Hoe luister jij naar je PC?

Hoe luister jij naar je PC?

• Met actieve (pc-)speakers, een aparte hifi-set én een headset

Stemmen: 58 8,1%
  • Met actieve (pc-)speakers én een headset

Stemmen: 246 34,3%
  • Met actieve (pc-)speakers én een aparte hifi-set

Stemmen: 19 2,6%
  • Met een aparte hifi-set én een headset

Stemmen: 88 12,3%
  • Met alleen actieve (pc-)speakers

Stemmen: 107 14,9%
  • Met alleen een headset

Stemmen: 140 19,5%
  • Met alleen een aparte hifi-set

Stemmen: 40 5,6%
  • Heel aandachtig: de fans en coil whine zijn een soort van ASMR voor mij

Stemmen: 20 2,8%

• Total voters
    718
Zou ook misschien wel interessant wat je met je audio doet, dan krijg je ook een beeld waar men de speakers of headset voor gebruikt.
- zelf een Denon versterker met 2 Teufel Ultima 40 mk2 speakers waar ik muziek spotify of YT en dergelijke mee luister maar met spotify ben ik er nog niet uit, vindt het verlies van kwaliteit oid nog wel sterk aanwezig.
Laatst Spotify via een optische kabel van tv naar de versterker geluisterd en dat klonk een stuk zuiverder, via me pc een gewone kabel van 5 meter, en optische kabel is 1,5 meter.
- Heb een Kingston Hyper Cloud II voor te gamen.
- Ook gebruik ik nog regelmatig de speaker van me monitor die nog best een redelijk geluidje geeft.

Zoals al snel het geval is in een hobbykamer die zelden optimaal voor geluidsreproductie zal zijn, had ik problemen in het laag daar o.a de speakers relatief dicht nabij het bureaublad hangen(optimale positie niet mogelijk), letterlijk tot verademing van het geluidsbeeld automatisch getuned met een digitale equalizer+lineaire MIC voor correctie op de ruimte, o.a bestuurd vanaf PC d.m.v MIDI(deze automatisch in de avonduren met een curve op het spectrum het laag wat weg zal filteren d.m.v een cron job)

USB Focusrite 6i6 + DEQ2496(s/pdif+MIDI) + Yamaha HS8.

Laatst bewerkt:
Ik maakte recent de upgrade van een Logitech Z-2300 2.1 set naar een Audioengine A5+ 2.0 set.
Even later voegde ik er nog een Audioengine D3 USB DAC aan toe, en nog even later nog een AudioQuest Jitterbug USB filter.

Edifier R1700BT Studio 2.0 als speakerset.
Edifier G4 Gaming Over-ear 7.1 hoofdtelefoon Z/G als gaming headset.
Edifier H880 Hifi Over-ear hoofdtelefoon voor muziek als ik niemand anders wil storen.

Ruud5808

Senior Member
User systemen
Ik heb nog een oude HK695 2.1 set (uit 2001) die ik inmiddels een paar keer heb gerepareerd. Ik vind die set nog steeds lekker klinken. Voor 's avonds als het laat wordt, gebruik ik een simpele headset.

Gekko12482

Senior Member
User systemen
Ik heb een Sennheiser HD600 met een Modmic direct aan m'n moederbord hangen voor games. Voor muziek heb ik een Hifiman HE-560 aan een Schiit Magni/Modi stack hangen of luister ik via een setje Technics SB-3030's aan een Yamaha RX-V1200RDS

De HTPC in de woonkamer gaat over de stereo-installatie. Heerlijk!

De 'gewone' computer heeft een losse simepele dac met een koptelefoon van Sennheiser.

Maar qua geluid wint de stereo-installatie het wel.

Over het algemeen gebruik ik vooral mijn headset (Corsair Void Wireless RGB pro). Ik gebruik mijn speakers vooral voor muziek wanneer ik niet direct met mijn pc bezig ben, of zo nu en dan bij het kijken van een serie

Ik luister op de computer voor regulier geluid en gamen zonder de headset via Logitech Z4 2.1 speakerset. Komt voor een klein setje toch een heel aardig geluid uit mag ik wel zeggen, bonkt flink. Als headset een Sennheiser Game One die ik gebruik voor zowel gamen als voor muziek te luisteren als ik dat niet doen via de audio installatie. Maarrr...

Mezelf eens gekieteld afgelopen Black Friday en een Onkyo TX-NR 676 receiver aangeschaft. Ik wilde al een hele tijd een nieuwe receiver en nu was het wel eens tijd. Dus nu ik die Onkyo heb is het via het netwerk streamen en casten geblazen, via Bluetooth muziek afspelen vanaf de telefoon, en dergelijke dingen. Voor mij allemaal nieuwe technieken, m'n ouwe vertrouwde Sony receiver ontbrak werkelijk iedere tegenwoordig denkbare connectie, geen HDMI en al helemaal geen netwerk mogelijkheden.
De nieuwe receiver stuurt een paar Teufel Ultima 40 MKII aan als front speakers en de rear, center en sub zijn nog de oude Sony Pascal speakerset die hoorden bij de Sony receiver en voldoen meer dan genoeg voor hun taak.
Super 5.1 geluid en ik geniet nu 'as we speak' terwijl ik dit tiep van een soepel kanaal op Digitally Imported (Liquid Trap kanaal) vanaf de computer, voor de liefhebber van elektronische muziek (trance, house, dubstep of tientallen andere subgenres) een aanrader trouwens. Oja de hele zwik staat in de woonkamer. Van computer tot audio installatie, alles staat gewoon beneden maar is wel enigszins naar smaak ingericht want ik had ook nog te maken met de WAF.

Dus ik kan met een gerust hart zeggen dat ik op dit moment van zo'n beetje alle mogelijkheden gebruik maak. En ja, dus ook met een Logitech 2.1 speakerset. Er zij dus nog mensen die een speakersetje gebruiken al denk ik wel dat het aantal lieden met een Action Wokkietokkie speakersetje van € 6,95 niet zo groot meer zal zijn.

Bovenaan