Heb jij RGB-verlichting in je PC?

Heb jij RGB-verlichting in je PC?

• Ja, verlichte fans en/of een LED-strip

Stemmen: 53 8,5%
  • Ja, meerdere verlichte onderdelen

Stemmen: 61 9,8%
  • Ja, meerdere verlichte onderdelen én randapparatuur

Stemmen: 132 21,3%
  • Ja, alles wat verlicht kan worden aan mijn PC is verlicht!

Stemmen: 7 1,1%
  • Ja, alles is verlicht én gesynchroniseerd: RGB to the max!

Stemmen: 23 3,7%
  • Nee, ik heb alleen verlichte randapparatuur

Stemmen: 79 12,7%
  • Nee, ik heb alleen monochrome verlichting

Stemmen: 34 5,5%
  • Nee, ik doe niet aan verlichting

Stemmen: 225 36,3%
  • Ik heb het helemaal anders gedaan, lees mijn reactie.

Stemmen: 6 1,0%

• Total voters
    620
Als ik Battlefield speel kijk ik naar mijn scherm het toetsenbord vind ik automatisch qua toetsen. Dus ik weet niet hoe jij het doet maar ik word nergens door afgeleid.
Mijn jongste zoon heeft bijvoorbeeld zijn keyboard ingesteld op het 'rainbow'-effect, dat zou mij dus wel degelijk afleiden tijdens het gamen, vandaar dus dat ik bij mijn systeem de boel op één kleur heb ingesteld zonder effecten.

Dan heb je toch RGB hoe je ze instelt is buiten kuif en maakt niet uit één kleur of meerdere. :D
Ja dat wel, maar vanwege de keuzes die in de poll staan. Dus vroeg me gewoon af of ze met rgb kerstboomverlichting/kermis attractie bedoelden of dat het ook gewoon als 1 kleur gelde. want mijn pc is geen attractie haha, dat leidt me teveel af.

royrc

Senior Member
User systemen
Ik had voor een lange tijd de UV kleur Revoltec cathodes in mijn PC. Dit had ik gecombineerd met witte casefans en de cathodes zodanig geplaatst dat je het fluorescerend effect op de casefans kreeg.

Ik vond het erg mooi moet ik zeggen. Helaas hadden de cathodes niet zo'n lange levensduur en was de bouwkwaliteit niet geweldig. Eerste set was al vrijwel DOA en de tweede set gaf na verloop van tijd steeds minder licht totdat het helemaal ophield.

Zou mooi zijn als ik een nieuw vervanger kon vinden. Ik kon niet veel cathodes vinden die ook op voorraad waren.

Ik heb enkel verlichting op mijn enige fan aan de voorkant (éénkleurig, blauw), deze fan was bijgeleverd bij mijn case, op mijn videokaart en op mijn muis (beiden RGB). Ik zou die fan wel willen vervangen door 2x Corsair LL120 RGB-fans (zodat ik zelf de kleur kan kiezen) en nog een derde aan de boven- of achterkant van mijn kast. Ook zou ik mijn toetsenbord willen vervangen door 1 met verlichte toetsen. :D

Ik heb een kast met een witte lef verlichte fan en een groen verlichte fan. Verder zit ergens een blauw led is. Omdat mijn pc onder mijn bureau staat stoort dit niet. Is eerder een grote powerled zodat ik zie dat de pc nog uit moet als ik ga slapen. Mijn toetsenbord is wit verlicht. Daar houd ik wel van, kan ik de lettertjes beter zien in het schemer. Verder niks.

Ik heb de R in mijn PC. De R van Rood:)
Mijn moederbord is verlicht, mijn toetsenbord en mijn muis. Het is voldoende verlicht zodat ik het allemaal kan vinden:)

Mijn XFX 6800 XT is trouwens ook verlicht. Evenals de fans (blauw) van mijn Windows XP machine. Ik zal hem weer online brengen, want ik had hem per ongeluk verwijderd:(

In mijn build heb ik alles wat ook maar licht kan geven uitgezet. Ik wil een PC dat geen geluid maakt en de kamer verlicht. Ik zit graag in gedimd licht waar geen kermisverlichting tussen past. :p

En toch, mijn toetsenbord, muis, moederbord en CPU-cooler hebben RGB-verlichting ingebouwd. Het is behoorlijk moeilijk om niet iets te kopen met extra verlichting.

Ik dacht dat ik het ook niet mooi vond. Alleen toen ik was begonnen met RGB geheugenmodules moet de rest ook volgen. Helaas had ik wel een simpeler RGB Mboad gekocht (Asus Prime) dus dat was wel even een rem op verder RGB ontwikkelingen.
UIteindelijk toch nog 3 RGB fan grillen en een ledstripje erin gepropt :) Jammer dat ik dan ook weer geen Asus RGB keyboard heb.
Heb dan weer een aversie tegen teveel RGB app's in de start-up.

Caps, Num en Scroll Lock tellen mee?

Set wshShell =wscript.CreateObject("WScript.Shell")
do
wscript.sleep 200
wshshell.sendkeys "{NUMLOCK}"
wscript.sleep 200
wshshell.sendkeys "{CAPSLOCK}"
wscript.sleep 200
wshshell.sendkeys "{SCROLLLOCK}"
wscript.sleep 200
wscript.sleep 200
loop

Good old times :p

Laatst bewerkt:

Crewz

Senior Member
User systemen
Caps, Num en Scroll Lock tellen mee?

Set wshShell =wscript.CreateObject("WScript.Shell")
do
wscript.sleep 200
wscript.sleep 200
wscript.sleep 200
wscript.sleep 200
wscript.sleep 200
loop

Good old times :p
ah dat ken ik nog ja :D

Ja, alles is verlicht én gesynchroniseerd: RGB to the max!

De pc zelf altijd wit.

De strip onder bureau en monitor afhankelijk van stemming, soms wit, soms rood, soms blauw.

Maar tijdens gamen vooral sound activated (shooters = luid = Sound activated LEDs)

LaCrimosa

Senior Member
User systemen
Ja, en meestal staat het in donker blauw, donker paars of donker rood. Het verlicht het systeem, maar heeft het effect dat kabels (alhoewel netjes weg gewerkt) nog minder zichtbaar worden voor het oog. Gebruik enkel 4 led strips van Corsair, moederbord en GPU als RGB.

Verder aan het uitdokteren hoe deze 4 strips weg te werken in een NZXT H500 case zodoende ik meer een gloed overhoud in de behuizing ipv de directe belichting (bvb. strip in de PSU shroud)

Ik vind het prachtig. Watercooling, geheugen, ventilatoren, het moederbord, mijn soundblaster AE5, allemaal verlicht. Vaak stem ik allemaal af in één kleur, meestal in het oranje-rode spectrum. Maar ik wil ook wel eens voor kortere tijd via de utilities het hele spectrum laten doorlopen. Afhankelijk van mijn bui. Uit heb ik ze nooit en ik heb er geen last van tijdens PC-gebruik. Ieder zijn ding.

Heb het wel maar heb het ook uitgeschakeld. Useless... al kan ik iemand die all out gaat met RGB en dit in een casemod verwerkt wel waarderen. Ik kan in elk geval zonder RGB.

Ik heb een Palit GTX1070 met RGB-verlicht Palit-logo in mijn kast. Die heb ik ingesteld om te verkleuren oiv temperatuur. Verder zit er blauwe verlichting in de fan van mijn PSU en er zitten wat witte verlichte spoortjes op de printplaat van mijn mobo. Al met al nog erg bescheiden dus en dat wil ik zo houden.

Bovenaan