Hoe luister jij naar je PC?

Hoe luister jij naar je PC?

• Met actieve (pc-)speakers, een aparte hifi-set én een headset

Stemmen: 58 8,1%
  • Met actieve (pc-)speakers én een headset

Stemmen: 246 34,3%
  • Met actieve (pc-)speakers én een aparte hifi-set

Stemmen: 19 2,6%
  • Met een aparte hifi-set én een headset

Stemmen: 88 12,3%
  • Met alleen actieve (pc-)speakers

Stemmen: 107 14,9%
  • Met alleen een headset

Stemmen: 140 19,5%
  • Met alleen een aparte hifi-set

Stemmen: 40 5,6%
  • Heel aandachtig: de fans en coil whine zijn een soort van ASMR voor mij

Stemmen: 20 2,8%

• Total voters
    718

David van Dantzig

Hoofdredacteur Hardware Info
User systemen
Wie heeft er nog pc-speakers tegenwoordig? Luistert elke gamer met een headset naar zijn spellen? Zijn er nog mensen die hun geluidskaart middels een digitale verbinding en dts connect aansluiten op een externe decoder/receiver en losse speakers? Dat soort dingen vroegen we ons af. Brand los!

(Excuses voor alle opties die we niet hebben genoemd, zoals een bij maanlicht vervaardigde DAC die middels subliminaal ingestraalde 99,99% zuurstofvrije platinumkabels verbonden is met hoofdtelefoonversterker die door een 98-jarige vakman op een winderige heide in noord-west Engeland met de hand in elkaar is gezet. Kies de optie die het dichtste aansluit, en laat ons vooral in de reacties weten wat we volgende keer beter moeten doen. ;-)

mr. nice

Senior Member
User systemen
MOTU USB 2 audio studio interface naar Alesis passieve studio referentie versterker naar Dynaudio acoustics studio nearfield speakers.
Headset is Beyerdynamic Dt 770 pro.

seb83

Senior Member
User systemen
- van pc via HDMI naar de tv
- van tv via S/PDIF naar de receiver
- 2.1 opstelling: 1 x Klipsch R12SW subwoofer en 2 x Dali Ikon 6 mk1 speakers
Genieten!

TheBrones

Senior Member
User systemen
Via mijn versterker en grote speakers, via mijn TV speakers (mijn monitor) en via mijn gaming headset. Het wisselen hiertussen in Windows is gelukkig veel verbeterd maar nog niet perfect te noemen.

Ik maak 8 jaar gebruik van een Logitech Z-5500 5.1 voor de televisie als voor de computer. Afhankelijk van tijdstip gebruik ik vaak de Logitech Z-5500 om via de computer te gamen of overige en deze is via analoog aangesloten met 3 stekkers. Ik gebruik nog steeds een Creative SB X-Fi Titanium, PCIe deze kocht ik op 6 maart 2009 en ik vind deze geluidskaart nog steeds erg goed. De Logitech Z-5500 heb ik in mijn woonkamer in een 5.1 opstelling laten opgangen aan de plafon. Voor de televisie gebruik ik via Digitaal Coax voor het geluid.

Als het erg laat in de avond is en ik toch o.a. wil gamen gebruik ik vaak een headset Creative EP-660 in-ears of de Sony MDR-RF895RK koptelefoon

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: ABFM
Ik heb nu bijna 4 jaar mijn SoundSticks III's van Harman Kardon en ook een M-Audio HDH50 studiomonitor koptelefoon. Voor mij werken ze beide prima.
Misschien, als ik ooit meer ruimte krijg, dat er wel een losse hifi-set bijkomt, maar daar zijn voorlopig nog geen plannen voor.

Ik heb geen "PC" speakers
Ik gebruik JBL LSR 305 speakers en een AGK K553 koptelefoon.

In het verleden lang een Logitech Z-5500 gehad. Maar die 305's klinken heel veel beter. Ja je hebt wat minder bass maar wat je hoort is van zo veel hogere kwaliteit dat mij dat niet uit maakt.

Voor films en series heb ik tegenwoordig een losse homecinema setup doe ik niet meer op de pc.

over het algemeen via headset maar als ik een keer geen zin heb in headset en alleen thuis ben dan gebruik ik m'n oude vertrouwde logitech 2.1 boxjes (maar dat meestal alleen voor een muziekje en niet voor echt actief gamen).

Versterker met 5.1 speakers. En dat is voor mijn gehoor ook superieur 5.1 qua positionering vergeleken met virtueel surround via headphones of 2 speakers, dat klinkt zo fake met of zonder virtueel aan.

WhiteSnake

Senior Member
User systemen
Main PC hangt in de woonkamer via Optische S/Pdif aan een Philips FR996 5.1 receiver met 2 Jamo D165 speakers en een setje (nog oudere) Aiwa surround speakers. (geen subwoofer, die Jamo's dreunen hard genoeg op zich zelf)

2de PCtje heeft een Logitech X230 2.1 setje er aan hangen.

Zit nog wel te zoeken naar een Bleutooth (zender) USB Dongle met aptX HD of/en LDAC voor mijn Sony Bleutooth Headset.

Bovenaan