1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Hoe kom je aan beschadigde clusters?

Discussie in 'SSD's, harddisks en opslagmedia' gestart door spurrie, 6 sep 2001.

1. spurrie

spurrie Member

Sinds:
    29 mrt 2001
    zie topic...dat vraag ik me dus af....hoe onstaan die dingen?? zomaar uit het niets?

2. Johan43

Johan43 Senior Member

Sinds:
    12 dec 2000
    slijtage, stoten van de computerkast terwijl de harde schijf bezig is, dat soort dingen

3. Robert van Weersch

Robert van Weersch Senior Member

Sinds:
    16 feb 2000
    De meeste "bad clusters" onstaan niet door fysieke factoren, maar door fouten in de software, crashende besturingssystemen en dat soort zaken.

4. Wesley Woe

Wesley Woe Senior Member

Sinds:
    30 aug 2000
    Of virussen bijvoorbeeld, die de hele hardeschijf van mijn vriend naar de hemel heeft geholpen.

5. upje

upje Senior Member

Sinds:
    6 jan 2001
    Dat je al je gegevens kan kwijt raken door een computervirus is bekend, maar het fysiek beschadigen van een harde schijf door een computervirus? Nooit van gehoord, en ik ben ook benieuwd hoe je met een stukje software (dat is een virus toch) een stuk hardware kan beschadigen!

6. Phoen1x

Phoen1x Senior Member

Sinds:
    24 jun 2001
    een virus kan je harde schijf slopen door iedere x bestanden te kopieren en te wissen. hierdoor slijt de schijf snel

7. upje

upje Senior Member

Sinds:
    6 jan 2001
    Nou, dat zou inderdaad kunnen, maar een harde schijf moet toch behoorlijk lang mee kunnen gaan, ook als je 'm permanent gebruikt? De normale levensduur van een harde schijf loopt toch in de tienduizenden uren dacht ik zo. Tegen die tijd heeft de gebruiker toch wel eens door dat ie een virus heeft, en dat ie daar iets aan moet doen (verwijderen bijvoorbeeld!)?

Wesley_woe: is dat bij die vriend van jou echt zo gebeurt zoals Phoen1x bedoelt?

8. spurrie

spurrie Member

Sinds:
    29 mrt 2001
    keb mn HD nu teruggebracht en krijg nog een nieuwe...ze hadden em nu alleen niet op voorraad :(

9. Wesley Woe

Wesley Woe Senior Member

Sinds:
    30 aug 2000
    Zoiets ja. Nou die vriend van mij zij tegen mijn broer dat zijn hardeschijf heel erg traag begon te worden. Windows starten duurt iets van 5-10 minuten. En dat heeft mijn broer tegen mij gezegd. Het eerste wat ik toen dacht is natuurlijk aan een virus. Dus heb ik maar een virusscanner bij hem geinstalleerd en merkte dat er tientallen virussen op zijn hardeschijf zaten. Na het verwijderen bleef zijn hardeschijf erg traag. Dus dacht ik dat ik hem maar eens ga formateren. Gezien dat niet lukte op zijn computer stopte ik zijn hardeschijf in mijn computer en begon ik hem te formateren. Maar wat bleek. Naar schatting moest ik 24 uren lang gaan formateren voor een 4 GB hardeschijf. Dus ben ik na een paar uren maar gestopt. Nu doet zijn hele hardeschijf niks meer. Het hardeschijf ligt nu ergens in een hoekje van zijn kamer. Maar als je de tijd hebt, dan kan je hem misschien wel goed maken. Maar ja, 24 uren is niet niks.