Heb je een kleine of een grote?

Full-size, TKL of nog kleiner? Wat voor toetsenbord formaat heb je?

• 100% (Full-size, 104 toetsen of meer)

Stemmen: 465 82,0%
  • 85% (TKL - ten-keyless)

Stemmen: 61 10,8%
  • 75% (laptopformaat)

Stemmen: 19 3,4%
  • 70% (zonder functietoetsen)

Stemmen: 6 1,1%
  • 65% (rijtje extra toetsen rechts)

Stemmen: 5 0,9%
  • 60% (geen functie- en geen cursortoetsen)

Stemmen: 6 1,1%
  • 40% (supercompact)

Stemmen: 1 0,2%
  • 0% (ik gebruik geen toetsenbord)

Stemmen: 2 0,4%
  • Anders, namelijk (ik reageer in de comments)

Stemmen: 2 0,4%

• Total voters
    567

Shanquish

Senior Member
User systemen
Corsair's K95 platinum met Brown switches geprobeerd, maar voelt gewoon niet goed.
Het is te hoog gepositioneerd, de knoppen zijn leip vormgegeven en de toetsaanslag gaat te diep. (ik raak het liefst gewoon de onderkant)
Nog niet de spreken over die irritante hoek aan de voorkant van het bord die in een hoek naar boven staat.
Daar herken ik persoonlijk dan weer niets in, ik vind de platinum echt heerlijk typen. zelden zo'n fijn bord gehad.
de knoppen heb ik wel recent vervangen voor de YMDK 108 PBT doubleshots keyset, dit overigens alleen puur voor de looks want hiermee kwam het RGB veel mooier uit.

zo zie je maar hoe smaak en persoonlijke beleving kunnen verschillen.

60% (Anne Pro en GK64) voor op kantoor en game PC. Voor thuis laptop kantoor/game setup een fullsize Corsair K70 Rapidfire, en nog een Corsair Strafe die aan het instoffen is.

Hier ook een 'normale' full-sized Corsair K70 Lux RGB met Cherry Browns. Ook het numerieke gedeelte gebruik ik regelmatig voor nummertjes kloppen in Excel en zo, erg handig. Als ik een ramplank zonder numeriek gedeelte zou hebben zou er een los numeriek toetsenbordje naast liggen dus ik kies liever voor een full-sized, dat scheelt weer een extra draadje.
Nou ben ik wel stevig aan het twijfelen of ik niet alsnog een low-profile K70 zal gaan aanschaffen want de hoge toetsen zijn wat mij betreft net iets te hoog om comfortabel te tiepen. Plus dat ik de Cherry Browns niet per definitie nodig heb qua tactile dus een Red of Speed switch is wat mij betreft ook prima, misschien zelfs wel te prefereren.

Bovenaan