• Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Hoe ik het heb en gedaan zou hebben

Mod_Aap

Senior Member
Aangezien mijn kaartje bij de tweede lichting zat ben ik wat later begonnen dan de rest en heb ik uiteindelijk er ook eigenlijk maar twee avonden tijd in gestoken. Best lame dus eigenlijk dat ik alsnog 5e ben geworden, had ik ook helemaal niet verwacht.

Avond 1
Kaartje uitgepakt en gekeken welke kloksnelheden de kaart op stock haalde
Teven de standaard tweaks gezocht en uitgevonden met nvhardpage en rivatuner.
Wat de kaart op stock deed weet ik niet meer precies. Volgens mij kwam ik in iedergeval op iets van 135fps uit. Zonder vmods wel overgeclocked en driver tweaks.

Avond 2
Samen met Jochem/Kl00tzakje afgesproken avondje/weekend droogijs benchen te doen.
Stond al 20 kilo droogijs klaar om de 8400GS eens goed te spanken.
Vmods moesten er nog op gesoldeerd worden dus dat eerst gedaan en daarna de kaart genagellakt en geïsoleerd. In de tussen tijd ook de benchbak voor die avond geïnstalleerd en voorbereid (zie systeemspecs benchbak 2). Windows geïnstalleerd en eerst nog even de HD2600PRO van de contest op tweakers er in gedaan. Kaart wilde niet echt. Dus al snel op de 8400GS van Jochem overgestapt, geheugen van dat ding wilde niet echt dus besloten eerst met mijn kaart verder te gaan. (Toen we later met deze kaart verder wilde gaan hebben we perongeluk de core gecrushed). Kaart er in gedaan uurtje getweaked en een leuke score neergezet met de core nog “maar” op 2V en het geheugen ook op 2V.
Volgende ochtend nog even verder gegaan voor dat ik naar mijn werk moest en er net nog een paar extra mhz'en uit weten te persen op dezelfde volts mede door een aangepast bios.

Toen besloten te stoppen en zondag verder door te gaan. Toen we de tube er afhaalde bleek de shim verschoven te zijn maar de kaart werkte wel nog gewoon. Kaart te drogen gelegd op de verwarming. (Misschien niet zo’n hele intelligente actie achteraf aangezien de verwarming best wel statisch was)

De laatste zondag
Had voor zondag de volgende plannen:
-Mini peltiers/tecs van 18 watt 20X20MM op het geheugen zetten
-Beter tweakbaar P35 moederboard gebruiken waar ik sowieso al 2 fps op stock op haalde.
-Meer volts op de kaart zetten.
Helaas bleek de kaart toen dood te zijn en meerdere pogingen om haar te reanimeren hopeloos.
Uit eindelijk had er dus nog veel meer in de kaart gezeten maar is ze helaas voortijdig overleden aan statische elektriciteit of toch door de verschoven shim.

Demolisher

Senior Member
Zeer goede prestatie voor 2 avondjes werk SNOT_AAP :D

Nu heb ik de vraag, waar haal jij je droogijs en je LN2 vandaan? en wat kost jouw die onzin?

nogmaals, goed gedaan, en enorm veel plezier in de volgende ronde!

Bovenaan