Haswell Delidding

willemc700

Senior Member
Ging ook puur om het delidden niet om het lidden. Logisch dat je de pc even helemaal moet hebben.. demonteren, delidden, lidden, monteren, testen en evt nogmaals omdat het beter kan... duurt iets langer. :p

HilleG

Senior Member
Goed goed jullie hebben mij overtuigd, ik ga nog even een stress testje doen in aida64 voor de non delidded baseline en ga zo m'n tool erbij pakken ;)

HilleG

Senior Member
Voor delid:

Na delid:

Core0: -18 graden
Core1: -16 graden
Core2: -17 graden
Core3: -14 graden

Koelpasta is ook van MX-4 naar Kryonaut gegaan.

Het was wel veel meer gezeik dan ik dacht, de silicon was super hard, lastig eraf te halen, heel bang dat ik de condensatoren rond de cpu zou raken. Onderkant IHS kon ik niet perfect schoon maken, liquid metal zat "vast" en schoot los waardoor ik mijn halve tube over mijn bureau heb gespilled, terug plaatsen was nogal irritant omdat ik hem al terug had zitten in de Delid Diemat voor het klemmen.

Ben blij dat m'n cpu leeft iig :) Resultaat ook wel tevreden over, zeker omdat ik eerst met 1.32V de 90graden makkelijk haalde in prime, hopelijk gaat dat nu beter ^^

TweakAtNight

Senior Member
Dat ziet er goed uit,wat een verschil zeg.ben benieuwd hoever je hem nu kunt clocken met aanvaardbare temperatuur.wel zonde van de lm,maar zal er zelf straks opletten als ik een spuitje bestel.

TR-8R

Member
Voor delid:

Na delid:

Core0: -18 graden
Core1: -16 graden
Core2: -17 graden
Core3: -14 graden

Koelpasta is ook van MX-4 naar Kryonaut gegaan.

Het was wel veel meer gezeik dan ik dacht, de silicon was super hard, lastig eraf te halen, heel bang dat ik de condensatoren rond de cpu zou raken. Onderkant IHS kon ik niet perfect schoon maken, liquid metal zat "vast" en schoot los waardoor ik mijn halve tube over mijn bureau heb gespilled, terug plaatsen was nogal irritant omdat ik hem al terug had zitten in de Delid Diemat voor het klemmen.

Ben blij dat m'n cpu leeft iig :) Resultaat ook wel tevreden over, zeker omdat ik eerst met 1.32V de 90graden makkelijk haalde in prime, hopelijk gaat dat nu beter ^^
Zeer mooie resultaten! Misschien dat ik m'n i7 6700k ook maar eens moet gaan delidden...

TweakAtNight

Senior Member
Mijn chip is sowieso beetje meh, 4.4GHz liep al niet stabiel op 1.28V geloof ik, of semi-stabiel. Dus vrij goed clockt die sowieso niet :/
En nog mooie resultaten behaald of had je het geld van de delid tool en clu beter toch in een nieuwe cpu kunnen stoppen?

HilleG

Senior Member
En nog mooie resultaten behaald of had je het geld van de delid tool en clu beter toch in een nieuwe cpu kunnen stoppen?
Ondertussen heb ik een 4790k gehaald, ik ga deze denk ik ook weer delidden met dezelfde tool :) Op zich geen wasted money. Tool kost €30 maar zo lang de i5/i7 dezelfde afmeting blijft houden kan je ermee delidden. Deze tool werkt geloof ik ook met de 8700k.
Ik heb uiteindelijk de cpu even op 4.3GHz gehouden op 1.28V en later weer op stock gezet nadat die nog 1 keer gecrashed was ingame en ik GTA5 uitgespeeld had :')

129163

Geband
ik heb mijn 4790k gedelidded met 15°C verbetering. upload_2018-4-10_4-52-11.png
ik ben nog alleen bang dat er iets op die metalen dingen in de cpu kan komen.
heb nagellak overwogen maar ik weet niet of acetone (nagellak verwijderaar) niet de cpu aan tast.
heeft geen lak aan welke middelen goed zijn om die componenten te isoleren dat makkelijk af te krijgen is indien nodig?

HilleG

Senior Member
ik heb mijn 4790k gedelidded met 15°C verbetering. Bekijk bijlage 35711
ik ben nog alleen bang dat er iets op die metalen dingen in de cpu kan komen.
heb nagellak overwogen maar ik weet niet of acetone (nagellak verwijderaar) niet de cpu aan tast.
heeft geen lak aan welke middelen goed zijn om die componenten te isoleren dat makkelijk af te krijgen is indien nodig?
Je kan volgens mij prima een tape kopen die hetzelfde doet, weet alleen niet meer hoe het exact heet en waar ze die verkopen.

Bovenaan