Hoe kan ik filmen en onmiddellijk opslaan op laptop?

MG2806

Member
Hoi hoi

Ik zou mijn beeld dat ik film direct willen opslaan op mijn laptop ipv op een sd kaartje. Hoe kan ik dit precies doen? Is het ook mogelijk dat dit beeld onmiddellijk zichtbaar is op mijn laptop? Ik heb momenteel een MacBookPro, camera is nog niet aangekocht.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Gregory

Roel1966

Senior Member
Ik zou mijn beeld dat ik film direct willen opslaan op mijn laptop ipv op een sd kaartje.
Om dit te realiseren zal je al een of ander HDMI capture apparaat erbij moeten gaan pakken wat dan ook compatibel met OSX is. Er zijn dus vooral in het low tot mid-budget in elk geval geen camera's die dat ondersteunen.

Maar ik vraag mij wel het praktisch nut ervan af want houd er rekening mee dat je dan wel constant met een kabel zit tenzij je de opname direct bij de laptop wilt maken. Bijna zou ik dan nog zeggen van pak een goede Logitech C920 webcam die je direct via usb kan aansluiten op de laptop.

xzandr

Senior Member

Mattie112

Senior Member
Hoe/Wat wil je precies gaan filmen?

Zoek je een camera die zowel op SD als via USB beeld uit kan zenden? Of zoek je alleen iets om aan te sluiten op je laptop? In het laatste geval zou ik een webcam aanraden.

MG2806

Member
Het is de bedoeling om een voetbalwedstrijd te filmen (in goede kwaliteit), de beelden onmiddellijk op de laptop te krijgen zou een enorme plus zijn. Ik denk niet dat een webcam daarvoor geschikt is... Ja zo'n HDMI capture apparaat daar had ik al van gehoord. Maar vroeg me af of er nog een andere manier zou zijn. Camera met wifi?
Eens kijken hoe die sd kaarten met wifi werken...
Alvast bedankt voor jullie reacties!

WEBPC

Senior Member
Snap ik ook niet zo goed. En waarom zou een webcam niet geschikt zijn? Er zijn tegenwoordig webcams die in heel erg goede kwaliteit filmen.

Sd kaart met wifi dacht ik inderdaad ook aan.

Mattie112

Senior Member
Ja, een webcam is er voor gemaakt om te filmen en meteen het beeld naar een ander device te sturen. Goed je moet geen webcam halen van 2 tientjes maar he..... Maar de beste kwaliteit haal je natuurlijk door een HDMI capture ding direct op je decoder aan te sluiten. Hoewel HDCP dus not sure in hoeverre dat gaat werken

Roel1966

Senior Member
Camera met wifi?
Eens kijken hoe die sd kaarten met wifi werken...
Camera's met wifi gebruiken wifi dan alleen om bestanden vanaf de camera naar de laptop te kopiëren maar je kan daar geen live beelden mee verzenden. En tja sd-kaarten met wifi geld hetzelfde voor en de tijd die het vergt om via wifi een bestand te kopiëren
is vele malen langer dan het wifi kaartje even in de laptop te prikken.

Mijn advies blijft toch om alles gewoon direct op het sd-kaartje te filmen en dan snel even omzetten naar je laptop. Scheelt je best wel extra geld en je tegenwoordig voor vrij weinig geld al een best leuke camera kan krijgen.

Maar de beste kwaliteit haal je natuurlijk door een HDMI capture ding direct op je decoder aan te sluiten.
Dat kan ook tegen vallen want ik zie toevallig bij die BlackMagic designs @xzandr dat die maar tot 1080 P 30 fps kan gaan en niet op b.v. 1080 P 50 of 60 fps.

xzandr

Senior Member
Dat kan ook tegen vallen want ik zie toevallig bij die BlackMagic designs @xzandr dat die maar tot 1080 P 30 fps kan gaan en niet op b.v. 1080 P 50 of 60 fps.
Er was geen kwaliteit aangegeven, dus ik heb er zomaar één uitgepikt, maar ze hebben ook 4K modellen met Displaypoort en natuurlijk een hoger prijskaartje.

Paulus61

Senior Member
Hoi hoi

Ik zou mijn beeld dat ik film direct willen opslaan op mijn laptop ipv op een sd kaartje. Hoe kan ik dit precies doen? Is het ook mogelijk dat dit beeld onmiddellijk zichtbaar is op mijn laptop? Ik heb momenteel een MacBookPro, camera is nog niet aangekocht.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Gregory
Wat is je ervaring met filmen tot nu toe?
Welke camera gebruikte je daarbij en wat vond je er niet goed aan?

Bovenaan