1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

HDD naar SSD clonen

Discussie in 'SSD's, harddisks en opslagmedia' gestart door Syntraxx, 29 dec 2010.

1. Syntraxx

Syntraxx

Sinds:
    14 dec 2010
    Hallo,

ik heb een SSD gekocht van 120GB om in mijn laptop te plaatsen. Nu wil ik via HD Clone (gratis programma) onder windows een kloon maken van mijn huidige HDD op die SSD, en dan de SSD er gewoon insteken. Gaat dit werken? En moet die SSD soms geformatteerd worden?

Opgelet: ik heb géén optische drive in mijn laptop, dus ik kan geen programma's op een boot disk branden, ik kan eventueel wel iets op usb zetten, maar liefst doe ik het via het programma HD clone.

2. BartezZz

BartezZz Senior Member

Sinds:
    16 nov 2009
    Welke OS gebruik je? Ik vraag dit omdat het misschien problemen zou kunnen leveren met Windows lager als Windows7.

3. sukosevato

sukosevato Senior Member

Sinds:
    1 nov 2010
    1 ding: Formateer je SSD nooit. Gaan ze kapot van.

Ik zou zeggen gewoon klonen, SSD er in zetten en gebruiken.

4. mm1985

mm1985 Senior Member

Sinds:
    20 mrt 2010
    Dit lijkt me onzin. Wellicht bedoelde je te zeggen voer geen Full format uit. Een quick format is natuurlijk ok. En kapot gaan is ook wel erg overdreven h

5. KEVOO7

KEVOO7 Senior Member

Sinds:
    26 sep 2008
  6. Robbel

Robbel

Sinds:
    5 mrt 2008
    Ik denk dat er defragmenteren bedoeld wordt, dit doe je niet met een SSD (verkort levensduur), formateren is natuurlijk wel nodig bij een nieuwe SSD/HDD.

7. sukosevato

sukosevato Senior Member

Sinds:
    1 nov 2010
    Ja een quick format dan. Maar een volledige format niet.

8. Syntraxx

Syntraxx

Sinds:
    14 dec 2010
    ik heb windows 7.

en hoe voer ik dan zo'n quick format uit? Gewoon de SSD schijf aan de laptop koppelen via zo'n SATA-USBkabeltje en dan formatteren? Iemand een idee hoe dat in windows 7 moet?