1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Hoe kan ik zien hoeveel van mijn RAM mijn computer nu gebruikt?

Discussie in 'CPU's, moederborden en geheugen' gestart door Marco90, 14 sep 2017.

1. Marco90

Marco90 Member

Sinds:
    14 sep 2017
    Ik wil graag weten hoeveel van mijn RAM mijn computer nu gebruikt?

klopt het dat ik maar 4,5 Gb verbruikt heb? of zit ik verkeerd te kijken?

Bijgevoegde bestanden:

• 889.png
      889.png
      Bestandsgrootte:
      33,2 KB
      Views:
      2
  2. wyber

wyber Senior Member

Sinds:
    27 apr 2010
    Dat klopt.

3. Marco90

Marco90 Member

Sinds:
    14 sep 2017
    oké dus ik zou aan een pc met 8gb genoeg hebben?

4. wyber

wyber Senior Member

Sinds:
    27 apr 2010
    Ligt er aan wat je allemaal aan het doen was toen je die screen shot maakte.

En wat je met je pc wilt gaan doen.

5. Marco90

Marco90 Member

Sinds:
    14 sep 2017
    Aan het internetten, en ik wil met de pc hetzelfde gaan doen dus dan zou het genoeg moeten zijn neem ik aan.....

6. wyber

wyber Senior Member

Sinds:
    27 apr 2010
    Voor alleen internet,office en spellen is 8GB inderdaad genoeg.

Pas wanneer je serieus bezig gaat met bv photoshop en of video bewerking kan je meer overwegen

7. Marco90

Marco90 Member

Sinds:
    14 sep 2017
    ja dat doe ik er niet op, heeft je snelheid ook met werkgeheugen te maken? of meerendeels met de processor?
    want die ik nou heb heeft dus 12gb, waarvan ik dus maar 4gb verbruik. Zal ik dan verschil gaan merken met een van 8gb maar wel met de zelfde processor?

8. wyber

wyber Senior Member

Sinds:
    27 apr 2010
    Misschien moet jeje vraag even wat meer toelichten.

Zoals ik het nu snap heb je een PC en wil je een andere PC of iets aan de samenstelling veranderen?

Dan zijn de specificaties van je huidige pc handig, je budget en reden handige informatie.

9. Marco90

Marco90 Member

Sinds:
    14 sep 2017
    Ja klopt ik zoek een andere, voor mijn partner maar wel met dezelfde specificaties. We dachten aan deze, kan jij zien of deze helemaal compleet is? Of dat er nog onderdelen missen?

Bijgevoegde bestanden:

Laatst bewerkt door een moderator: 14 sep 2017
  10. TrueTactiX

TrueTactiX Senior Member

Sinds:
    11 mei 2016
    Als je alleen internet met een pc dan is een i7 7700 wel erg ruim bemeten..

Kun je specifieker zijn in je wensen?
    - wat doe je er mee
    - wil je zelf de pc bouwen
    - wat is je budget
    -monitor?

11. Marco90

Marco90 Member

Sinds:
    14 sep 2017
    Dat doet er toch niet toe, ik wil gewoon dezelfde. Kan jij zo zien of deze compleet is? Of dat er nog onderdelen missen? Of ook te weinig kennis...

Bijgevoegde bestanden:

12. MarnickV

MarnickV Senior Member

Sinds:
    7 jun 2010
    Wat bovenstaande probeerde te vertellen is dat je waarschijnlijk geld kunt besparen door een model te zoeken met een iets langzamere processor. Indien je de PC echt alleen voor het gebruik van het Internet gaat gebruiken is deze namelijk veel te snel. Je kunt in die zin met de helft af en je zult het verschil niet merken.

Dat betekent natuurlijk niet dat je niet deze machine moet kopen. Als je per sé een 7700 in je systeem wilt hebben zitten dan moet je dat doen. Wat ik in het plaatje zo gauw niet zie is een voeding en een moederbord, maar als je het systeem kant en klaar koopt worden deze vaak niet vermeld. Doe je zelfbouw dan zul je die onderdelen er nog bij moeten zoeken.

13. Marco90

Marco90 Member

Sinds:
    14 sep 2017
    Ja dat begrijp ik wel, maar ik wil gewoon hetzelfde hebben.

Bedankt en ja dacht ik ook en een extra hard disk?
    Want alleen die ssd is wel weinig?

14. MarnickV

MarnickV Senior Member

Sinds:
    7 jun 2010
    Is het overwegen waard indien je van plan bent films en/of series te gaan downloaden. Voor echt alléén maar internet (of het kijken van desbetreffende films via streaming services als Netflix) kun je met een 60GB SSD al af en is 275 al rijkelijk veel.

15. Marco90

Marco90 Member

Sinds:
    14 sep 2017
    Ja dat was wel de bedoeling. Maar de rest mist dus ook.. Ze wouden deze "compleet" aan mij verkopen.. dacht al dat er dingen miste..... bedankt voor het meekijken

Trouwens er zit in ieder geval wel een moederbord bij, want daar zitten de USB poorten op toch??

16. MarnickV

MarnickV Senior Member

Sinds:
    7 jun 2010
    Je mag er van uit gaan dat er inderdaad wel een moederbord (USB poorten zitten daar inderdaad op) bij zit, want zonder moederbord werkt helemaal niets. De processor en het geheugen zitten hier in gestoken en ook de SSD zal hier op aangesloten zitten. Dit geldt overigens ook voor de voeding. Zonder voeding is er geen stroom en zonder stroom werkt wederom niets. Wat er niet in zal zitten is een gewone harde schijf (met veel opslag) die je kunt gebruiken om de gedownloade bestanden op te plaatsen.

Allicht is het mogelijk dat ze deze nog voor je bij plaatsen, maar zelf een harde schijf bij plaatsen is niet echt heel moeilijk. Je zult dan wel zeker moeten zijn dat er fysiek ruimte aanwezig is om een extra schijf te plaatsen.

17. Marco90

Marco90 Member

Sinds:
    14 sep 2017
    Ja precies, dus eigenlijk is hij wel 'compleet' op die hard disk na?

En iemand zei:

Wat trouwens wel een punt is, is dat die processor niet 4,2Ghz is maar 3,6 met een 4,2 turbo. Dat is belangrijk, omdat ze meestal een standaard koeler gebruiken die de processor niet echt toestaat om lang op die turbosnelheid te werken. Mee eens of???

18. LaCrimosa

LaCrimosa Senior Member

Sinds:
    20 mrt 2012
    Lijkt me nogal een rare vraag. Maar afgaande op de weinige gegevens beschikbaar.

- Jij hebt denk ik een OEM of prefab systeem in huis van een of andere fabrikant (welke doet er niet toe) en jij kan een zelfde kopen. Hou er rekening mee dat deze nooit identiek hetzelfde zijn als stukken buiten de CPU van een andere leverancier kunnen komen. Voorbeeld: HP gebruikt voor hun SSD's zowel Samsung als Intel SSD's met een HP stickertje. Alles hangt dus eigenlijk af van wanneer welke stukken van een leverancier beschikbaar waren tijdens het bouwproces van het systeem.

19. Marco90

Marco90 Member

Sinds:
    14 sep 2017
    Ik heb nu een iMac....welke gegevens heb je nog meer nodig dan?

20. LaCrimosa

LaCrimosa Senior Member

Sinds:
    20 mrt 2012
    OK, nu slaat het echt met mij door. Je hebt een iMac, en wij moeten gebaseerd op een screenshotje van een Windows besturingssysteem dit gaan uitmaken. Wat wens je. En 2de iMac voor je partner of een systeem dat gelijkwaardig is aan die iMac ?

Wat wij nodig hebben is:
    Budget.
    Doelstelling.
    Eventueel merkvoorkeur.

Eigenlijk, niet wat jij wilt maar je partner. En eerlijk gezegd, denk dat je reeds je beslissing hebt gemaakt en wat wij hier je zullen aanraden of afraden, zal niet veel meer uitmaken.

Cornee vindt dit nuttig.