Heb je een netwerkcamera in huis?

Heb je een netwerkcamera in (of aan je) huis?

• Ja, in huis

Stemmen: 35 6,6%
  • Ja, buitenshuis

Stemmen: 37 7,0%
  • Ja, zowel binnens- als buitenshuis

Stemmen: 31 5,8%
  • Nee, wel gehad

Stemmen: 12 2,3%
  • Nee, maar wil ik wel

Stemmen: 172 32,5%
  • Nee, en gaat er ook niet komen

Stemmen: 238 44,9%
  • Anders, namelijk... (reageer)

Stemmen: 5 0,9%

• Total voters
    530

eismc2

Senior Member
User systemen
Mijn buurman heeft er een aantal, die houdt alles goed in de gaten. Iets dat wij, gezien het/ons privacy aspect, helaas moeten betreuren.

MarnickV

Senior Member
User systemen
UniFi video 2nd gen dome. Hangt al een aantal jaar bij de voordeur i.v.m. bedrijven aan huis. Overigens van harte aan te bevelen al heb je wel het e.e.a. nodig om er goed gebruik van te kunnen maken. De camera's zelf zijn in ieder geval niet duur.

Ik heb er meerdere hangen. Ze reageren op beweging en nemen op 3 seconden voor de beweging plaatsvindt en tot 2 minuten daarna. Werkt perfect en heb al een keer een bekende betrapt die huisvuil in mijn tuin gooide.

Werkt daarnaast absoluut afschrikwekkende voor inbrekers die wel gaan zoeken naar een geschikte woning zonder camera's.

joz

Senior Member
User systemen
Heb er geen en ook niet van plan om ze aan te schaffen. Imho is het een beetje schijnveiligheid, en uiteraard is het geen free/libre software dus tsja :p

Nee, en ik ben er ook nog nooit één nodig geweest. Ik woon nog in een buurt waar je het touwtje door de brievenbus kunt laten hangen en je fiets niet op slot hoeft te zetten. Ons kent ons, iedereen houd de boel wel in de gaten voor elkaar.

Bovenaan