Heb jij RGB-verlichting in je PC?

Heb jij RGB-verlichting in je PC?

• Ja, verlichte fans en/of een LED-strip

Stemmen: 53 8,5%
  • Ja, meerdere verlichte onderdelen

Stemmen: 61 9,8%
  • Ja, meerdere verlichte onderdelen én randapparatuur

Stemmen: 132 21,3%
  • Ja, alles wat verlicht kan worden aan mijn PC is verlicht!

Stemmen: 7 1,1%
  • Ja, alles is verlicht én gesynchroniseerd: RGB to the max!

Stemmen: 23 3,7%
  • Nee, ik heb alleen verlichte randapparatuur

Stemmen: 79 12,7%
  • Nee, ik heb alleen monochrome verlichting

Stemmen: 34 5,5%
  • Nee, ik doe niet aan verlichting

Stemmen: 225 36,3%
  • Ik heb het helemaal anders gedaan, lees mijn reactie.

Stemmen: 6 1,0%

• Total voters
    620
Dat je verlichting in je case hebt betekend niet meteen dat het een kermis is zoals velen hier denken. Ik heb ook meerdere RGB onderdelen maar staan allemaal ingesteld op wit.

Ik heb een gaming notebook van Asus, Waarbij helaas het nodige verlicht wordt.
Bijna alles dus ook maar gewoon ingesteld op Wit, om het nog enigszins neutraal te houden.

(de reden van deze notebook waren de specs voor een goede prijs)

Ik snap het wel hoor… Vroeger, tijdens mijn studententijd (begin 2000...), modde ik ook een window in mijn Antec full tower, en zette er een CCFL achter en fans met blauwe LEDs. Dus, been there, done that ;)
Maar tijden veranderen. Nu hecht ik meer belang aan andere dingen: prestaties en stilte. Mijn case heeft dan ook gesloten zijpanelen, en staat naast m'n bureau.

Oeps dacht dat het alleen vd pc gold(maar ook rand app. heb hier 3 verlichte toetsenborden en muizen) in een aantal pcs een blauwe fan en ledstrips in of rood of blauw of rgb.
I pc heb ik nu opgebouwd met rgb, doormiddel van rgb fans en een cpu met rgb fans erop en rgb ledstrips.
Ach soms doe ik adem modus, maar meestal is die blauw en soms een enkele keer rood.
En dankzij de afstand bediening kan alles uit en dan is die dus zwart.

JMM

Senior Member
User systemen
Het grote voordeel van RGB, vind ik dan, is niet de kermisverlichting die je kunt instellen maar dat je een bepaalde statische kleurenthema kunt veranderen naar een ander thema, zonder extra kosten. Zeer praktisch dus. :)

Laatst bewerkt:
Toetsenbord ofc. Muis staat op cycling, tja je ziet het als je hand er niet op ligt... whatever. :)
Gskill RAM staat ook op cycling, 1 stick iets geblokkeerd door de koeler, en de GPU staat op kleurtemperatuur (duur veel groen/geel, heel soms oranje/rood).
Alles op moederbord uitgezet, normale fans.

'Ja, alles is verlicht én gesynchroniseerd: RGB to the max! - En het staat volledig uit!'.
Er zit RGB op het moederbord, grafische kaart, geheugen en geluidskaart. Ik heb alles uitgeschakeld. Geen polonaise in mijn kast, die overigens volledig gesloten is, dus zou het al niet eens kunnen zien al zou ik het willen.
Keyboard, muis (en headset) zijn wel verlicht en staan gesynchroniseerd op één kleur zodat ik niet afgeleid wordt tijdens het gamen.

'Ja, alles is verlicht én gesynchroniseerd: RGB to the max! - En het staat volledig uit!'.
Er zit RGB op het moederbord, grafische kaart, geheugen en geluidskaart. Ik heb alles uitgeschakeld. Geen polonaise in mijn kast, die overigens volledig gesloten is, dus zou het al niet eens kunnen zien al zou ik het willen.
Keyboard, muis (en headset) zijn wel verlicht en staan gesynchroniseerd op één kleur zodat ik niet afgeleid wordt tijdens het gamen.
Als ik Battlefield speel kijk ik naar mijn scherm het toetsenbord vind ik automatisch qua toetsen. Dus ik weet niet hoe jij het doet maar ik word nergens door afgeleid.

Het begrip RGB afdoen als een kermis attractie vind ik te ver gaan smaken verschillen nietwaar.

Ik vind het wel mooi maar ik begrijp ook de mensen die liever een dichte kast willen zonder de RGB poespas.
En zich BTW ook aangetrokken voelen tot grijze sokken sandalen en pantoffels :D
Maar ook dat stoelt op smaak, en gelukkig maar anders word alles z'n eenheidsworst ;)

JMM

Senior Member
User systemen
Ik heb die term ook gebruikt omdat ikzelf ook geen voorstander ben van verschillende golvende/knipperende kleuren.
Zelf gebruik ik enkel een statische duo kleur. (Rood met blauwig wit)

Maarr.. het was zeker niet mijn bedoeling om RGB in een slecht daglicht te stellen (Heb ik ook duidelijk gesteld) maar enkel om aan te duiden dat andere mensen ook van die mening zijn doch verder wel oordelen met "oogkleppen" op...ik niet! :)

Je zet alle kleuren aan, je gebruikt één vaste kleur, je gebruikt een vaste duo kleur, enz, enz...óf.. je zet het uit!
Hoeveel praktischer kan het niet zijn, toch?

Laatst bewerkt:
Bovenaan