor subwoofer
1x Jb systems ax 700 versterker voor 250 watt speakers
1x Cooler master 1000w silent pro voeding voor de auto versterker

Creative HS800 Fatal1ty Gaming Headset
Leuke setup, hoewel ik niet in de buurt kom van wat jij hebt komt de versterker mij redelijk bekend voor (ik heb de VX400 namelijk). :p

Mijn setup wat aan de PC hangt:

2x Bose 301 series II
JB systems 400W PA-versterker
M-Audio 2x2 (de set met headset en condensatormic)

Hiervoor had ik een stokoude Marantz-versterker waarvan de magische rook eerder dit jaar ontsnapte. Na lang wikken en wegen voor PA gegaan, vlak daarvoor de M-Audio gekocht. Kostte een paar centen maar ben weer voor een aantal jaar klaar. De speakers zijn inmiddels ook hoogbejaard maar klinken nog goed. Als deze kapot gaan weet ik niet wat het volgende merk wordt.

Bose in ieder geval niet (ze klinken goed maar laten het wat liggen op de middenfrequenties). Maar goed, dat zie ik dan wel weer. :p

Sander64

Senior Member
User systemen
Ik heb onlangs een Logitech X-230 op de kop getikt via Marktplaats. Mijn vader heeft het setje al jaaaaaaaren, en ik wilde ook een pc-speaker setje hebben. 37 euro op Marktplaats met verzenden. Nog geen seconde spijt van gehad.

Wat betreft oordopjes heb ik de Pioneer SE-CH9T. Zeer fijn, met lekker wat bass.

Heb eens op iBood een surround set gekocht. Heb die aan een versterk hangen zodat zowel m'n playstation, xbox en pc er op aangesloten zijn. Voor de pc gebruik ik dan alleen de 2 front speakers, voor een film moet 'k 1 box verplaatsen en dan heb ik een surround setje.

Muziek
2 Totem Dreamcatcher luidsprekers
Quad 33 voorversterker + 303 eindversterker

Deze luidsprekers ga ik voor zéér lange tijd niet inruilen, klinken subliem.

Gaming
Steelseries Arctis 7 headset

SoundBlaster ZxR geluidskaart naar een set Creative GigaWorks T20 Series II luidsprekers. Wanneer ik een koptelefoon wil gebruiken heb ik een Sennheiser HD700 die via een Schiit Magni 3 amp loopt. Die koppeling gaat eerst optisch via een JVC SU-DH1 surround sound adapter, die via Dolby Headphone het 5.1 signaal omzet naar stereo-signaal met best aardige surround effecten (is uit te zetten, dus kan ook gewoon puur stereo pakken), en daarna dus via Schiit Magni 3 naar de Sennheiser HD700.

(alhoewel de SoundBlaster ZxR ook een headphone amp heeft ingebouwd, gebruik ik de Sennheiser HD700 ook voor het kijken naar films op TV, vandaar dat 'ie altijd via de Schiit loopt)

Laatst bewerkt:
Bovenaan