1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

help huidige computer vastgelopen, nu nog een nieuwe met jullie hulp

Discussie in 'Systemen en (thuis)servers' gestart door tell me, 23 jul 2012.

1. tell me

tell me

Sinds:
    9 sep 2011
    Oke mijn computer zit vast en het is nu niet meer leuk. vorige keer ook al 5 keer alles opnieuw geïnstalleerd en toen bleek moederboard defect daarvoor de voeding dus ik ben er wel klaar mee.
    op dit moment een dual core van amd athlon radeon 3000+ of zo ja doet het niet meer dus vandaar. heb daar losse ddr2 geheugen bijgeplaatst. volgens mij 4 gb

aangezien mijn hele woonsituatie verandert is zou ik wel willen investeren in een simpele budget mediasysteem.
    ik heb de configuratie gezien die hardware samenstelt maar goed ik vraag me af of het ook anders kan.

voor mij zijn maar een paar dingen belangrijk.

surfen op internet
    heb meestal simpele dingen maar wel altijd meerdere taakbalken open

downloaden via spotnet liefst draadloos via router

gelijk films afspelen op led tv samsung 7000 serie
    Deze heeft 3d dus zou leuk zijn als ooit een spotnet download vind en ook 3d kan kijken. blue ray disk,s heb ik niet. aansluiting naar led tv zo makkelijk mogelijk, wellicht dlna ? noem maar wat of hdmi. ach ja ik laat de keuze wel aan jullie over

Kwaliteit muziek doorvoeren naar stereo systeem,
    ik heb alleen gedownloade muziek van spotnet op externe schijf probeer de leuke albums of nummers op flac formaat te krijgen

als jullie een leuk goedkoop systeem vinden/ samenstellen dan kan ik nog een d.a. converter kopen zodat het allemaal beter klinkt zal wel prettig zijn

wat kan ik uit oude systeem halen?

usb 3 unit / .... keer bij aldi gekocht
    externe wd elements 2tb
    diskdrive
    4 gb ddr2
    harde schijf, tenminste als deze dus nu niet defect is.
    HEB NU XP, maar ga wachten op overstap windows 8, als dat nodig is, vanavond geleerd dat ik ook xbmc moet installeren

nou dat is het wel denk ik, het is al laat want ik heb me helemaal suf gelezen vanavond maar kan mij niet in 1 avond bijscholen dus kom maar met mooie systemen. of goede reclame/ internet aanbiedingen van bestaande systemen.

alvast bedankt voor de moeite.

met vriendelijke groet sander

2. Alan Z

Alan Z Senior Member

Sinds:
    13 jul 2011
    wat is je budget/ hoeveel wil je uitgeven aan een " simpele budget mediasysteem." is dat 350 euro, of 600?

3. misha670

misha670 Senior Member

Sinds:
    3 jun 2011
    Ddr2 is verleden tijd, we zitten in het ddr3 tijdperk.

4. mr.DJ

mr.DJ Senior Member

Sinds:
    12 feb 2010
    Ik denk dat je doelt op een HTPC oplossing? Dit kan inderdaad variëren van 250 tot over de 600 euro. Onder een budget basis systeem versta ik 450 tot 550 euro. Hiervoor kan je een kwalitatief goed systeem samenstellen met een I3 en 8gb DDR3 Geheugen(kost toch niks meer) en misschien wel een kleine SSD. Een externe geluidskaart vind ik overbodig , je kan dan beter kijken naar een DAC voor je (illigale) .Flacjes.

5. tell me

tell me

Sinds:
    9 sep 2011
    goedenavond,

bedankt voor jullie reacties: mr DJ en Alan Z ,

Nou de bedoeling is inderdaad een HTPC oplossing, begrijp dat het onder de 400 euro niet echt zinvol is, alles boven de 750 spaar ik liever door voor laptop.

nog maar 1 vraag zal ik het maar zelf samenstellen of bij een media gigant als bcc of mediamarkt kopen.

gisteren google opdracht en er komen dan vanzelf van die alles op voorraad winkeltjes maar zoveel dat het ook weer lastig word met type nr enz.

nou ik hoor wel en als jullie tijd en zin hebben mag er ook 1 samengesteld worden hoor, of ben ik dan te lui

groet sander

6. mr.DJ

mr.DJ Senior Member

Sinds:
    12 feb 2010
    okee, met een budget van 750 kan je erg veel met een htpc dus dat is leuk. Ik zal wat voor je bouwen vandaag!

Aantal Product Prijs Subtotaal
    1 Antec EarthWatts 380W €*41,70 €*41,70
    1 Antec Fusion Remote Max €*174,95 €*174,95
    1 ASRock Z77 Extreme4-M €*108,95 €*108,95
    1 ASUS GT610-SL-1GD3-L €*40,80 €*40,80
    1 Intel Core i5 3570K €*211,00 €*211,00
    1 Kingston HyperX Red 8GB DDR3-1600 CL9 kit €*42,35 €*42,35
    1 Lite-On iHOS104 Black €*48,60 €*48,60
    1 Samsung 830 Series 128GB (desktop kit) €*99,84 €*99,84
    1 Scythe Big Shuriken 2 Rev. B €*32,10 €*32,10
    10 producten Importeren als eigen wensenlijst Totaal €*873,19

Laatst bewerkt: 24 jul 2012
  7. Page42

Page42 Senior Member

Sinds:
    23 sep 2011
    @mr.DJ, de topic starter vraagt om een simpel systeem, met een budget van max 750, maar tussen de regels lees je liever 500. En jij komt met een systeem van minimaal 900 euro aanzetten, met nog rare keuzes ook.

@TS: heb je deze thread gezien? Kan ook wel een aardig systeempje zijn. De prijs is het in ieder geval wel.

8. mr.DJ

mr.DJ Senior Member

Sinds:
    12 feb 2010
    page42 , verklaar je nader ik heb idd een foutje gemaakt met mn berekening , iets over het hoofd gezien bende configuratot niet van hwi gewend

9. Page42

Page42 Senior Member

Sinds:
    23 sep 2011
    Met rare keuzes bedoel ik een I5 3570K in een budget systeem, voor iemand die duidelijk niet aan overklokken toe is. En dan ook nog een totaal overbodige videokaart erbij.

10. mijgame

mijgame Senior Member

Sinds:
    4 apr 2010
    Ziezo is een i5 te zwaar voor een htpc, ik zou meer de kant van de i3 opkijken. Of die van amd ivm met de veel betere geïntegreerde videochip. En wat heb je in godsnaams aan 8gb RAM in een htpc? 4gb is al overbodig (3gb voldoet al ruim). En als er alleen maar films en muziek worden gedownload en gebruikt kan je (naar mijn mening) beter een 64 gb SSD als boot erin zetten + een 2tb voor de data. Overigens is een gt 610 niet veel sterker dan geïntegreerde chips (dacht ik, correct me if I am wrong).

11. tell me

tell me

Sinds:
    9 sep 2011
    Hoi allemaal ik zie dat er veel gereageerd word,

Ik ben inderdaad nieuwsgierig welke minimale eisen ik nodig heb voor een beetje systeem, kan altijd beter maar zoals jullie lezen doe ik toch niet zoveel met de computer.

heb even naar de link gekeken van de htpc van medion die met de x vorm maar kan deze niet meer vinden op medion site.

wel weer veel andere modellen, krijg al snel de indruk dat ik naar een x5 of x7 moet kijken want dat is de standaard. en zit ik lekker veilig alleen was dat liever niet de bedoeling gezien de prijs.

gewoon zonder haperingen de voor mij dagelijkse dingen doen, als ik wil gaan gamen, koop ik wel in de toekomst wel een spelcomputer.
    daar heb je dan technisch niet veel verstand voor nodig gewoon aanzetten.

begrijp dat een i3 voldoende is? ssd heb ik al veel over gelezen word of is nu al de nieuwe standaard.

Als ik dat in mijn nieuwe htpc wil krijgen dan kan ik maar beter zelf een pc samenstellen.

wat voor soort moederboard is dan verstandig om te nemen?
    neem aan dat dat wellicht bepalend is voor de ssd.

over de videokaart los of geïntegreerd zijn de meningen verdeelt, het is alleen voor films liefst op hd, als er ook een goede weergave van 3d is zal dat extra meegenomen zijn. hdmi aansluiting is dan natuurlijk noodzakelijk.

goede weergave van muziek is eigenlijk net zo belangrijk voor mij, aangezien cd speler al lang niet meer aangesloten is op versterker.

Krijg al een beetje een idee van wat nodig is, wellicht volgen er nog meer reacties waar ik wat mee kan.

bedankt alvast voor jullie moeite

groet Sander

12. JamesNL

JamesNL

Sinds:
    3 mrt 2012
  13. tell me

tell me

Sinds:
    9 sep 2011
    Bedankt voor de reacties,

Heb nu een nieuw systeem gekocht via marktplaats.