1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

HD video bewerkings PC

Discussie in 'Systemen en (thuis)servers' gestart door Mr_A, 23 okt 2011.

1. Mr_A

Mr_A

Sinds:
    23 okt 2011
    Hallo allemaal,

Ik ben bezig om een HD foto/videobewerkings pc samen te stellen en ben na het lezen van de reviews en het forum op het volgende uitgekomen.

Wensenlijst "Nieuwe PC" van Mr_A

Voor de videokaart ontvang ik graag wat suggesties van jullie omdat ik hier niet zo goed uit kom.
    PS ik wil met dit systeem ook een paar virtuele machines draaien en af en toe een spelletje kunnen spellen en uiteraard moet hij zo stil mogelijk zijn.

Bedankt.

2. tommienator

tommienator Senior Member

Sinds:
    11 aug 2010
    Als je graag een zeer stille pc hebt, kan je beter een andere case nemen. De cm690II heeft veel mesh, dus geluid gaat er lekker door.
    Neem dan beter deze of als je iets meer flow wilt, deze.

Dan, voor de rest ziet dat er vrij compleet uit ;). Enkel misschien je 2600 even switchen naar een 'k' variant? Gaat later wat gemakelijker met de verkoop, en je kan alsnog overklocken ;).

En aangezien je aangeeft er ook wat mee te willen gamen, kan je een beetje kiezen uit een 69501gb variant bv. deze of een GTX560-TI, bv. deze.

Een beetje wat je eigen wensen zijn ;).

3. Page42

Page42 Senior Member

Sinds:
    23 sep 2011
    Geen videokaart? dan lijkt me de voeding wat aan de zware kant. Een 400 Watt voeding trekt dat ook. Wel opletten dat hij voldoende Sata aansluitingen heeft.

De kast lijkt me niet al te stil (want open aan de zijkant). De Cooler Master Silencio 550 is dan zeker stiller. Alleen past daar die CPU koeler niet in. Maar zonder overclocken is zo'n grote koeler ook wat overdreven.

Heb je echt 250 GB nodig op je SSD? Voor een bootdisk met programma's zal een 120 GB model ook volstaan. Hou je nog geld over voor een videokaart ook :)

Edit: sorry, had de tekst niet goed gelezen, alleen de lijst bekeken. Als videokaart voor casual gaming zou je bijv. deze Sapphire Radeon HD 6670 Silent kunnen nemen. Lekker stil en voldoende voor af en toe niet al te veeleisende spelletjes. Blijft de rest van de opmerkingen staan.

Laatst bewerkt: 23 okt 2011
  4. Henk.jan

Henk.jan Senior Member

Sinds:
    15 jul 2011
    Aantal opmerkingen op het lijstje wat je nu hebt:

PSU: 650W is veel te veel

Mobo: Ben je van er later nog meer harde schijven in te zetten? Ben je dat niet, dan kan het wat goedkoper wat goedkoper. bijv Asrock p67 pro3. Als je de Z68 chipset wil is het iets lastiger aangezien en niet veel goedkopere borden zijn waar je echt goed mee kan overklokken. Kortom dan kom je als nog uit bij een sli/crossfire bord zoals bijv de Asrock z68 Extreme 3 Gen 3 of de Gigabyte GA-Z68X-UD3H. De gigabyte is kwalitatief iets minder en je kan er iets minder goed mee overklokken maar hij heeft wel een usb3 header en meet sata/usb aansluitingen(dacht ik).

Kast: Als je een stille kast neemt zou ik een andere nemen, bijv de Fractal design R3 + wellicht een extra fans voor de HDD's.

CPU koeler: De 612S is overpriced. De Gelid tranquillo rev 2, thermalright hr-02 macho en de mugen 3 PCGH edition zijn allemaal betere opties.

Ram: 8gb is waarschijnlijk genoeg, maar als je echt zwaar gaat videobewerken kan die 16 gb geen kwaat.

SSD: Heb je echt zo'n grote SSd nodig?

CPU: de i7 2600 is een goede keuze. Ik zou er echte direct de K versie van maken. Kan je ook nog eens overklokken wat zeker helpt als je veel gaat videobewerken.

optische drive: Maakt allemaal niet zo veel uit

HDD's: Waarom 4 caviar blues? Ik neem aan dat je deze 4 schijven gaat gebruiken voor opslag. Je kan er net zo goed caviar greens of spinpoint f4 eco-greens van maken. Die verbruiken minder, produceren minder hitten en bij opslag schijven heb je toch niets aan dat beetje extra snelheid, daar heb je die SSD voor.

Als je af en toe een spelletje wil spelen kan je wellicht nog een discrete videokaart toevoegen. Als je advies op maat wil moet je maar zeggen op welke resolutie, wat voor games en wat precies je eisen zijn.

5. Mr_A

Mr_A

Sinds:
    23 okt 2011
    Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reactie.
    Mede door jullie input heb ik een iets aangepast systeem in gedachten.

Wensenlijst "Nieuwe PC Optie 2" van Mr_A

SSD is groot ivm videobewerking, HD's zijn idd voor extra opslag
    Hoeveelheid geheugen is voor het draaien van virtuele machines en ook voor videobewerking
    De Corsair Graphite 600T White lijkt me erg mooi maar twijfel nog tussen deze of idd de Fractal design R3
    Is voor dit systeem de PSU nog altijd overkill en wat is een goed alternatief? (Wil uiteraard nog wel kunnen uitbereiden)

Gr.

6. Henk.jan

Henk.jan Senior Member

Sinds:
    15 jul 2011
    Neem gewoon een fatsoenlijke 450-500W voeding, dat is echt meer dan genoeg.

Lepa W450-SA, nexu value 430 of de een of andere be quiet straight power e8 of e9 die tussen de 450 en 500W zit.
    De lepa is de beste keuze alleen die is niet overal leverbaar en staat hier tevens ook niet op de site aangegeven.

7. tsi18-02

tsi18-02 Senior Member

Sinds:
    8 dec 2008