1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Help hoe moet ik *.wpd bestand openen

Discussie in 'Overige software en programmeren' gestart door NEO 80, 15 feb 2001.

1. NEO 80

NEO 80 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2001
    Ik heb een belangrijke document gemailt gehad die ik nu (vanavond) wil openen maar dat kan niet want in de mail staat het volgende hoe moet ik dit programmatje vinden en wat wordt er bedoeld met "extraheren".

* Dit bericht bevat het bestand '*.wpd', in uuencoded formaat
    * Wanneer u Pegasus Mail gebruikt, dan kunt u de Extraheer-
    * functie in het bladermenu gebruiken om de inhoud te lezen.
    * In andere gevallen moet u het bestand extraheren en vervolgens
    * decoderen met het programma Uudecode

Wie kan mij helpen????

2. Xaz

Xaz Senior Member

Sinds:
    9 jan 2001
    Ik ben geeen kenner van deze materie, maar omdat u haast hebt geef ik toch maar wat tips die misschien helpen...

UUdecode en UUencode zijn progjes waarmee vroeger binary files naar Ascii werden omgezet, zodat ze verstuurd konden worden via internet. Dit gebeurde via de BINHEX standaard. Tegenwoordig gebruikt men de MIME-standaard hiervoor.

Probeer de file eerst eens gewoon te saven (oftewel opslaan, dat is ook wat ze met extraheren bedoelen) en dan vanuit word of wordperfect te openen. .WPD staat nl. voor Wordperfect Document, dus al je in Word "Open" kiest, dan bestandstype omzet in "WordPerfect 6.x (.WPD, .DOC)" en de file opzoekt en opent, doet ie het misschien wel...

If not, en gebruikt u Pegasus, doe dan wat de tekst zegt.
    If not en geen Pegasus gebruiker? Ik kan UUdecode voor Windows nergens vinden... Wacht, in Eudora is dit makkelijk in te stellen: TOOLS > OPTIONS > ATTACHMENTS > Encoding Method van MIME veranderen in BINHEX. Nu het mailtje zoeken en de attachment zou moeten kunnen worden geopend.

If not:
    Post even welk besturingssysteem en welk emailprogramma u gebruikt, dan kan iemand hier u misschien nog verder helpen... Makkelijkst is natuurlijk om de verzender gewoon even te vragen het filetje nogmaals te sturen, nu als MIME encoded. In Eudora bijv is dit makkelijk in te stellen: TOOLS > OPTIONS > ATTACHMENTS > Encoding Method van BINHEX veranderen in MIME.

3. NEO 80

NEO 80 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2001
    Natuurlijk in word openen stom van mij dat ik daar niet aan gedacht heb. In ieder geval hartstikke bedankt het is gelukt!!!!!!!!!!!!

4. Xaz

Xaz Senior Member

Sinds:
    9 jan 2001
    Graag gedaan.