1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

harde schijf wordt niet herkend ?

Discussie in 'SSD's, harddisks en opslagmedia' gestart door karine, 19 jul 2005.

1. karine

karine Senior Member

Sinds:
    20 okt 2001
    Ik heb een dell latitude PIII 850 met een IBM travelstart harde schijf van 20 GB in.

Nu is de schijf stuk gegaan en kan ik niet meer opstarten.

Nu heb ik een Toshiba harde schijf gekocht van 40 GB maar deze wordt niet herkend in de BIOS.

Ik kan in de Bios ook niets aanpassen hiervan.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen ?

2. Fdo

Fdo Senior Member

Sinds:
    11 jan 2005
    Ziet ie de hele schijf niet, of maar een gedeelte? Een bios update is dan het proberen waard.

3. karine

karine Senior Member

Sinds:
    20 okt 2001
    Hij ziet de gehele schijf niet, ik heb de laaste Bios A23.
    Is een latitude c600.

4. Frans Hersbach

Frans Hersbach Senior Member

Sinds:
    16 aug 2002
    Misschien een kromme vergelijking, maar ik heb een Toshiba 300CDT wiens BIOS standaard niet verder gaat dan 8GB oid, maar het geïnstalleerde Windows2000 ziet zelf wel de gehele hardeschijf. Onder DOS wordt slechts een paar GB ondersteund. Ideetje?

5. karine

karine Senior Member

Sinds:
    20 okt 2001
    Ik heb de cd-rom van windows 2000 gestart en krijg de melding : vindt geen harde schijf.

6. karine

karine Senior Member

Sinds:
    20 okt 2001
    Probleem opgelost !!

You need to remove the strip connector from the old drive and install it on the new one, or the drive isn't connected to the mainboard.

Check the new drive for bent pins before you do this.

7. Koen Wagenveld

Koen Wagenveld Senior Member

Sinds:
    6 dec 2000
    8O
    Dat vergeet je ook niet weer.

8. Frans Hersbach

Frans Hersbach Senior Member

Sinds:
    16 aug 2002
    Bij een Dell Lattitude CP GT650 (oid) heb ik geen strip gezien bij het vervangen van de harddisk.. Gewoon de andere HD in de bay monteren en weer terugstoppen. Maar goed: probleem opgelost.