1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Hardware opleiding

Discussie in 'Overige computer discussies' gestart door Mike Zijffers, 24 jun 2007.

1. RazorBlade

RazorBlade Senior Member

Sinds:
    15 jul 2005
    Het enige nadeel voor MCSA / MCSE is dat je op dit moment in een overgang zit. Wellicht doe je er anderhalf jaar over voordat je je MCSA haalt voor Windows 2003 en XP en tegen die tijd is er meer vraag naar mensen met Windows 2008 en Vista kennis. Er is echter meestal een "upgrade examen" waarmee je in 1 examen kan overstappen op de volgende versie.

Ik zou gewoon zeggen, ga rap naar je favoriete (online) bookhandel en bestel het book:
    MCSA/MCSE Self-Paced Training Kit (Exam 70-270): Installing, Configuring, and Administering Microsoft Windows XP Professional, Second Edition (Hardcover)
    ISBN-10: 0735621527
    ISBN-13: 978-0735621527

Dit is het makkelijkste examen. Daarna kan je gaan voor 70-290 (Windows 2003) en daarna 70-291 (Windows netwerken) verder moet je nog 1 keuze examen doen van 1 van de Microsoft producten. Ik heb gekozen voor SQL Server 2005.

Mocht je uiteindelijk toch voor een andere studie kiezen dan heb je nog steeds een mooi naslagwerk gekocht.

2. Masterwebber

Masterwebber Senior Member

Sinds:
    5 mei 2003
    Zelf doe ik ook de MBO ICT-beheerder (nivo 4) opleiding, en het is inderdaad ook hier vaak onrustig in de klas.. mensen komen vaak niet opdragen etc.
    Nu ben ik de opleiding versneld gaan doen, en zo kom je dan met een klein groepje bij elkaar die ook versneld doen. Deze nemen de opleiding vaak wel serieus; en daarmee ga je dan samenwerken met projecten enzo. Zo scheid je je af van de andere figuren die liever thuis zitten/msnen op school.

Om fulltime te gaan werken klinkt inderdaad aantrekkelijk, maar als je bij sollicitaties kijkt staat er vaak HBO denk- werkniveau. Als je dan naar een ander bedrijf later gaat zoeken sta je daar met je vmbo diploma en 3 jaar werkervaring.

Ik zou als ik jou was liever school afmaken met een MBO en misschien ook HBO diploma's en Cisco certificaten e.d., zo ben je wel verzekerd van een goede baan, en je hebt diploma's wat vaak zeker een vereiste is bij sollicitaties.

3. RazorBlade

RazorBlade Senior Member

Sinds:
    15 jul 2005
    Niet alle bedrijven kijken alleen naar behaalde diploma's. Het is ook vaak belangrijk dat je wat kan. We hadden tot voor kort een ICT-er in dienst die had als hoogste diploma HAVO. Hij zat echter wel in salarisschaal 10 (eindtrede op 3597 Euro) De rest had hij geleerd in de praktijk. Hij is nu overgestap naar het bedrijfsleven waar hij hoofd automatisering is van een middelgrote onderneming.

Bedrijven zoeken gewoon mensen die de klus kunnen klaren. Ik heb een IR. technische informatica bij ons zien mislukken terwijl mensen met veel lagere diploma's wel succesvol bleken. Je moet alleen kunnen aantonen dat je het kan. Het maakt dan niet zoveel uit of je dat geleerd hebt in de praktijk, met cursusen, zelfstudie of op school. Als je je MCSE haalt dan geloven ze ook wel dat je MBO werk en denk niveau hebt.

4. Mike Zijffers

Mike Zijffers Senior Member

Sinds:
    17 aug 2006
    Inderdaad, daarom ben ik dus ook van plan om dat boek te bestellen en me daarin te gaan verdiepen, naast werk. Dan heb ik werkervaring en kan ik aantonen dat ik met Windows kan omgaan en problemen kan oplossen.

5. Source

Source Senior Member

Sinds:
    18 apr 2007
    Mike ik hoop voor je dat je wordt aangenomen, kun je mij lekker goedkoop dingen verpatsen. (just kiddin :p)

Ikzelf ben ook erg bezig met computers (logisch anders was ik geen lid van dit forum) en heb veel ervaring met het assembleren van computersystemen. Ik kan met Windows en Linux werken, heb ervaring met het aanleggen van netwerken, heb een (klein) host bedrijfje gerunt en ook help ik vrijwel weekelijks iemand met hun pc wanneer zij weer eens problemen hebben. Kortom, ik zou zeker niet misstaan in de ICT branche, en zou hier denk ik prima mee kunnen draaien.

Ik heb er alleen voor gekozen om GEEN ICT te gaan doen, met de reden dat er gewoon te weinig vraag naar is in vergelijking tot andere werkvlakken. Het lijkt me enorm leuk om dagelijks met computers te werken, alleen ik ben bang dat wanneer ik specifiek wil doen wat ik leuk vind, dat ik dan beter savonds thuis kan komen en met mijn eigen pc aan de gang kan gaan, dan dat ik iedere dag van sochtends tot savonds werk en hobby met computers.

Ondanks het feit dat ICT heel breed is, ben je toch een beetje beperkt met welke functies er beschikbaar zijn, en bepaal jijzelf niet waar je werkzaam gaat zijn. Het zelf bepalen waar je gaat werken kan een stuk sneller gaan wanneer je een opleiding hebt. Of het nu MBO is of HBO (nog beter natuurlijk), het staat gewoon goed op je CV. En het kan goed zijn dat jij veel meer technische eigenschappen bevat, dan iemand met een echte opleiding, alleen daar kijkt een werkgever niet naar. Ik zou toch eens blijven zoeken naar een opleiding waar je 1 dag in de week naar school kunt, en de rest werken.

Zoals veel mensen zeggen, nu heb je geld wanneer je werkt. Wanneer je nu begint krijg je redelijk veel betaald voor je leeftijd en ook het opmaken gaat best gemakkelijk omdat je nog niet te kampen hebt met problemen als huur en dergelijke (wetende dat je nog thuis woont ;)). Alleen het geld wat je gaat verdienen in de toekomst, zal flink minder zijn dan wanneer je een opleiding gevolgt hebt, en je dus "hoger geschoold" bent. Je klimt dan namelijk gemakkelijker in je salaris, dan dat je dat doet zonder opleiding.

Laat het weten wanneer je aangenomen bent bij Informatique ;)

6. Mike Zijffers

Sinds:
    17 aug 2006
    Je bedoelt Diu-hosting?

Ik weet het echt niet meer man, ik wacht eerst de reactie van Informatique af, wie weet wordt ik niet aangenomen.

7. Source

Source Senior Member

Sinds:
    18 apr 2007
    Ja ik bedoel diu-hosting :p Waar jij ook een blauwe maandag werkzaam bent geweest :D

8. Mike Zijffers

Sinds:
    17 aug 2006
    Haha tja.. Was toch gezellig :mrgreen:

9. Source

Source Senior Member

Sinds:
    18 apr 2007
    Dat zeker weten :p Toen mijn pa ons om half 2 snachts nog in redbus op kwam halen :D haha heerlijk, kwaad dattie was :D

Ik ben iig naar bed nu, morgen 6 uur er weer uit :/

10. Mike Zijffers

Sinds:
    17 aug 2006
    Haha was idd erg pissed, kon die me nog naar huis brengen ook :lol:

Nou weltruste dan maar :mrgreen:

11. Mike Zijffers

Sinds:
    17 aug 2006
    Goed nieuws :D

Dus ik kan lekker volgende week aan de slag :D

Dan zit ik nog met het 'probleem' wat ik ga doen om te leren. Ik ben bijna zeker dat ik dus dit ga bestellen:
    Bedankt voor al jullie reacties en hulp, vooral ML© met de gouden tip :mrgreen:

Als jullie nog goede suggesties hebben wat ik zou kunnen gaan doen naast het werk, hoor ik dat graag..

12. Source

Source Senior Member

Sinds:
    18 apr 2007
    Succes met je nieuwe baan :p

13. Jaap Terlouw

Jaap Terlouw Hardware.Info Crew alumnus

Sinds:
    17 jun 2006
    Gefeliciteerd en succes. Ook met leren. :razz:

14. Mike Zijffers

Sinds:
    17 aug 2006
    Thnx allebei :D Komt helemaal goed..

15. Constant

Constant Senior Member

Sinds:
    24 apr 2004
    Gefeliciteerd! Zet 'm op Mike :)

Mike Zijffers vindt dit nuttig.
  16. HDi1979

HDi1979 Senior Member

Sinds:
    17 dec 2004
    Gefeliciteerd Mike! Misschien bestel ik nog eens wat bij je...:razz:

Mike Zijffers vindt dit nuttig.
  17. Lemmy

Lemmy Senior Member

Sinds:
    9 jun 2007
    proficiat Mike ;)

18. BREBO

BREBO Senior Member

Sinds:
    30 apr 2007
    Proficiat Mike met je job ;)
    Mag je op de **** zelf een bedrag invullen?:razz: Zou wel handig zijn.... :)

19. Jaap Terlouw

Jaap Terlouw Hardware.Info Crew alumnus

Sinds:
    17 jun 2006
    Alles tegen een vriendenprijsje uiteraard. :D
    Zoveel mogelijk leren.

20. Masterwebber

Masterwebber Senior Member

Sinds:
    5 mei 2003
    Gefeliciteerd Mike! Toch nog snel met behulp van HWI een baan kunnen krijgen! Succes.