Hoe groot is je televisie?

Hoe groot is je televisie?

• Kleiner dan 32 inch

Stemmen: 4 1,5%
  • 32-39 inch

Stemmen: 44 16,8%
  • 40-49 inch

Stemmen: 119 45,4%
  • 50-59 inch

Stemmen: 57 21,8%
  • 60-69 inch

Stemmen: 14 5,3%
  • 70-79 inch

Stemmen: 3 1,1%
  • 79 inch of groter

Stemmen: 2 0,8%
  • Ik heb geen televisie (maar gebruik een monitor)

Stemmen: 13 5,0%
  • Ik heb geen televisie / doe niets wat lijkt op tv-gebruik

Stemmen: 6 2,3%

• Total voters
    262

Dabomb

Senior Member
User systemen
43 inch op de slaapkamer 2,5 meter afstand 32inch woonkamer (is een vervanger voor de 37 inch die er eerst stond) Kijk amper tv in de woonkamer, ben smiddags / savonds toch werken dus heb geen tijd om tv te kijken..

Slaapkamer is vooral youtube kijken.

Televisie?

Huh, alles wat interessant is kun je online geconcentreerd en versneld zonder reclame terug kijken / kopen.

De TV had steeds langer nodig om op te warmen, ooit hadden we de klok 3 minuten te vroeg staan zodat we hem om klokslag 20:00 konden aanzetten zodat hij was opgewarmd om het journaal te kijken. Het bombardement op Bagdad in 2003 is zo'n beetje het laatste wat ik thuis op een TV gezien heb.

Dit mag trouwens ook wel eens gemetrificeerd worden. Weg met die inch aanduidingen! Grote delen van de bevolking weet geeneens hoe groot een inch is en heeft ook geen rolmaat met inches.

De meeste folders hebben zowel de inchmaat als de metrische maat er bij staan. Deze poll heeft dat zelfs niet :(

Echt... inches, calorieën, american wire gauge, ... sterf!!!!
Met SmartTV en HTPC's kan je die content waar jij het over hebt met een druk op de knop op je TV kan kijken zonder dat je een TV aansluiting nodig hebt.
Ik vind het persoonlijk in de woonkamer een stuk prettiger kijken dan op een bureau stoeltje. Ligt natuurlijk wel een beetje aan je setup maar ik zie het voordeel van een TV nu wel in.

Ik snap dat niet iedereen net nut van een TV inziet. Ik heb dat ook lange tijd gehad. Maar als je de ruimte hebt kan het zeker meerwaarde bieden.

Tja die inch maat wordt hier al sinds jaar en dag gebruikt. ik heb er eigenlijk geen problemen mee het geeft wel aan hoe groot iets is. Ik vind het handiger dan 1,50 meter op de doos maar dat is mijn persoonlijke mening. Ik heb bij de inch maten zelf wel meteen een gevoel van hoe groot dat dan ongeveer is.

De Canadezen zijn zo moedig geweest om in de 70-ies van inches naar metrisch te gaan... De USA zat in hetzelfde project, ze zouden beiden tegelijk overgaan... De USA haakte last minute af, de Canadezen hebben gelukkig doorgezet.
Het heeft geen positief effect gehad op de relatie CAN-US...
Is er toch nog iets sprankelends en te leren van @Form m8 en ondergetekende in zo'n "opsom topic'...:D

10 jaar geleden overgestapt van 40 inch lcd naar 58 inch plasma...zitafstand 2.70 meter.
Plasma tv heeft uiteindelijk de geest gegeven en ben nu dus overgegaan naar 65 inch lcd...QLED.
Op zitafstand 2.70 meter is 65 inch super...ik denk zelf dat je tot een 72/75 inch kan gaan...daarna wordt het te groot.

Televisie?

Huh, alles wat interessant is kun je online geconcentreerd en versneld zonder reclame terug kijken / kopen.

De TV had steeds langer nodig om op te warmen, ooit hadden we de klok 3 minuten te vroeg staan zodat we hem om klokslag 20:00 konden aanzetten zodat hij was opgewarmd om het journaal te kijken. Het bombardement op Bagdad in 2003 is zo'n beetje het laatste wat ik thuis op een TV gezien heb.

Dit mag trouwens ook wel eens gemetrificeerd worden. Weg met die inch aanduidingen! Grote delen van de bevolking weet geeneens hoe groot een inch is en heeft ook geen rolmaat met inches.

De meeste folders hebben zowel de inchmaat als de metrische maat er bij staan. Deze poll heeft dat zelfs niet :(

Echt... inches, calorieën, american wire gauge, ... sterf!!!!
Uh.. je kijkt geen films of Netflix? Ik kijk op het ontbijtnieuws na geen liniaire televisie maar kijk wel graag gezamenlijk films op een groter scherm met goed geluid :)

Wat inches/cm betreft; 100 punten.

Forum m8

Senior Member
User systemen
- 24" in de keuken
- 46" in de huiskamer
- 32" in het sportkamertje
- 46" in de slaapkamer
- 32" in de werkkamer

39,6" gemiddeld. :)
(24+46+32+46+32)/5=36

Uh.. je kijkt geen films of Netflix? Ik kijk op het ontbijtnieuws na geen liniaire televisie maar kijk wel graag gezamenlijk films op een groter scherm met goed geluid :)

Wat inches/cm betreft; 100 punten.
Films gewoon op 30" monitor.

Sinds Juni 2016 heb ik een 55 inch OLED televisie model 2015 aan de muur hangen. Dit is een LG 55EG910V Full-HD 1080P model. Hoe groot je woning of woonkamer is maakt niet veel uit. Hiervoor had ik een LG 42LE5300 series een 42 inch en ben niet alleen blij met het nieuwe formaat 55 inch maar dat de beeldkwaliteit met OLED enorm goed is en ik kreeg meteen 13 inch erbij.

Mijn volgende televisie gaat weer een OLED zijn en wil dan het liefst meteen een 65 inch als dat enigszins betaalbaarder is. Anders moet ik weer een 55 inch kiezen maar dan in 4K en HDR!

Groter dan 65 inch moet ik zien of ik dat wil hebben en 65 inch is naar mijn mening voor mij de beste. Misschien als ik 65 inch heb hangen dat ik dan denk mag nog een maatje groter zijn.

Wanneer ik naar een nieuwere versie ga upgraden van OLED televisie is nog heel onduidelijk en ik wacht dan gewoon af. Omdat ik nog steeds vind dat mijn televisie van €1499,- het nog steeds goed doet. Over een aantal jaartjes zie ik wel verder.

Met de 2018 modellen van LG OLED televisie is er sterk verbetering tegenover het model uit 2015 en gelukkig weer plat

Laatst bewerkt:

JMM

Senior Member
User systemen
Sinds een paar maanden in het bezit van een 55" LG Oled C8P, kijkafstand 2,5m.

Buiten het prachtige beeld valt het ook op hoe goed 1080p/i content wordt weergegeven op deze 4K tv.
Was er eerst een beetje huiverig voor maar gelukkig mij zorgen gemaakt om niets, zeer goede downscaling, top. :)

Laatst bewerkt:
Net een nieuwe Samsung van 49inch gekocht. Had in principe liever een 55 inch, maar deze deal was bijna 300 euro goedkoper dan de 55 inch variant. Voor dat geld maakt die 6 inch me opeens niet zoveel meer uit. Naast die afmeting waren de TV's identiek.

Bovenaan