Heb jij RGB-verlichting in je PC?

Heb jij RGB-verlichting in je PC?

• Ja, verlichte fans en/of een LED-strip

Stemmen: 53 8,5%
  • Ja, meerdere verlichte onderdelen

Stemmen: 61 9,8%
  • Ja, meerdere verlichte onderdelen én randapparatuur

Stemmen: 132 21,3%
  • Ja, alles wat verlicht kan worden aan mijn PC is verlicht!

Stemmen: 7 1,1%
  • Ja, alles is verlicht én gesynchroniseerd: RGB to the max!

Stemmen: 23 3,7%
  • Nee, ik heb alleen verlichte randapparatuur

Stemmen: 79 12,7%
  • Nee, ik heb alleen monochrome verlichting

Stemmen: 34 5,5%
  • Nee, ik doe niet aan verlichting

Stemmen: 225 36,3%
  • Ik heb het helemaal anders gedaan, lees mijn reactie.

Stemmen: 6 1,0%

• Total voters
    620

David van Dantzig

Hoofdredacteur Hardware Info
User systemen
Kleurrijke verlichting lijkt soms het enige waarmee nog nieuwe dingen gedaan worden in de PC-wereld, al valt dat natuurlijk ook wel weer mee. Toch is de RGB-trend onontkoombaar en aangezien die nu alweer een tijdje aanhoudt, vroegen we ons af of de Hardware.Info lezer overstag is voor kleurige lampjes - of juist niet.

Zoals altijd hebben we de nodige opties in de poll gezet, maar als geen op jou van toepassing is, kies dan de onderste en brand los in de reacties.

Ik snap niet hoe sommige gamers hun aandacht bij een spel kunnen houden met zo'n bak die meer licht geeft als het beeldscherm waar ze naar kijken... o_O

Doe mij maar gewoon een dichte kast zonder Star Trek uiterlijk!

Een beetje licht vind ik erg fraai, een kermis hoeft van mij niet.
Heb nu witte verlichting;
- 2 x 200mm fans met witte leds bovenin de kast.
- witte leds in GPU waterblock.
- witte led in reservoir.
- witte leds zijkant PCIe M2 adaptercard
- witte leds in geheugen

Laatst bewerkt:

Gronaldo

Senior Member
User systemen
Simpel gehouden, zwakke rode gloed van moederbord en waterkoeler. Niet geselecteerd om ledverlichting, maar ach, als het erop zit, dan is gebruik met mate prima.

ruftman

Senior Member
User systemen
Ik heb een zwarte kast met blauw verlichte fans en blauw verlichte fancontroller. En een zwart toetsenbord en zwarte muis, beiden met blauwe verlichting. Dit omdat ik die combinatie gewoon erg mooi vindt.

MMe

Senior Member
User systemen
Ik doe niet aan verlichting, er zit wel een controlelampje op m'n videokaart en moderbord, maar dat is het dus, geen extra verlichting.

Er zitten drie lampjes op: eentje geeft aan dat de pc aan staat, eentje geeft schijfactiviteit aan en de derde, die zit achterop, is voor het netwerk. Dat lijkt me voldoende verlichting.....

Roel1966

Senior Member
User systemen
Zowel moederboard als videokaart zijn van de Asus Strix serie en hebben beiden leds ingebouwd. Daarbij heb ik nog 2 ledstrips aangesloten via Asus Aura en dan nog een Logitech toetsenboard met backlight. Verlichte fans vond ik wat teveel van het goede en ook de extra prijs het niet waard.

Enigma147

Senior Member
User systemen
Wat moet ik met zo'n kerstboom? Ik vind het totale onzin. Ik heb een antieke PCa-70B Lian Li kast (10+ jaar oud) en de paar ledjes die op de computer of op randapparatuur zijn zelfs afgeplakt.

Muis, toetsenbord en moederbord. Die op het moederbord en de muis staan uit, die op het toetsenbord staat op "functioneel wit".

Het is natuurlijk subjectief, maar ik snap nog steeds he-le-maal niets van de RGB hype. Mij lijkt het iets voor kleine kinderen of specifiek voor Azië. Daar zijn ze gek op alles wat glimt en licht geeft. In 2001 was ik op vakantie in Maleisie waar de RGB hype (met TL en leds) al helemaal was losgebarsten. Zelfs stereo installaties zaten vol, wel zo rustgevend tijdens het TV kijken :)

(Ik heb er zelfs nog een video van )

We hebben er hartelijk om gelachen en naar ons voorhoofd gewezen..

Op mijn Z370 bordje staan alle RGB functies aan. in mijn case zit een hue+ en een kraken X62

Toetsenbord muis en headset zijn van Corsair uiteraard RGB.
Het RGB toetsenbord vind ik erg handig omdat je voor ieder spel iedere toets die je nodig hebt een aparte kleur kan geven.

Kortom een aardige kermis dus :eek: lolzz

Laatst bewerkt:
ik heb nu in mijn kast een blauw/rood verlichting met Kraken X62 op blauw/rood, moederbord alleen rood en 1 losse ledstrip op blauw voor de rest van de kast.
als randapparatuur heb ik rode lichtjes op m'n toetsenbord en muis.

Bovenaan