Haswell Delidding

5erveD

Senior Member
Gewoon met de socket klem vastzetten.
Werkt prima. Wel even opletten dat ie niet verschuift.

Koeler druk kan vast ook wel.
En anders haal je hem toch weer los.

129163

Geband
Gewoon met de socket klem vastzetten.
Werkt prima. Wel even opletten dat ie niet verschuift.

Koeler druk kan vast ook wel.
En anders haal je hem toch weer los.
Weet je de temperatuurcheck-frequentie/schema die mij optimale tijd besteding/veiligheid verhouding bied?

5erveD

Senior Member
Weet je de temperatuurcheck-frequentie/schema die mij optimale tijd besteding/veiligheid verhouding bied?
Ik neem aan dat je de temps even hebt gecheckt voordat je begon.
Bench en tijd is niet erg belangrijk dan.

Gemiddeld haal je wel 10° tot de 20° C winst.

Zit je daar onder zou ik een tweede delid overwegen.

Ik heb geen super schema.
Gewoon doen en controleren.

Delidden is peanuts.

eismc2

Senior Member
PS weet iemand welke lijm schoonmaakbaar en onuitzetbaar is?
Ja, geen lijm gebruiken. Uitvoeriger antwoord is hierop ook al gegeven in post #61. Kwestie van lezen & aannemen van iemand die weet waarover hij praat. Het voordeel daarvan is, dat je hem niet hoeft te her-delidden, ondanks dat het peanuts is.

Forum m8

Senior Member
het is voor jouw sneller om een zin te typen dan voor mij je topics te doorzoeken dus... lijkt me efficienter.
Ik durf de stelling aan dat de tijd die jij kwijt bent aan het typen van die vraag opgeteld bij de tijd die @DatAccountz nodig heeft om een zin te typen meer is dan de tijd die jij nodig hebt om zelf het antwoord te vinden. Of schat ik je nu te hoog in?

129163

Geband
Ik durf de stelling aan dat de tijd die jij kwijt bent aan het typen van die vraag opgeteld bij de tijd die @DatAccountz nodig heeft om een zin te typen meer is dan de tijd die jij nodig hebt om zelf het antwoord te vinden. Of schat ik je nu te hoog in?
Sorry voor de late reactie ik was stoned en gaming hele avond

Wat betreft verbalistiche vaardigheden of TNC (Topic Navigation Capacity)?
als ik zo lui ben als iemand die geen link toevoegd is het logisch dat ik het niet vind.
ik neem toch aan dat je een vraag en een antwoord korter zijn dan zoeken naar een topic en specifieke informatie.

PS ik wil toch lijm gebruiken die niet te sterk is en niet uitzet. weet iemand een goede lijm daar voor?

5erveD

Senior Member
Vwb lijm.
Bison marine is goed te doen.
Je zit in de juiste hoek ;-)

Zie ook wel loctite maar je hebt de lijm al verwijderd zag ik. Ik laat die altijd zitten.

5erveD

Senior Member
Lol!

Is hij nu verbannen ?
Watskeburt ?

Maar goed.
Zal nog wel even reageren voor wat het waard is.

De lijm is wel verwijderd! Je hebt toch nu andere lijm erop zitten. Die transparante bende.
Ik laat de standaard lijm van Intel zitten. Voor mijn oc werk iig. En dan als ik zo een chip weer wil lijmen. Dus de chip met pensioen stuur. Doe ik een klein beetje in de hoeken en klem ik hem in de socket.
Ff de ihs vast houden en klaar ben je.

Ik gebruik Bizon Mastic silicone kit auto/matine. ZWART natuurlijk....
En die is waterproof en van -50° tot +180° C. Maar kan verklappen dat hij ook -196° C aan kan :)

nutty

Senior Member
Iemand die hier stoned zit lijm aanbevelen..
Je hebt wel expliciet gezegd dat de lijm voor delid is???

5erveD

Senior Member
Lol!

Jezelf stenigen is al een beste opgave.
Maar je kunt zelf dan wel "stoned" noemen.

Not sure if for real ;-)

Forum m8

Senior Member
Ook als Aceton van zichzelf niet geleidend is zal eerder de verontreiniging daar wel voor zorgen..

Maar Aceton zelf verdampt nogal snel...

Bovenaan