Hoe groot is je laptop?

Hoe groot is (het scherm van) jouw laptop?

• < 13 inch

Stemmen: 20 5,3%
  • 13 inch (incl. 13,3 etc.)

Stemmen: 52 13,8%
  • 14 inch (incl 14,1 etc.)

Stemmen: 34 9,0%
  • 15 inch (incl 15,6 etc.)

Stemmen: 139 36,8%
  • 17 inch (incl 17,3 etc.)

Stemmen: 49 13,0%
  • > 17 inch

Stemmen: 4 1,1%
  • Ik heb geen laptop

Stemmen: 80 21,2%

• Total voters
    378

Gekko12482

Senior Member
User systemen
Ik heb recent een Asus UX430UA aangeschaft. Dat ding heeft een 14" scherm maar het met super dunne bezels, dus de laptop is meer een "13 inch formaat". Ik heb in de poll wel 14" aangeklikt. De laptop moet elke dag mee in de rugzak en ik voer de simulaties toch uit op een rekencluster, dus een klein ding met een flinke batterijduur, fijn scherm, SSD, snelle Wi-Fi en fijn toetsenbord/trackpad waren mijn eisen. Voor games en zware programma's staat er gewoon een lekkere desktop op m'n kamer.

Ik heb nog altijd mijn 15.6" BTO 15m55. Dat formaat had ik gekozen omdat het nog enigzins makkelijk was mee te nemen naar de universiteit, maar tevens een scherm en toetsenbord had die groot genoeg aanvoelen.

Roel1966

Senior Member
User systemen
Ik heb zelf voor een compact formaat gekozen in de zin van een Microsoft Surface Pro 2017 omdat voor mij vooral mobiliteit een pre was. De Surface gebruik ik dan ook niet als hoofd pc omdat ik daarvoor een goed desktop systeem staan heb met 2 grote monitoren erbij.

15"

Destijds keuze gehad tussen 2 Lenovo werkpaarden , maar zag mij niet genoeg hebben aan een dual-core met HT voor dagelijkse werkzaamheden.
Echter na 2 jaar gebruik begint mijn mobiel gebruik af te nemen, en zouden die nieuwe quad-cores misschien wel interessant zijn, mits natuurlijk in een degelijk chassis zitten met grote accu.

IngamerX

Senior Member
User systemen
14 inch is mijn persoonlijke sweet spot. Heb een Dell XPS13 gehad, wat ook een heerlijk full desktop experience bood doch handzaam was. Nu een 14 inch elitebook in gebruik.

patrick k

Senior Member
User systemen
15" is wat mij betreft de sweet spot. Alles eronder kan ik gewoon niet op werken, heb het geprobeerd.
Alles boven de 15" is leuk maar neemt snel teveel ruimte in en is wat aan de zware kant.

OchHanz

Senior Member
User systemen
Ik vind qua verticale schermruimte 15.6 inch of 13.5 inch (3:2) de sweet spot, qua horizontale schermruimte denk ik in de meeste gevallen genoeg te hebben aan 13.5 inch. Helaas zijn er nog niet zoveel 3:2 13.5 laptops, in NL alleen die Surface Laptop geloof ik (die dichtgelijmd is).

Bovenaan