HELP! overclocking fout

jurrian120

Senior Member
Het deel van aurora miste ik. Dit is geen jong systeem meer. Ik zal je voeding vervangen.

Waarom? Ik heb dit probleem ook gehad. Mijn PC bootte met OC errors. De oude voeding kon het allemaal niet meer stabiel houden. Nieuwe voeding erin en alles draaide weer als een zonnetje.

7 jaar met een voeding is lang. En al helemaal voor een PC met hardware wat meer vereist.

LaCrimosa

Senior Member
Kijk buiten het feit dat je voeding misschien versleten is of dat je koeling ook werkt: Waterkoelingseenheid van meer dan 7 jaar, daar kan ook al sleet opzitten.

Gronaldo

Senior Member
Is het je nu gelukt inmiddels het BIOS te defaulten/resetten? Na dit gedaan te hebben, de bootdisk weer selecteren.

WhiteSnake

Senior Member
Steker uit je systeem, batterij uit je moederbord halen, aanknop op de kast 5 seconde ingedrukt houden, batterij terug in je moederbord, stekker er weer in, systeem weer aan zetten.
Als het goed is krijg je dan bij het opstarten de melding dat je op F1 moet drukken, dit doe je dan ook, en dan stel je de tijd in je bios goed in even als eventuele andere settings die je moet doen om je systeem normaal te laten werken (als je dat niet weet laat de rest dan gewoon met rust behalve de tijd)

Als dat niet werkt is je moederbord (of CPU/RAM overleden.)

Bovenaan