1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Haswell platform

Discussie in 'Wat is dit nog waard?' gestart door DatAccountz, 11 jan 2019.

1. DatAccountz

DatAccountz Senior Member

Sinds:
    13 nov 2012
    Overgestapt op Ryzen, maar vanwege de redelijk gemodificeerde aard van het beestje, vraag ik me af of het het nog waard is het te verkopen of gewoon zelf in een case te steken.

• 4670K (delidded met CL Ultra(recent vernieuwd), lapped/polished IHS).
    • MSI Z87i Gaming AC (thermalpads VRM's en Southbridge recent vernieuwd met hoge w/mk modellen).
    • Corsair Vengeance Red DDR3-2400CL-11 16GB (2x8). (nog relatief nieuw, ~1 jaar oud).

Uit 2013, dus ook niet meer de jongste en altijd wel ergens rond de 4.0-4.2 ghz overgeklokt geweest. Wel met lage voltages, lager dan wat de chip op Stock bios met MCE draait.

2. division

division Senior Member

Sinds:
    22 okt 2017
    Verbaast me dat je hier geen reactie op hebt gehad. Denk dat je tussen de 200 en 275 gaat zitten.

In andere woorden, stop het lekker in een andere case en bewaar em ;)

3. MSDOS Retro

MSDOS Retro Senior Member

Sinds:
    20 dec 2011
    Als je er 275 voor krijgt, €100 RAM, €100 CPU en €75 Mobo, kun je hem toch beter verkopen? Hij gaat echt niet meer waard worden, en je moet er ook wel een toepassing voor hebben voor jezelf of in het gezin, anders wordt het een sta in de weg.

Tenzij je net als ik wilt wachten tot ie Retro is...….:D

4. division

division Senior Member

Sinds:
    22 okt 2017
    Denk niet dat dat ooit een echte retro pc gaat worden....

5. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Voor een i5-4670K? Dat denk ik dus niet. Zelfs op eBay zitten ze daar vaak al onder, en dan kun je als verkoper nog een flinke hap afdragen aan eBay // Paypal fees. Of de delidd moet voor extra waarde zorgen...?? Wat is het publiek voor zo'n CPU? Mensen die nu een i3 / Celeron of Pentium hebben op hetzelfde platform. Maar die hebben geen Z-bord, dus die gaan ook niet extra betalen voor de 'K'.

Op T.net V&A staan er al vanaf 75 euro trouwens.

i5's is ook wat overblijft bij de 1e ronde upgrades; waar i5's vervangen worden door i7's. Om i3 (en lager) gebruikers te motiveren ook een stapje te upgraden moet echter de prijs meestal fors omlaag. Daarom zie je ook dat i5's veel sneller in waarde zakken dan i7's.

Overigens heb ik zelf ook i5's. En met de kennis van nu zou ik destijds meer hebben betaald voor i7's, alleen al voor de 2e hands waarde.

Daar denk ik juist nog wel ietsje meer. Want gebruikers die 16 / 32 GB snel DDR3 hebben in combinatie met een i7-K zijn wat meer geneigd fors af te tikken voor een Z-bord.

Dat blijft toch een gok, staat los van de rationaliteit wat mij betreft.

6. DatAccountz

Sinds:
    13 nov 2012
    Moederbord en Geheugen kan ik inderdaad wel goed kwijt, maar dan zit ik met die CPU. En ik heb inderdaad al een fileserver een een downloadpc'tje staan. Dus ik weet niet waar ik nog een vierde systeem voor nodig heb.

7. MSDOS Retro

MSDOS Retro Senior Member

Sinds:
    20 dec 2011
    Oke CPU 75, Mobo 100 dan

Wordt het totaalplaatje niet meer waard van.
    Al vraag ik mij af wie €100 voor een moederbord geeft, dat inmiddels 5 jaar oud is, en nieuw €150 was

8. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Iemand met een goed overclockte i7-4790K en 32GB DDR3-2400

9. wailingwimmy

wailingwimmy Senior Member

Sinds:
    15 feb 2010
    En waarvan het mobo net overleden is.

10. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Euh ja :D

11. 5erveD

5erveD Senior Member

Sinds:
    3 mrt 2014
    Gewoon als setje aanbieden voor, zeg € 175/200

12. Sw333t

Sw333t Senior Member

Sinds:
    26 jun 2010
    Met welke behuizing heb je deze setup gedraaid? Tenminste, ik neem aan dat je die aanpassingen ook mede gedaan hebt zodat het koeltechnisch beter functioneerde in die behuizing?

Ik heb er wel oren naar overigens. Maar op dit moment teveel bezig met onze newborn dochter van nog geen maand oud.

Zit overigens het IO shield erbij van het moederbord? Mocht je een TKA advertentie aan gaan maken, ik hou van foto's ;).

13. DatAccountz

Sinds:
    13 nov 2012
    Core 500 case, ja de IO shield zit er nog bij. Ik heb hem niet niet TKA gezet omdat ik de Wifi module ervan kwijt ben, nog geen zin gehad om te zoeken.

14. Sw333t

Sw333t Senior Member

Sinds:
    26 jun 2010
    Wifi zou wel een dingetje voor mij zijn. Plek waar het zou kunnen staan heeft geen bekabeling liggen.

Past er eigenlijk alleen de module in die meegeleverd is. Of zou een aftermarket Intel AC wifi module ook passen?

Heb al iets anders op de kop getikt.

Laatst bewerkt: 5 feb 2019
  15. peke

peke Member

Sinds:
    31 aug 2016
    De correcte waarde lijkt mij 150 voor de set.
    Je hebt immers een nieuw bord (H310) incl Pentium (2C/4T) voor dat geld en die zijn dan even snel.

16. division

division Senior Member

Sinds:
    22 okt 2017
    Bij lange na niet met volledige quad core tegen dual core met ht. Single core misschien wel Maar op multicore heeft die i5 echt nog een voor sprong!

17. peke

peke Member

Sinds:
    31 aug 2016
  18. division

division Senior Member

Sinds:
    22 okt 2017
    Ga maar eens bf5 op die pentium spelen en met deze i5. Dan heb altijd nog dubbelde fps met games (Met gtx 970, 980, 1060 rx 480, 580) ;)

Ik zelf de g4560 (die verschilt zo goed als niets als de 4600)gehad nou bf1 was niet fijn spelen mee en die had een gtx 1050ti die toen niet eens volledig gebruikt werd door CPU bottleneck