HELP! overclocking fout

GekkeGeit

Member
Ik heb niks gedaan met overklokken maar toch geeft hij een fout melding er over
Ik heb de R4 2012 van alienware en dit is de fout melding:

Waring!!! The previous overclocking had failed. Please enter setup to configure your system.
Press f1 to run setup.
Press f2 to load default values and run setup
Maar als ik op f1 of op f2 druk gebeurt er niks

Bijlagen

jurrian120

Senior Member
ctr alt del en je pc reboot. Gelijk f1/del spammen en kijken of je in je BIOS kan komen. Post van de verschillende schermen eens screenshots.

FatBoyNL

Senior Member
Computer uitzetten, gewoon via de aan/uit-knop. Eventueel keyboard uitpluggen en weer inpluggen.
En daarna de PC weer aanzetten.

jurrian120

Senior Member
Verder zie ik dat je een TV/monitor gebruikt maar een R4 een laptop is als ik Google. Alles ontkoppelen en alleen de laptop opstarten.

Verder zal het mij ook niet echt verbazen dat de accu/netadapter zijn voltages niet meer stabiel kan leveren na al die jaren en een high end CPU zal dan met deze errors komen.

GekkeGeit

Member
Verder zie ik dat je een TV/monitor gebruikt maar een R4 een laptop is als ik Google. Alles ontkoppelen en alleen de laptop opstarten.

Verder zal het mij ook niet echt verbazen dat de accu/netadapter zijn voltages niet meer stabiel kan leveren na al die jaren en een high end CPU zal dan met deze errors komen.
Nu is er een knipperend streepje btw ik heb de aurora R4 2012 een pc

Bijlagen

Hermano Conejo

Senior Member
Ik had laatst ook zo'n soort melding op mijn PC. Kon in de BIOS niks ontdekken. Loos alarm in mijn beleving.

Systeem ook zonder OC. Wel XMP.

jurrian120

Senior Member
Nu is er een knipperend streepje btw ik heb de aurora R4 2012 een pc
Oooh. Dan kan het meerdere dingen zijn.

1. Je voeding is te oud en versleten waardoor deze niet meer stabiel is. Dit verklaart de overklok melding ook al heb je je PC niet over geklokt.
2. Je voeding is er zo slecht aan toe dat deze je SSD/HDD (waar Windows op staat) stuk gemaakt heeft. Die wittestreep is het BIOS wat geen schijf kan vinden waar een besturingssysteem op staat.
3. Je BIOS was de weg even kwijt en werkt nu weer. Maar je bent je schijven kwijt (dit zal je moeten valideren in het BIOS). En weer opnieuw moet toewijzen.
4. je SSD/HDD is stuk. Het probleem met de witte streep. Maar dit heeft niks met het vastlopen van je POST screen te maken (je eerste foto waarmee je dit topic begon). Dus ook een onwaarschijnlijke scenario.

GekkeGeit

Member
Oooh. Dan kan het meerdere dingen zijn.

1. Je voeding is te oud en versleten waardoor deze niet meer stabiel is. Dit verklaart de overklok melding ook al heb je je PC niet over geklokt.
2. Je voeding is er zo slecht aan toe dat deze je SSD/HDD (waar Windows op staat) stuk gemaakt heeft. Die wittestreep is het BIOS wat geen schijf kan vinden waar een besturingssysteem op staat.
3. Je BIOS was de weg even kwijt en werkt nu weer. Maar je bent je schijven kwijt (dit zal je moeten valideren in het BIOS). En weer opnieuw moet toewijzen.
4. je SSD/HDD is stuk. Het probleem met de witte streep. Maar dit heeft niks met het vastlopen van je POST screen te maken (je eerste foto waarmee je dit topic begon). Dus ook een onwaarschijnlijke scenario.
Nu doet start hij wel maar er komt niks op het scherm maar er brand een rood lampje in me kast hoort die te branden zo niet hoe kan ik dit oplossen

Bijlagen

jurrian120

Senior Member
Nu doet start hij wel maar er komt niks op het scherm maar er brand een rood lampje in me kast hoort die te branden zo niet hoe kan ik dit oplossen
Of dat lampje hoort te branden weet ik niet. Ik zal eerst eens kijken of je met het bovenstaande advies iets kan.

Werkt dat allen niet zal je kunnen kijken of het het waard is om nog geld in dit systeem te stoppen. Of een nieuw systeem kopen (je kan hier ook om advies vragen en hem laten bouwen door een webshop).

GekkeGeit

Member
Of dat lampje hoort te branden weet ik niet. Ik zal eerst eens kijken of je met het bovenstaande advies iets kan.

Werkt dat allen niet zal je kunnen kijken of het het waard is om nog geld in dit systeem te stoppen. Of een nieuw systeem kopen (je kan hier ook om advies vragen en hem laten bouwen door een webshop).
Ik heb hem pas een maand dus ik kan nog niks nieuws kopen

jurrian120

Senior Member
R4 aurora 2012
Daar kan ik niks mee. Zoals eerder kom ik uit op laptops uit 2012. En je hebt een desktop. Vandaar hebben we meer info nodig. Een code heeft vaak ook weer wat er aan hardware in zit. Zonder deze info kunnen we je moeilijk helpen.
En wat heeft dit temaken met de computer als ik vragen mag?
Waarom? Je geeft aan een R4 te hebben met 2012 in de naam. Even googlen en je komt uit in het jaar 2012 en als je systeem voor langere tijden niet aangesloten geweest is aan het stroom zal die batterij daardoor leeg kunnen zijn. Al zal dit niet de beschreven problemen kunnen verhelpen of veroorzaken.

Bovenaan