Heb ik een virus?

Beste mensen,

Ik was zojuist op het web aan het browsen, wanneer mijn pc helemaal begint te spacen. Alle kleuren veranderen en als ik hem opnieuw opstart zie ik pixelated strepen op mijn scherm. Ik denk dat ik een virus heb. Kan iemand mij alsjebloeft helpen hiermee?

Alvast bedankt!

Als ik een foto probeer te posten zegt ie dat het bestand te groot is... Het zijn verticale pixel axhtoge strepen die bewegen als ik iets doe als mijn muis bewegen. Ook neemt het tijdens bijv een game bijna 100% van mijn processor op en lagged het behoorlijk. En als je ergens op je homescherm iets selecteerd dat laat dat een lege plek achter voor een paar seconden.

Gronaldo

Senior Member
User systemen
Ok, dat ziet er raar uit inderdaad. Op dit moment denk ik eerder aan een hardware issue, dan aan een virus. Heb je een losse video kaart in je PC? Als je een processor hebt met ingebouwde graphics, zou je je losse videokaart er even uit kunnen halen en je monitor op je onboard aansluitingen kunnen aansluiten. Kijken wat er dan gebeurd.

Flipking94

Senior Member
User systemen
Een scan uitvoeren met malwarebytes anti malware of hitmanpro kan uiteraard nooit kwaad. Ik zou dat eerst doen, dan kan je je vermoeden al dan niet bevestigen en daarna alsnog hardwarematig kijken indien nodig.

Mij lijkt het vrij sterk dat het de videokaart is, als die problemen vertoont, is dat niet in de vorm van ransomware, wat dit wel lijkt te zijn. Bij een videokaart die niet meer fatsoenlijk werkt, heb je andere problemen (denk ik).

Bovenaan