Handige freeware

Dietaahhhpro

Senior Member
Update:

Nog een aantal erg goede alternatieven gevonden voor bekende freeware:

• Privazer, werkt gelijk C-Cleaner maar een stuk uitgebreider/accurater
  • Process Lasso, zorgt ervoor dat je processor efficiënter werkt door achtergrondprogramma's te sluiten tijdens primaire taken, zoals tijdens het spelen van een game of het kijken van filmpjes. Overtollige energieslurpende programma's worden dus uitgezet, zowel automatisch als manueel in te stellen. Ik ben er erg tevreden over!
Onderstaande site is me aangeraden omdat hier dagelijks soms erg interessante programma's naar boven komen die gratis zijn. Let op, de downloadlink werkt slechts 24h en je de freeware niet meer kan downloaden daarna (of toch niet meer gratis):
http://nl.giveawayoftheday.com/

@Wouter Lobbestael voila, nog wat werk aan de schop gezet ;).

loek3000

Senior Member
Even tussendoor: weet iemand een synchroniseer programma die zo is in te stellen dat alleen bestanden tussen familieleden worden geupdate (of toegevoegd) soort dropbox dus, maar dan enkel en alleen voor gekozen personen. Ik wil bv dat programma installeren en instellen voor mijn zwager, schoonzus, vriendin en ik zelf natuurlijk zodat we altijd up to date zijn. Zo'n programma kwam ik eens tegen in een computerblad alleen ben de naam vergeten. Misschien weet iemand dat hier. Liefst freeware en liefst zo 'licht' mogelijk.

Mediaportal als alternatief voor kodi

Winrar heeft ook wel zn naam verdient in compressie

bedankt voor tree size die kende ik nog niet, gebruikte zelf altijd SpaceSniffer
miss een leuk alternatief om erbij te zetten geeft het meer grafisch weer

WinCDemu vind ik zelf een beter alternatief voor deamontools lite en dergelijke om simpel een iso te mounten

Bitdefender Free volgens mij de beste no nonsense gratis antivirus zonder irritante meldingen om betaalde versie te nemen

Unlocker om bestanden die door een ander programma bezet zijn toch te verplaatsen/deleten

Spotnet hoort meer onder de usenet kop btw

Shapeshifter een mooie grafische klembord manager

PC Decrapifier snel een nieuwe pc ontdoen van bloatware

Acronis Drive Monitor & CrystalDiskInfo harddisk monitors

ShadeSandbox vind ik het beste alternatief voor sandboxie geworden

Destroywindows10spying snel van alle spy zooi af van windows 10, als extra ook oude fotoviewer van windows terug

Ketarin makkelijk al je installers van windows software uptodate

SilentInstallHelper installeerd je software achtermekaar

Netsetman heel makkelijk en snel switchen tussen netwerk instellingen

Advanced Uninstaller Pro vrij uitgebreide uninstaller en clean software zonder irritante meldingen ook kan je in installatie "volgen" zodat je precies weet wat er geinstalleerd is

Mipony automatische downloader van sites als: Zippyshare, Nitroflare, Uploaded, Bitshare, RAPIDGATOR, Mediafire, Turbobit, Yandex, Filevice, 4shared, Letitbit, Oboom, MEGA

NetBalancer kan je een goed overzicht krijgen welke programmas er het meeste verbruiken op internet. zeker handig als je via 3g/4g verbonden ben

TinyWall de firewall van windows blijven gebruiken maar dan met makkelijkere instel mogelijkheden

TCPlogview zien welke verbinding door welk programma word gemaakt

Arpmonitor, procnetmonitor nog een paar handige netwerktools

Mouse Whithout Borders makkelijk via netwerk je muis gebruiken om een andere pc te bedienen

VistaSwitcher

WifiGuard

WSUSOffline & Autopatcher

Driver Pack Solution

Lastactivityview

x-minds

r undelete

win32 disk imager

easybcd

pocket

winmerge

Laatst bewerkt:

Wouter Lobbestael

HWI Forum Crew
@Jan Reinhoud

Bedankt voor je suggesties, op dit moment zijn we bezig met deze lijst te vernieuwen omdat er veel verouderde software in de huidige lijst zit. We zullen al je suggesties bekijken maar of ze er allemaal gaan inzitten weten we niet. We zijn van plan om niet meer X aantal alternatieven voor elk programma in een lijst te zetten en het bij 1 a 2 alternatieven te houden. Veder kan ik je ook al zeggen dat niet alle programma's die je opnoemt freeware zijn (bijvoorbeeld winrar). :)

Ik snap het en maakt mij niks uit wat er in komt. Alleen over freeware, in de begin tekst staat dat freeware nu verandert is in vrije software. Ik kan winrar altijd zonder problemen draaien zonder iets te betalen en dan bedoel ik niet gekraakt.

Wouter Lobbestael

HWI Forum Crew
Dat klopt. Dat is normaal, maar winrar valt onder 'shareware' en als je de eula leest van winrar dan lees je het volgende:
The software is distributed as try before you buy. This means that anyone may use the software during a test period of a maximum of 40 days at no charge. Following this test period, the user must purchase a license to continue using the software.
Eigenlijk moet je het programma hierna kopen, dus dit is geen freeware. :)

Axeia

Senior Member
Een tweetal dat eigenlijk niet mag ontbreken.

Daum PotPlayer - bij verre m'n favoriete videospeler onder windows.
QBittorrent Since uTorrent een bitcoin miner in hun software heeft verstopt zijn een hoop mensen op zoek naar alternatieven gegaan. Die heb ik dan altijd maar QBittorrent aangeraden, een bittorrent client die ik al jaren onder Linux gebruik.

ninite.com een site die je naar voorkeur installers laat combineren geeft wel een mooie lijst met populaire applicaties.

Wouter Lobbestael

HWI Forum Crew
@Axeia Daum PotPlayer en ninite zullen we nog bekijken, maar QBittorrent zal er niet inkomen omdat we beslist hebben om alle software die zich 'in de grijze zone' bevind niet meer gaan opnemen in deze lijst. :)

Axeia

Senior Member
Ik weet niet of het gewoon een lijstje met namen wordt of een korte beschrijving maar om een aantal features van Daum PotPlayer te noemen die niet elke andere Media speler heeft.

Remember Playback Position: Onthoud waar je was in een film, als je het bestand opnieuw opent gaat de speler verder waar je gebleven was.
Speelt zo goed als alles: Net als VLC kan alles geopend worden van vreemde codecs tot zelfs .iso DVD bestanden.
Bestandsnaamherkenning: Speelt automatisch het volgende bestand af als je een TV-serie bekijkt als de bestandsnaam enigszins vergelijkbaar is en in dezelfde folder staat als iemand die alles naar dezelfde folder download kan ik je verzekeren dat deze functie erg goed werkt.
Settings, settings, settings: Als je iets wilt veranderen dan kan het

nog een 2 tal waar ik de afgelopen dagen veel gemak van heb gehad.

nssm (the non sucking service manager) hiermee kan je vrijwel alles als service laten draaien
ffmpeg (commandline video encoder met volgens mij onbeperkte mogelijkheden)

psychosammie

Senior Member
Voor de liefhebbers :

KeePass
Een wachtwoord manager waar al mijn internet accounts in zitten. Ook handig voor het genereren van sterke wachtwoorden.

TeraCopy
Handig programma voor het kopiëren en verplaatsen van bestanden.

LaCrimosa

Senior Member
Voor degene die zich willen wagen aan DJ software, maar niet de heftige prijzen van Virtual DJ, Trakktor en SAM Broadcasting Software willen neerleggen: Mixxx is volledig gratis en beschikbaar voor Windows, Linux en Apple OS

Eighty Three

Senior Member
Davinci resolve is een geweldig uitgebreid gratis professioneel videobewerking programma, Het is oko nog eens vrij makkelijk in gebruik. https://www.blackmagicdesign.com/products/davinciresolve/

Hier heb ik overigens al wat dingetjes geleerd, wat ik wel nodig ben want door alle functies zie ik door de bomen het bos niet meer want edit programma's zijn vaak onoverzichtelijk.

Het is wel zwaar als je grote 4k bestanden gaat bewerken, je kunt de CPU maar ook de GPU gebruiken.

Bovenaan