Hoe groot is je televisie?

Hoe groot is je televisie?

• Kleiner dan 32 inch

Stemmen: 4 1,5%
  • 32-39 inch

Stemmen: 44 16,8%
  • 40-49 inch

Stemmen: 119 45,4%
  • 50-59 inch

Stemmen: 57 21,8%
  • 60-69 inch

Stemmen: 14 5,3%
  • 70-79 inch

Stemmen: 3 1,1%
  • 79 inch of groter

Stemmen: 2 0,8%
  • Ik heb geen televisie (maar gebruik een monitor)

Stemmen: 13 5,0%
  • Ik heb geen televisie / doe niets wat lijkt op tv-gebruik

Stemmen: 6 2,3%

• Total voters
    262

David van Dantzig

Hoofdredacteur Hardware Info
User systemen
Wat is tegenwoordig het formaat tv dat mensen gebruiken, vroegen we ons af. In de winkels is de trend duidelijk: groter is beter. 50 inch is het nieuwe 40 inch, en de trend is naar nog groter. Hoe kijken jullie daar tegenaan? Maakt het uit of je groot of klein behuisd bent? En ga je voor groter? Laat het ons weten in de comments, wij zijn benieuwd!

Groter is beter tot op zekere hoogte.
Voor de beleving scheelt het. Maar als je moet kiezen tussen een 75"IPS zonder HDR of een 65" OLED of VA LCD met FALD en HDR zou ik toch voor de 65" gaan.
Het ligt ook aan de afstand waarop je zit als je er 2-3 meter van af zit is 65" prachtig groot.

Ik zit zelf op iets meer dan 4 meter. Had eerst 55" wat met 2-3 meter afstand prima te doen was maar op 4 meter was hij wat klein. Heb om die rede nu een Sony 75X940E en dat bevalt zeer goed.
Ik zou in de toekomst graag een keer naar 85" upgraden echter zijn die schermen nog te duur en tot nu toe moet je dan nog concessies doen qua beeld kwaliteit. De schermen met de beste beeld kwaliteit zitten in het 65 en 75-77" segment.

Sprakeloos

Senior Member
User systemen
Op dit moment in de woonkamer en in de slaapkamer een 50 inch Panasonic plasma.
De plasma in de woonkamer begint kuren te vertonen en planning is om deze richting eind van dit jaar te vervangen door een 65 inch LG OLED.

47inch in de woonkamer en 22inch op de slaapkamer. De Computer heeft een 27inch diagonaal. Mijn volgende TV hoeft niet veel groter, 47inch is al een hele mooi maat. Mijn pa heeft 55inch maar die staat te dicht bij voor zo`n groot scherm.

M'n huidige TV is een LG 55B6V OLED. Ik zat eerst 2 meter van m'n tv vandaan, maar dat is na m'n verhuizing zo'n 4 meter geworden. De volgende wordt dus minimaal 65"

wim-bart

Senior Member
User systemen
55" met kijkafstand van 3 meter, een slagje groter naar 60" zou kunnen maar veel groter moet het niet. In de slaapkamer 42" wat ideaal is ook al is het op 3 meter.

Forum m8

Senior Member
User systemen
Televisie?

Huh, alles wat interessant is kun je online geconcentreerd en versneld zonder reclame terug kijken / kopen.

De TV had steeds langer nodig om op te warmen, ooit hadden we de klok 3 minuten te vroeg staan zodat we hem om klokslag 20:00 konden aanzetten zodat hij was opgewarmd om het journaal te kijken. Het bombardement op Bagdad in 2003 is zo'n beetje het laatste wat ik thuis op een TV gezien heb.

Dit mag trouwens ook wel eens gemetrificeerd worden. Weg met die inch aanduidingen! Grote delen van de bevolking weet geeneens hoe groot een inch is en heeft ook geen rolmaat met inches.

De meeste folders hebben zowel de inchmaat als de metrische maat er bij staan. Deze poll heeft dat zelfs niet :(

Echt... inches, calorieën, american wire gauge, ... sterf!!!!

Bovenaan