HDMI - Probleem (graag advies)

Toen las ik op het internet dat als je veel kabels achter de tv hebt zoals de modem,router etc. dat je een wat betere kwaliteit kabel moet kopen.
HMDI is een digitaal interface, dus de kwaliteit van de kabel maakt niet uit en er moet ook geen storing op kunnen treden. Op Ebay kun bijvoorbeeld al voor minder dan één euro een perfect functionerende kabel kopen.

Misschien is het probleem op te lossen door (zoals WhiteSnake al zei) de refresh rate wat te verlagen.

Roel1966

Senior Member
User systemen
dus de kwaliteit van de kabel maakt niet uit en er moet ook geen storing op kunnen treden
Bij kortere lengtes niet nee maar bij langere lengtes kan er wel ietwat storing optreden en is een kwalitatief betere hdmi kabel wel aan te raden. Maar ook dan zijn er heel goede goedkopere alternatieven en zijn die z.n. Monster kabels etc.. evenzogoed onzin.

Verder een gek probleem met die PS3 en ik b.v. hier een Xbox One aangesloten heb op een relatief oudere Samsung tv van ik meen iets van 5 of 6 jaar oud. Gewoon out of the box werkt het zonder dat ik iets moest instellen dus vaag dit.

ilstino

Senior Member
User systemen
probeer zoals eerder beschreven eens de ps3 op auto refresh rate te zetten , indien hij hier al op staat probeer dan eens de verschillende vaste mogelijkheden , alsook kan je de gebruikte hdmi ingan pc noemen , dan gaan er verschillende upscaling toestanden uitgezet worden , dit kan ook weleens bepaalde problemen oplossen

wwter

Senior Member
User systemen
Ik heb hetzelfde met mijn PS3:

Flikkert, en artifacts op 1080p, alles werkt prima op 720p. Bij mij ligt het wel aan de kabel (lange HDMI kabel van de ACTION), maar ipv een nieuwe kabel te kopen neem ik genoegen met 720p.......

Kabel ook getest met een raspberry PI, hierbij was de storing/audiodrops op te lossen door de HDMi-Boost te verhogen in de config file, dit wijst op een te lange/slechte kabel.

Laatst bewerkt:

Roel1966

Senior Member
User systemen
Bij mij ligt het wel aan de kabel (lange HDMI kabel van de ACTION
Dat is ook de uitzondering erop en bij langere lengtes wel zoals ik al schreef de kwaliteit belangrijk is, maar ook dan geld dat de prijs niet bepalend is. Voor pak weg tussen de 25 en 30 euro heb je al een kwalitatief heel goede HDMI kabel van b.v. 10 meter of langer.

Roel1966

Senior Member
User systemen
Kan je een HDMI ingang laten repareren als de tanden scheef zijn
Welkom op het forum maar ik raad je aan even het reglement van HWI te lezen want je mag geen vragen stellen in andermans topic en je hiervoor beter zelf een nieuw topic kan aan maken. Anders word het een beetje een rommeltje en gaan mensen op jou vraag in en tegelijkertijd op de vraag van de topicstarter. Het beste kan je nu even drukken op de knop melden ( links onder in je post ) en dan vraag je een moderator of hij je vraag in een apart topic wil zetten.

Dat zijn niet je fps maar de verversingsfrequentie.
dat klopt ik heb deze 2 door elkaar gehaald. mijn excuses!
De refresh rate is het aantal keer per seconde dat weergevende hardware al zijn pixels kan verversen en wordt uitgedrukt in hertz (Hz). Het is een grootheid die enkel gebruikt wordt voor hardware voor weergave van een videosignaal, zoals beeldschermen en projectors. Hierin verschilt het met de frame rate, die enkel gebruikt wordt voor hardware die videosignalen genereert of vastlegt, zoals een grafische kaart of een videocamera.

Bovenaan